کد خبر: ۷۷۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۴۲۳
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه آمریکا از توانمندی‌ها و قدرت ملت ایران آگاهی ندارد، گفت: در این شرایط جدید زمان یقه‌گیری جناحی نیست و به طور قطع مدیران بی‌انگیزه و بی‌حوصله کنار گذاشته می‌شوند.
زمان یقه‌گیری‌های جناحی نیست/ مدیران بی‌انگیزه و بی‌حوصله کنار گذاشته می‌شوند

به گزارش خبرداغ به نقل ازایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با اشاره به اقدام روز گذشته رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: در شرایط عجیبی قرار گرفتیم و پس از ۷۰ سال اشغال فلسطین این سرزمین دچار فراز و فرودهای متعددی شده است و متاسفانه روز گذشته آمریکا با نمایشی اقدام به انتقال کنسولگری خود به بیت المقدس و برای انجام این اقدام خود خون ۶۰ انسان بی‌گناه را به زمین ریخت.

وی افزود: در این مقطع تاریخی این اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا نفرت بزرگی در جهان اسلام ایجاد کرد و مسلمانان به این اقدام آمریکا و اسرائیل کینه پیدا می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل برای اینکه این نمایش را به پرده بگذارند چندین نفر را از گذشته تا امروز به شهادت رساندند ادامه داد: در این دوران برخی از حکام اسلامی با بی‌عرضگی تلاش کردند که نشان دهند با اسرائیل هماهنگ هستند اما امروز این نمایش هماهنگی با رژیم صهیونیستی قلب مسلمانان را به آتش کشیده و باید از این اقدام خود خجالت بکشند.

جهانگیری گفت: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم همه مسلمانان را از این شرایط و از شر رژیم‌های صهیونیستی نجات دهد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به قرار گرفتن کشور در شرایط جدید گفت: به هر حال کشورمان در یک شرایط جدیدی قرار گرفته است و واقعیت این است که در دوران چهل سال گذشته جمهوری اسلامی ایران انواع و اقسام دوران را از جمله دوران تحریم آمریکا ، دوران تحریم اروپا، دوران تحریم اروپا و آمریکا به طور همزمان ون دوران تحریم و صدور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: از این دوران سخت‌تر دوران جنگ تحمیلی بود که تمام قدرت‌ها و برخی از کشورهای عربی و همچنین آمریکا سعی داشتند با کمک به عراق ایران را به زمین بزنند اما حتی در آن شرایط که در سال‌های اول انقلاب بودیم توانستیم از همه این آزمایش‌ها و شرایط سخت پیروز بیرون بیاییم و با هر سختی با درایت عبور کنیم.

وی ادامه داد: آخرین مرحله هم عبور از تحریم‌ها بود و امروز در شرایط جدیدی قرار گرفته‌ایم.

جهانگیری با بیان اینکه دولت یازدهم به ریاست آقای روحانی با شعار گفت‌وگو با دنیا سیاست رفع مسائل را داشت که در نهایت منجر به امضا توافق برجام شد و بخشی از تحریم‌ها در این توافق متوقف شد و توانستیم اقداماتی را در این دوران انجام بدهیم.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری اخیر دولت آ‌مریکا مبنی بر خروج برجام گفت: این اقدام ترامپ از جمله کارهای عجیب و غریب او است که قبل از خروج از برجام اقدام به انتقال سفارت به بیت المقدس کرد.

جهانگیری افزود: ترامپ و دولت آمریکا در نهایت زشتی اتهاماتی بی‌پایه و اساس را به کشور متمدنی مانند ایران وارد آورد کشوری که از نوادر دنیا از نظر تمدن تاریخی است.

وی ادامه داد: ترامپ پس از وارد آوردن انواع این اتهامات از برجام خارج و دستور برگشت تحریم‌های قبلی و اضافه شدن تحریم‌های جدید را امضا کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام یک بی‌آبرویی بزرگ برای این کشور بود ادامه داد: کشور آمریکا پس از انجام ۱۸ ماه مذاکرات فشرده برای امضای توافق برجام که در هر جلسه هیئت صد نفری از آمریکا حضور داشتند از برجام خارج شد و این نشان می‌دهد که هیچ اعتمادی به این کشور وجود ندارد چرا که از توافقی که با حضور تمام کشورهای قدرتمند و صاحب حق وتو امضا شده خارج شد.

وی تاکید کرد:‌ چنین رفتارهای دولت آمریکا چه دلیلی برای انجام مذاکرات بعدی وجود دارد و چرا باید دیپلماسی ادامه پیدا کند.  

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: حال اروپایی‌ها می‌گویند می‌خواهند برجام را حفظ کنند اما جمهوری اسلامی ایران با رویه خود این موضوع را بررسی خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به اظهارات اخیر دولت آمریکا ادامه داد: حال آمریکا با پررویی می‌گوید با ایران وارد مذاکرات جدیدی می‌توانیم بشویم و مذاکرات بهتری داشته باشیم. برای ادامه مذاکرات با کشوری که تعهد برجام را به هم می‌ریزد چه اعتمادی وجود دارد.

وی افزود: اینکه با سایر کشورهای حاضر در توافق برجام به چه نتیجه‌ای می‌رسیم را با روش و راه خود ادامه خواهیم داد اما ملت ایران بدانند دولت کم‌زحمت‌ترین راه را در این شرایط باز خواهد کرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه به طور قطع آمریکایی‌ها نسبت به توانمندی‌های ایران و قدرت مردم ایران آگاه نیستند و نمی‌دانند که این توانمندی‌ها بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنند گفت: متاسفانه جوی در کشور پیش آمده و همه عادت کرده‌ایم مشکلات را با بزرگنمایی مطرح کنیم و در بیان توانمندی‌ها کوچک نمایی داشته باشیم.

وی افزود: به محض اینکه درباره مشکلات کشور صحبت می‌کنیم وضعیت مردم را بسیار بد عنوان می‌کنیم اما در هر دو حالت اغراق داریم هم در ارائه بیان مشکلات بزرگنمایی می‌کنیم و هم در توانمندی‌ها کوچک‌نمایی داریم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به توانمندی‌های ایران در صنایع مختلف و تحقق اهداف اقتصادی و جایگاه دانش و علم گفت: زمانی که وزیر صنعت بودم به اتفاق آقای زنگنه اولین سکوی نفتی ۱۵۰۰ تنی را افتتاح کردیم و امروز ساخت سکوی هفت هزار تنی یک موضوع عادی برای ما است.

وی تاکید کرد: توانایی ساخت از ابتدا تا انتهای تمام صنایع نفتی را داریم و می‌توانیم در ساخت و طراحی نیروگاه‌ها از ابتدا تا انتها خودمان اقدام کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه امروز مهندسان و متخصصان ایرانی برنده مناقصات بین المللی در طراحی و ساخت نیروگاه‌ها هستند گفت: قدرت مهندسی بالایی در کشور شکل گرفته است و در شرایط همکاری با کشو.رها اگر مصلحت بدانیم اقدام به ورود تجیهزات خارجی می‌کنیم و اگر به مصلحت نباشد از تجهیزات و دانش مهندسان و متخصصان کشور خودمان استفاده می‌کنیم.

وی ادا مه داد: امروز در بخش بایوتکنولوژی صحبت می‌کنیم درباره داروهای پیشرفته در دنیا حرف برای گفتن داریم و در بخش سلول‌های بنیادین این توانمندی در کشورمان شکل گرفته است و اینکه گفته می‌شود در شرایط جدید توانمندی‌ها تضعیف می‌شود نشان از عدم آگاهی قدرت ایران است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به محاسبات اشتباه کشور آمریکا برای شرایط جدید ایران اظهار داشت: ایران در همسایگی ۱۵ کشور قرار دارد مگر می‌تونند تمام مرزهای ایران را کنترل کنند و محاسبات و گفته‌های دولت آمریکا نشان از عدم آگاهی نسبت به توانمندی داخلی و مزیت‌های جغرافیایی ایران دارد.

جهانگیری با اشاره به ورود تجهیزات مدرن در دوران تحریم در بخش صنایع گفت: در ابتدای دولت یازدهم از یک بخش صنعتی در استان اردبیل بازدیدی داشتم که در آن شاهد تجهیزات بسیار مدرنی بودم وقتی از سرمایه‌گذار این شرکت که یک بخش خصوصی فعال بود پرسیدم این تجهیزات چگونه و از چه راهی وارد کشور کردید پاسخ داد بخشی از این تجهیزات را با قاطر از مرزهای این منطقه وارد کردیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع مدیریت و مردم ایران می‌توانند در شرایط جدید هم رشد و توسعه کشور را ادامه دهند و یکی از موفقیت‌های کشورمان افتتاح همین واحد در بخش دارویی است.

جهانگیری ادامه داد: دانشمند ایرانی در هر کجایی که باشد و در هر شرایطی که قرار بگیرد برای پیشرفت کشورش فروگذار نمی‌شود و به هر دری می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه کشور آمریکا و دشمنان نتوانستند عرق ایرانی را درک کنند گفت: حتی در شرایط دوران جنگ تحمیلی هم مردم کمترین دارایی‌های خود را به جبهه‌های جنگ ارسال می‌کردند بنابراین این اظهارات دولت آمریکا نشان می‌دهد از توانمندی‌های بزرگ و ظرفیت‌های انسانی، فیزیکی و مادی کشورمان آگاهی ندارد.

جهانگیری تاکید کرد: بنده به عنوان کسی که در طول دوران پس از انقلاب آشنایی به توانمندی ایران دارم می‌گویم در این شرایط هم هیچ آسیبی به توسعه کشور وارد نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با وحدت و انسجام می‌توانیم بیگانگان را به زانو در بیاوریم گفت: این یک شعار نیست و باید سیاست تمام مدیران و مردم کشورمان باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز زمان یقه‌گیری‌های جناحی نیست تاکید کرد: ‌تمام جریان‌ها و جناح‌ها باید یک صدایی را در مقابل دشمنانمان به نمایش بگذارند هر چند اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد اما با یکدیگر دشمن نیستم و وقت آن رسیده که اختلاف سلایق را کنار بگذاریم.

جهانگیری در خطاب به نخبگان کشور گفت: امروز زمان آن رسیده که یک بار دیگر نخبگان و دانشمندان کشورمان توانمندی‌های خود را به تمام دنیا نشان دهند و برای ایجاد وحدت راهکارهایی را در جهت پشت سر گذاشتن این دوره ارائه کنند.

وی با تایکد بر اینکه مدیران بی‌انگیزه باید کنار بروند گفت: اگر مدیری فکر می‌کند که باید با احتساب ساعت کار کند باید بدانند که شرایطی پیش آمده که خود را بدون احتساب وقت باید وقف ملت و مردم کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدیران در این دوره باید بی‌حالی و بی‌حوصلگی را کنار بگذارند، گفت: مدیران بی‌حوصله اگر نمی‌توانند در این شرایط کار کنند کنار بروند و ما به مدیرانی که تنها در شرایط خوب نامه‌ها را امضا می‌کنند نیاز نداریم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت منابع باید اولویت‌ گذاری کنیم گفت: در موضوع ارزی توانستیم به دولت آمریکا نشان دهیم که کشورمان انسجام و وحدت دارد. رئیس جمهور بر این باور بود پس از سخنرانی‌های تند خود مردم به بازار هجوم می‌آورند اما دیدیم که فردای آن روز هیچ اختلالی در بازارها ایجاد نشد چرا که مردم اطمینان پ۱یدا کردند ارز با یک نرخ مشخص در بازار وجود دارد و کالاها با همین نرخ مشخص تهیه می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ من فکر می‌کنم این شرایط را با خوبی پشت سر می‌گذاریم و همه مدیران و ملت ایران برای پشت سر گذاشتن این شرایط باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: