کد خبر: ۷۷۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
تعداد بازدید: ۴۴۱
فصل فوتبالي 97-96 به بهترين شکل ممکن براي پرسپوليس، قهرمان ليگ ايران، به پايان رسيد. قرمزها دوشنبه با گل دقايق پاياني سيدجلال حسيني صعودشان به جمع هشت تيم برتر آسيا را جشن گرفتند.
پرسپولیس در آزمون وفاداریبه گزارش خبرداغ به نقل از رونامه شرق: فصل فوتبالي 97-96 به بهترين شکل ممکن براي پرسپوليس، قهرمان ليگ ايران، به پايان رسيد. قرمزها دوشنبه با گل دقايق پاياني سيدجلال حسيني صعودشان به جمع هشت تيم برتر آسيا را جشن گرفتند. پايان فصل اما آغاز روزهاي سخت پرسپوليس خواهد بود. پس از تخلف پرسپوليس در پرونده قرارداد با مهدي طارمي، اين باشگاه از دو پنجره نقل‌وانتقالاتي محروم شد؛ پنجره اول که زمستان سال گذشته بود و پنجره دوم، فصل نقل‌وانتقالات پيش‌رو است. ظاهرا تلاش‌هاي مديريت پرسپوليس هم براي شکستن رأي فيفا نتيجه نداده است. اين به اين معناست که پرسپوليس نمي‌تواند براي فصل جديد ليگ ايران و ادامه راهش در ليگ قهرمانان آسيا خود را تقويت کند. در همين نيم‌فصل دوم، جدايي مهدي طارمي و جذب‌نشدن بازيکن باعث افت قرمزها شد و اين نگراني وجود دارد که با جدايي چند بازيکن از کيفيت تيم کم شود. برانکو ايوانکوويچ البته دوشنبه تأکيد کرد نگران اين موضوع نيست. «من قراردادم را تمديد کردم تا به بازيکنانم ثابت کنم چطور به آنها اطمينان دارم. اصلا نگران نيستم که پنجره نقل‌وانتقالات باز شود يا نه. مطمئن هستم از چيزي که اين فصل بوديم بهتر خواهيم بود. امروز پايان فصل بود، اما بازيکنان ما با انگيزه بالايي بازي کردند». صادق محرمي، بازيکن آينده‌دار پرسپوليس، اولين جداشده پرسپوليس است. مدافع راست قرمزها همين دوشنبه‌شب با هواداران خداحافظي کرد تا به ديناموزاگرب کرواسي بپيوندد. او درباره جدايي‌اش گفت: «من دو فصل خيلي فوق‌العاده را در پرسپوليس سپري کردم و لحظات شيرين زيادي داشتم که مطمئنا دلتنگ همه اين روزها خواهم شد، اما بايد سختي‌ها را تحمل کنم تا بتوانم پيشرفت خوبي داشته باشم. تيم ديناموزاگرب يک تيم بزرگ و شناخته‌شده در فوتبال اروپاست. من البته پيشنهاد ديگري هم داشتم، اما با مشاوره‌هايي که انجام دادم، تيم ديناموزاگرب را انتخاب کردم. اميدوارم در تيم جديدم آن‌قدر خوب کار کنم تا بتوانم پله‌هاي موفقيت را طي کنم و به‌عنوان يک بازيکن ايراني شرايط خوبي را در فوتبال اروپا رقم بزنم».

جدايي محرمي مطمئنا دفاع راست پرسپوليس را با مشکل روبه‌رو مي‌کند و حالا در نيم‌فصل اول فصل آينده حسين ماهيني تنها گزينه برانکو براي اين پست است. محسن ربيع‌خواه هم مصدوم شده و تا پايان سال 97 غايب خواهد بود.
نگران 4+1 چند بازيکن ديگر پرسپوليس هم قرارداد ندارند و جدايي آنها مي‌تواند به تيم ضربه وارد کند. فرشاد احمدزاده، کمال کاميابي‌نيا، وحيد اميري و محسن مسلمان مهم‌ترين بازيکناني‌اند که با پرسپوليس قرارداد ندارند و قراردادشان تمديد نشده است. ظاهرا برانکو علاقه‌اي به حفظ مسلمان ندارد، هرچند در مصاحبه‌هاي خودش عنوان نکرده است که اين بازيکن را نمي‌خواهد. رابطه اين دو کاملا خراب است و در بازي‌هاي اخير فرصت بازي به مسلمان نرسيده. انتشار عکس خوشحالي‌نکردن مسلمان پس از گل جلال حسيني هم شرايط را بدتر کرده است. از سپاهان به‌عنوان مقصد بعدي مسلمان نام برده مي‌شود. جدايي اميري، کاميابي‌نيا و احمدزاده اما مي‌تواند تأثير منفي زيادي روي پرسپوليس بگذارد. گفته مي‌شود احمدزاده از بلژيک پيشنهاد دارد. کاميابي‌نيا خواستار پرداخت مطالباتش شده است. اميري هم فعلا تمديد نکرده است. در بين اين بازيکنان، احتمال جدايي مسلمان و احمدزاده بيشتر است. محمد انصاري هم قراردادي عجيب دارد. او اگر پيشنهاد خارجي داشته باشد مي‌تواند قراردادش را فسخ کند. جدايي دو، سه بازيکن و بازنشدن پنجره نقل‌وانتقالات يک بحران جدي براي برانکو و پرسپوليس ايجاد مي‌کند. چند روزي است که هواداران در فضاي مجازي از بازيکنان خواسته‌‌اند که وفاداري خود را اثبات کنند و بازيکنان يوونتوس پس از سقوط اين تيم به سري B را سرلوحه قرار دهند. در اين ميان مديريت باشگاه هم با انتقادهايي همراه است؛ چرا با بازيکنان جوان و گمنامي مثل صادق محرمي و محمد انصاري قرارداد بلندمدت نبسته است؟ چرا فرايند تمديد قرارداد اين‌قدر طول کشيده و به پايان فصل رسيده است؟

در اين شرايط مبهم و نگران‌کننده تنها نقطه اميدوارکننده، بازگشت اميد عاليشاه به پرسپوليس است. سربازي اين بازيکن به پايان رسيده و از فصل آينده مي‌تواند دوباره براي پرسپوليس بازي کند. تجربه تراکتورسازي در فصل گذشته نشان داد که يک تيم اگر از گرفتن بازيکن محروم شود، چه بلايي سرش مي‌آيد. تنها راه‌حل براي پرسپوليسي‌ها وفاداري بازيکنان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: