کد خبر: ۷۷۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
تعداد بازدید: ۵۹۶
تکمیل می شود...
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در بروکسل به سر می برد، با فدریکا موگرینی مسئول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کرد.
آخرین اخبار از مذاکرات ایران و اروپا درباره برجام در بروکسل؛ ظریف: جلسه با موگرینی خوب و سازنده بود / در مسیر درستی قرار داریم تا منافع همه طرف ها به ویژه ایران حفظ شود / ارائه تضمین به ایران، نظر مشترک هر دو طرف است / آلمان: اروپا در جنگ تجاری با آمریکاست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای مذاکره با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیران امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه راهی بروکسل پایتخت بلژیک شده است، با فدریکا موگرینی دیدار کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، این دیدار صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی در محل شورای اروپا در بروکسل برگزار شد.
به گزارش «انتخاب»، ظریف روز گذشته با اشاره به سفرش به بروکسل گفت: مذاکرات کارشناسی ما با حضور اقای عراقچی در بروکسل شروع شده و هدف ان ارایه تضمین به ایران برای بهره مندی از مواهب برجام است.

او اظهار کرد: اروپایی‌ها حوزه‌های مختلفی را مطرح کردند برای همکاری و در ملاقات فردا شب با وزیران خارجه نتیجه کار را بررسی می کنیم. این شروع کار است و با یک جلسه نمی شود کار کرد و زمان کوتاه است. معتقدیم باید شروع قوی داشته باشیم؛ بنابراین یک روند را امروز شروع کردیم تا ببینیم در این فاصله می‌توانیم به دیپلماسی زمان بدهیم یا خیر.

وزیر خارجه کشورمان گفت: در 20 اردیبهشت بنده نامه‌ای نوشتم به خانم موگرینی و یک نامه هم به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتم که نامه به دبیرکل امروز (دوشنبه) منتشر می‌شود چرا که نامه‌ای در سطح مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل است و به عنوان سند در این سازمان ثبت می‌شود. این نامه‌ها مربوط به تخلفاتی بوده است که از سوی آمریکا در چارچوب برجام اتفاق افتاده است.

گفتنی است ظریف عصر امروز نیز در نشست مشترکی با وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان و مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت و گو خواهد کرد.

احتمال برگزاری دیدارهای دوجانبه میان برخی از طرفین مذاکره هم وجود دارد.


۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۲۳:۲۰

موگرینی خبر داد: بررسی راه های حفظ برجام در جلسه سران کشورهای اروپایی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر اتحادیه اروپا پیش از نشست مشترک ایران و سه وزیر اروپایی درباره برجام اعلام کرد:
فردا در صوفیه با سران 28 کشور اروپایی درباره نحوه حفظ برجام،روش های تداوم تجارت و حفظ منافع امنیتی خود گفتگو خواهیم کرد.

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۲۳:۱۴

 

ظریف در بدو ورود به محل مذاکرات: ما می‌خواهیم فرآیندی فشرده را آغاز کنیم که برای آن زمان زیادی نداریم

محمدجواد ظریف در بدو ورود به خبرنگاران حاضر در محل گفت: ما امروز می‌خواهیم ببینیم آیا اعضای باقی‌مانده در برجام آماده ارائه منافع اقتصادی برجام به ما هستند یا نه.

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه هیات ایرانی برای گفت‌وگو با وزیران خارجه سه کشور اروپایی و فدریکا موگرینی به محل مذاکرات در شورای اروپا وارد شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به خبرنگاران حاضر در محل گفت: ما امروز می‌خواهیم ببینیم آیا اعضای باقی‌مانده در برجام آماده ارائه منافع اقتصادی برجام به ما هستند یا نه.

ظریف اظهار کرد: ما می‌خواهیم فرآیندی فشرده را آغاز کنیم که برای آن زمان زیادی نداریم.

وی گفت: در مدت زمان چند هفته‌ای که رئیس‌جمهوری ایران تعیین کرده است، ما می‌خواهیم ببینیم که اراده سیاسی که توسط اعضای باقی‌مانده برجام ابراز شده آیا می‌تواند به اقدامات مشخص تبدیل شوند یا نه. ما این را خواهیم دید.

قرار است این مذاکرات ساعت ۲۰ به وقت محلی برگزار شود.

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۲۲:۲۱
 

آغاز دیدار موگرینی و وزیران خارجه سه کشور اروپایی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه عصر امروز (سه شنبه) به ‌منظور رایزنی و هماهنگی مواضع خود درباره برجام در بروکسل دیدار کردند.

 

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۲۰:۴۰

موگرینی:با اطمینان کامل و قاطع می گویم که اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام است /توافقی را که قبلا مفید و موثر بوده، نابود نکنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با تاکید بر تلاش این نهاد برای حفظ توافق هسته ای با ایران گفت که با وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس برای نخستین بار پس از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام ملاقات کرده است.

وی افزود: پس از این تبادل نظر، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز (سه شنبه) پس از سفر به مسکو و پکن وارد بروکسل شده است، درباره اقدامات مورد نیاز برای حفظ توافق هسته ای و ادامه اجرای آن ملاقات خواهیم کرد.
وی افزود که امروز صبح شخصا با ظریف ملاقات کرده که سازنده بوده است و پیش بینی کرد که ملاقات کاری نیز صورت بگیرد.
موگرینی افزود: اقداماتی را بررسی می کنیم که می توانیم اجرای آن را آغاز کنیم و محتوای آنها را بررسی خواهیم کرد. با اطمینان کامل و قاطع می گویم که اتحادیه اروپا مصمم به حفظ این پیمان است که برای امنیت ما و منطقه خاورمیانه از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گفته وی، برجام بخش مهمی از ساختار جهانی منع گسترش تسلیحات به شمار می رود و آنچه اهمیت دارد این است که دستکم توافقی را که قبلا مفید و موثر بوده، نابود نکنیم.


ظریف: گفتگوی خوبی با موگرینی داشتیم / ارائه تضمین به ایران، نظر مشترک دو طرف است
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۵:۲۸

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران حاضر شد و خبر از گفتگوهای «خوب» خود با موگرینی داد.

ظریف افزود: «کار را برای رسیدن به تضمین‌ها شروع کردیم ... دیدار خوب و سازنده‌ای بود. ما برای گفتگوهای امروز آماده شدیم. ما در مسیر درست برای حرکت رو به جلو هستیم تا اطمینان حاصل کنیم منافع همه اعضای باقیمانده برجام به‌ویژه ایران تضمین شود».

وی در خصوص پیش‌بینی خود از نتایج رایزنی‌های جاری درباره آینده برجام گفت: «خواهیم دید [که چه می‌شود]».

ظریف با اشاره به ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها و بهره‌مندی ایران از برجام، تأکید کرد که ارائه تضمین برای بهره‌مندی ایران از برجام نظر مشترک دو طرف است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: «دیروز در سطح کارشناسی، امروز در سطح کارشناسی و این دیدار (با موگرینی) و امشب در دیدار با وزرا، و در دیدارهایی که در طول یکی دو هفته آینده در سطح سیاسی و کارشناسان ادامه خواهیم داد، در زمینه روش‌هایی که می‌شود تضمین‌هایی را برای تأمین منافع ایران و سایر طرف‌ها ارائه کرد [کار می‌کنیم]، به‌خاطر اینکه اطمینان حاصل کنیم که یک کشور نمی‌تواند با خروج غیرقانونی خود از این مسئله نفع ببرد، و سایر طرف‌هایی که باقی مانده‌اند [بتوانند] نفع ببرند».

اختصاص شماره تماس برای شرکت‌های فرانسوی در حال کار با ایران
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۵:۲۷

‏انجمن کارفرمایان فرانسه، مِدِف، یک شماره تماس و سایتی برای پاسخ به سوالات شرکت‌های فرانسوی در حال کار با ایران اختصاص داده. وزیر خارجه و وزیر اقتصاد دارایی این کشور هم امروز با نمایندگان ۶۰ شرکت فرانسوی دیدار و گفتگو می‌کنند. لودریان پس از این دیدار راهی بروکسل می‌شود.

آلمان: اروپا هم در جنگ تجاری با آمریکاست هم در مورد برجام متحد باقی مانده
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۵:۲۶

‏اولاف شولتس وزیر اقتصاد آلمان می گوید: "این نشانه خوبی است که اتحادیه اروپا هم در جنگ تجاری (با آمریکا) و هم در مورد توافق هسته ای با ایران متحد باقی مانده ...مساله حق حاکمیت اروپاست و امکان بقا و دفاع از قوانین و خواستهای خودمان.

ظریف: جلسه با موگرینی خوب و سازنده بود
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۴

ظریف: جلسه با موگرینی خوب و سازنده بود؛ آماده گفتگوهای امشب هستیم؛ در ریل درستی قرار داریم تا منافع همه طرف های مذاکره به ویژه ایران حفظ شود.

شورای اروپا: تحت فشار آمریکا نیستیم
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۰

‏یکی از سخنگویان شورای اروپا: ما تحت فشار آمریکا نیستیم/ برجام را با ‎آمریکا به دست آوردیم، ولی بدون آنها هم می‌توانیم آن‌را زنده نگه داریم. در جلسه فردا شب رهبران اتحادیه اروپا در بلغارستان در مورد ‎برجام بیشتر بحث خواهد شد.

هنوز برنامه‌ نشست دوجانبه ظریف با وزرای خارجه ۳ کشور اروپایی تنظیم نشده
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۳:۴۳

‌‎ظریف و ‎موگرینی از ساعت ۱۰ صبح به وقت ‎بروکسل در دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه هستند. ‎ظریف قرار است امشب با وزرای ۳ کشور اروپایی و موگرینی نشست ۵ جانبه داشته باشد. هنوز برنامه‌ای برای نشست دوجانبه ظریف و وزرای خارجی هر یک از ۳ کشور اروپایی تنظیم نشده است.

ظریف با موگرینی دیدار کرد
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۲

وزیر امور خارجه دقایقی قبل در بروکسل با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

محور رایزنی ظریف بررسی خروج امریکا از برجام و راهکار های تضمین منافع ایران از برجام پس از خروج امریکا است.

ظریف و موگرینی امشب در جلسه مشترک با وزیران خارجه انگلیس ، فرانسه و آلمان دیدار می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: