کد خبر: ۷۷۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۴۲۳
ظریف در دیدار با همتای بلژیکی:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای بلژیکی امروز در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند.
انتظار جمهوری اسلامی تامین منافع ملت ایران از برجام است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌های برجامی‌اش پس از خروج آمریکا از این توافق در بروکسل به سر می‌برد، با دیدیه ریندزر، همتای بلژیکی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت فلسطین اشغالی لزوم توقف جنایات توسط رژیم اشغالگر قدس را یادآور شد.

وی با اشاره به تلاش‌‌‌های دیپلماتیک ایران و ترکیه در سطوح منطقه‌‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌المللی تلاش جامعه بین‌‌‌المللی برای فشار بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح آخرین وضعیت رایزنی‌‌‌های برجامی پس از خروج دولت آمریکا از آن گفت: آنچه جمهوری اسلامی انتظار دارد تامین منافع ملت ایران از این توافق است. 

وزیر امور خارجه بلژیک هم با اشاره به اهمیت برجام لزوم بقا و اجرای آن به عنوان یک توافق جهانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اتحادیه اروپا در حال رایزنی و بررسی راه‌های حفظ این توافق بدون حضور آمریکا است.

تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌‌المللی از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو وزیر در این دیدار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: