کد خبر: ۷۷۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۵۹۱
سخنگوی دولت گفت: در حال حاضر ارز مسافرتی به مقدار هزار یورو داده می‌شود آن هم برای مسافت دور و برای کشور‌های همسایه این ارز ۵۰۰ یورو است.
واکنش سخنگوی دولت به بیانیه مجلس خبرگان درباره برجام/ نباید ذهن مسئولان دیپلماسی کشور را مخدوش کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه بابیان این که در هفته گذشته اتفاقات بسیاری رخ داد گفت: شاهد بودید که آمریکا از برجام خارج شد و و پاسخ رئیس جمهور را هم شنیدید و مواضع اتحادیه اروپا را هم مشاهده کردید.

وی با اشاره به حوادث نوار غزه گفت: رخداد دیگر جنایات رژیم صهیونیستی و حکام این رژیم در نوار غزه بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: تاکنون ۵۲ نفر به شهادت رسیدند و ۲ هزار و ۷۷۱ نفر مجروح شدند. جمهوری اسلامی ایران این جنایات را محکوم می‌کند و وجدان جهانیان نظاره‌گر این جنایات است و اما در عمل نسبت به حداقل‌های حقوق بشر بی‌تفاوت هستند.

وی تاکید کرد: از شورای امنیت سازمان ملل انتظار می‌رود که واکنش نشان دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص ثبت واردات با نرخ جدید گفت: ۵ میلیون دلار ثبت سفارش شده  است. انواع کالای ضروری هم صادر شده است. بانک مرکزی در خصوص تحقق ارز با تغییر نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای هر دلار رقم مشابه را گزارش داده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بیش از صد و سی میلیارد دلار در بازار رسمی مبادلات ارزی داریم. ما گزارشات را روزانه دنبال می‌کنیم مشکلی برای کالاهای اساسی نداریم و در بخش خدمات مشکل کوچکی داریم و پرداخت با همین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارز مسافرتی به مقدار هزار یورو داده می‌شود آن هم برای مسافت دور و برای کشور‌های همسایه ۵۰۰ یورو است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: از تولیدکنندگان دعوت به عمل آمد و مشورت‌هایی صورت گرفت. اگر کسی کالایش را از انبار بیرون نمی‌آورد، خلاف می‌کند. از پیش مصوبه‌ای از سوی شورای عالی امنیت ملی هم داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما به کسبه خودمان اعتماد داریم و در این شرایط احتکار درست نیست و تحت هیچ شرایطی سامانه دقیق و درست واردات و صادرات را ترک نحواهیم کرد.

نوبخت در خصوص بیانیه مجلس خبرگان رهبری گفت: در بیانیه دولت کاملا با شفایت به نکاتی که مطرح می‌شود، پاسخ داده شد. در حال حاضر وقتی برای این نیست ذهن مسئولان دیپلماسی کشور را که درگیر هستند و همین امروز برای مذاکرات جهانی در سفر هستند مخدوش کنیم.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه برجام تصمیم درست بوده یا خیر باید بررسی کنیم که مراحل حقوقی خود را طی کرد یا خیر؟ یا اجماع صورت گرفت یا خیر؟

نوبخت تاکید کرد: برجام  در مجلس مراحل خود را طی کرد و بیانات رهبری به عنوان بایدها و نبایدها مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: به سال ۹۲ باز گردیم و ببینیم که این تصمیم باعث زیان برای کشور بود و یا از زیان جلوگیری شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما با یک اتهام از سوی رژیم اشغالگر قدس رو به رو بودیم و آمریکا حمایت می‌کرد. پرونده  ایران به شورای امنیت رفت و کشورهای دوست ما هم در آن ورود نکردند و تحریم‌ها صورت گرفت و ما ذیل فصل هفت قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: صعنت نفت، کشتیرانی و پتروشیمی تحت تحریم به خاطر یک اتهام واهی قرار گرفت. ما باید اقدام و اثبات می‌کردیم فعالیت هسته‌ای ما صلح‌آمیز است تا تحریم‌ها برداشته شد.

سخنگوی دولت افزود: شومن آنها در چند هفته گذشته حرف‌هایی زد آن زمان گفت، ما جواب همه این اتهامات را از مراجع رسمی آژانس گرفتیم.

نوبخت گفت: قطعه به ما نمی‌فروختند، اما ما بعد از شکست تحریم هواپیمایی نو هم خریداری کردیم. این که نظام بانکی ما سرمایه‌گذاری کرد و وارد مشکل شد با مانع‌گذاری آمریکا مشخص است. ما تا این مرحله کار درستی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که در زمان تحریم وجود داشت که باید پرداخت می‌کرد و من از گفتن آن پرهیز می‌کنم، اما چه کسی پرداخت می‌کرد؟  ملت باید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است.

وی ادامه داد: اگر منافع ما ایجاب کند خارج خواهیم شد و ما غنی‌سازی زیر ۴ درصد را به ۲۰ درصد و هر عددی می‌خواهیم می‌رسانیم، رسیدن به سال ۹۲ و خواسته کسانی که دلشان برای تحریم تنگ است و همان کاسبان تحریم هستند کاری ندارد.

سخنگوی دولت با بیان این که ما توانسته‌ایم نیک نامی جمهوری اسلامی ایران را در جهان ثابت کنیم، گفت: دنیا متوجه شد که ما دروغگو نستیم. قطعا تاریخ روحانی را تکریم خواهد کرد و مقام معظم رهبری به عنوان رهبری زیرک که رهنمودهایی فرمودند در جهان شناخته می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: