کد خبر: ۷۷۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۳۱۷
مطهری گفت: اختیارات شورای امنیت ملی، مرجع تصمیم گیر هیات نظارت بر اجرای برجام است، از این رو باید با تدبیر تصمیم گیری شود. امضا گرفتن از ترامپ موضوع خوبی بود اما زورشان نرسیده و ما نیز نمی توانیم بگوییم. اما اکنون همه ما به دنبال منافع انقلاب و نظام بوده و می خواهیم بهترین تصمیم را بگیریم، از این رو نباید کاری کنیم که نتیجه معکوس عاید ما شود.
حاجی دلیگانی: چرا از رئیس‌جمهور آمریکا تضمینی کتبی نداشتیم؟/ مطهری: نباید کاری کنیم که نتیجه معکوس عاید ما شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جریان صحن علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی ضمن محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در قتل عام و شهادت مردم مظلوم فلسطین گفت: طبق اصل ۱۱۰ و بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس،  همانطور که جنابعالی می دانید قانونی را در مجلس در سال ۱۳۹۴ تحت عنوان اقدام متقابل مصوب کردیم و همچنین بعد از آن مقام معظم رهبری الزاماتی را برای اجرای آن قانون تعیین کردند.

وی افزود: یکی از بندهای آن الزامات که گفته تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل تدارک شود که از جمله آن اعلام کتبی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم ها است، این اجرا نشده است. حال سوال این است که چرا این مهم اجرایی نشده است؟ در بند دوم بیان شده که اگر نقض برجام صورت بگیرد، بایستی بند ۳ قانون اقدام متقابل اجرایی شود. براساس این بند؛ بعد از اینکه دولت مسائل مربوط به برجام را رصد می کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی را سامان دهد، به طوری که ظرف مدت ۲ سال ظرفیت غنی سازی کشور به ۱۹۳ سو افزایش یابد، متاسفانه این مهم انجام نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ بار آمریکا نقض برجام کرده است،  اکنون با خروج آمریکا از برجام نقض فاحش انجام شده است و متاسفانه مردم ما از امتیازی در توافق با آمریکا برخوردار نشدند و ما باید به قانون پایبند بوده و آن را اجرا کنیم، اگر قانون را اجرا کنیم، مشکلات کشور حل خواهد شد، زیرا اکنون آمریکا به دنبال فشار به ملت ایران است.

علی مطهری که برای ساعاتی اداره جلسه را برعهده داشت، در واکنش به اخطار حاجی دلیگانی گفت: در همان قانون اقدام متقابل خیلی از مسائل به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده و این شورا نیز هیات نظارت بر اجرای برجام را تعیین کرده است و همه تصمیمات توسط این هیات گرفته می شود. ضمن اینکه با توجه به رفتار طرف مقابل و با قوانین موجود و رهنمودهای مقام معظم رهبری، هیات مذکور تصمیم گیرنده خواهد بود.

مطهری با بیان اینکه باید بدانیم همه این موارد در حوزه برجام را باید با هم ببینیم،  اظهار کرد: این قانون به اضافه اختیارات شورای امنیت ملی، مرجع تصمیم گیر هیات نظارت بر اجرای برجام است، از این رو باید با تدبیر تصمیم گیری شود. امضا گرفتن از ترامپ موضوع خوبی بود اما  زورشان نرسیده و ما نیز نمی توانیم بگوییم. اما اکنون همه ما به دنبال منافع انقلاب و نظام بوده و می خواهیم بهترین تصمیم را بگیریم، از این رو نباید کاری کنیم که نتیجه معکوس عاید ما شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: