کد خبر: ۷۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
تعداد بازدید: ۲۷۹۲۴
بدون تردید اگر اداره امور جهان به صاحبان فرهنگ واگذار شود، دنیای امروز ما، دنیای صلح و سلم و دوستی بوده و عداوت و دشمنی و خونریزی و قلدری و تخریب که ریشه در بی‌فرهنگی دارد، در آن جایی نخواهد نداشت.

آن سبو بشکست آن پیمانه ریخت!روزنامه آرمان در سرمقاله ای به قلم کمال‌الدین پیرموذن نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب، آورده است: بدون تردید اگر اداره امور جهان به صاحبان فرهنگ واگذار شود، دنیای امروز ما، دنیای صلح و سلم و دوستی بوده و عداوت و دشمنی و خونریزی و قلدری و تخریب که ریشه در بی‌فرهنگی دارد، در آن جایی نخواهد نداشت. در آن صورت جهان امروز شاهد اندیشه‌ای نبود که با قلدری، پیمان‌های بین‌المللی را که مغایرت آشکار با حقوق بین‌الملل دارد، زیر پا می‌گذارد و با زورمداری فریاد می‌زند «یا منافع و زندگی من یا مرگ همه با من». 


مواضع توسعه طلبانه اخیر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران و خروج آن کشور از برجام، از اندیشه‌ای نشأت می‌گیرد که موقعیت انحصاری برای خویش در دنیا قائل است و جهان را تحت سلطه خویش می‌پسندد. آمریکا باید بداند و باور داشته باشد که دیگر آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت! امروزه جهانیان اعتقاد دارند که تباهی دنیا به‌خاطر وجود آدم‌های بد نیست بلکه به خاطر سکوت آدم‌های خوب است.


 افکار عمومی دنیا در قبال مواضع یکه تازی رئیس‌جمهور آمریکا که فشار حامیان رژیم صهیونیستی و دلارهای نفتی سعودی‌ها و اماراتی‌ها در پشت آن نمایان است، به‌واسطه اینکه تهدیدی علیه پیمان و صلح و امنیت جهانی است حساس بوده و همه ملت‌های حق‌طلب و آزاده و متمدن جهان در برابر این حرکت قلدرمآبانه و بی‌خردی و آتش افروزی خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد این اندیشه ناصواب برجهان غالب شود که زور و تهدید و ثروت، حاکم اصلی بر دنیا است و اندیشه جنگ طلبانه را در دنیایی که بیش از هرچیز به صلح و دوستی و مدارا محتاج است مطرح کنند. 


متاع پیشبرد سیاست‌های توسعه طلبانه در پوشش مبارزه با تروریسم و مقابله با تولید سلاح‌های کشتار جمعی در جهان آگاه امروز، بازار و خریداری ندارد و دنیا امروز دریافته است که قدرتمند واقعی کسی است که خردمندانه گام بردارد، از شم استنباط صحیح مسائل بهره‌مند باشند. حقوق مردمان را محترم شمارد. جنگ افروزی را به کنار نهد و خیر و سعادت همگان را خواستار باشد. کثرت جنگ افزار و ثروت و سلاح، درشت گویی و تهدید، پاره کردن برجام و پیمان‌های بین‌المللی، چشم فروبستن بر جنایات رژیم‌های نژادپرست یا خونریز وهابی‌پرور و اعمال فشار علیه ملت‌های صاحب استقلال، قدرت واقعی نیست.


 قدرت واقعی از آن ملتی است که صاحب سرمایه‌های معنوی و فرهنگی، ایمان و عقیده الهی، تمدن کهن، اراده استوار و روحی تسخیرناپذیر باشد و ملت ایران در میان ملل جهان در صفوف مقدم این عرصه قرار دارد. ما ایستاده‌ایم! جهان را به آهن نشاید بستن که به زنجیر حکمت می‌توان این جهان را بست. تاریخ گواهی می‌دهد که کارنامه آمریکا در ایران و عملکرد دولتمردان این کشور نسبت به ملت بزرگ ایران، آکنده از ظلم‌ها و خیانت‌ها و جنایت‌هاست. حقیقت و حقانیت حرکت اصیل انقلاب اسلامی ایران، چندان روشن و درخشان بوده و هست که گمان نمی‌رود هیچ‌پیرایه و زنگاری چهره آن را مخدوش و متمدن و نیک‌بودن ایران و مصلح و نیکو‌بودن ایرانیان را از دل‌های مردم دنیا بزداید. 


ملت صاحب تمدن و دلاور ایران اجازه توفیق و سلطه‌گری را به احدی نخواهد داد. امروز مردم ایران به‌رغم همه دشواری‌ها و سختی‌ها و اختلاف‌های سلائق موجود در عرصه سیاست، در برابر تهاجم هر بیگانه‌ای و گستاخی هر دولتی از جمله ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و سعودی، صف‌های آهنین خود را مستحکم‌تر از گذشته برپا خواهد کرد و اجازه عبور از سد استقلال و آزادی خویش را به احدی نخواهد داد. دل بستن به ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه پرنشاط، پویا و متبوع ایران و سوء استفاده از آن خیال خامی بیش برای شرارت طلبان نخواهد بود. ملت بزرگوار ایران که همواره صلح و امنیت و عدالت را برای خود و ملت‌ها به‌ویژه همسایگان خود خواسته است در برابر بیگانگان جان خود را در تیری می‌نهد که هریک کار صدها صد هزاران تیر را می‌کند.

* نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: