کد خبر: ۷۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۴۲
کارشناسان صنعت هوانوردی فرضیه‌ای را مطرح کردند که براساس آن علت مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی ' ام اچ ۳۷۰'، در چهارسال پیش خودکشی خلبان این هواپیما، سقوط عمدی و شیرجه مرگ وی در آب‌های اقیانوس آرام بوده است.
فرضیه‌ جدید درباره سقوط هواپیمای مالزیایی: خودکشی خلبان / او هواپیما را از دسترس رادارها خارج کرد، از آسمان زادگاهش گذشت و به اعماق اقیانوس آرام شیرجه مرگ زد

کارشناسان صنعت هوانوردی فرضیه‌ای را مطرح کردند که براساس آن علت مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی ' ام اچ ۳۷۰'، در چهارسال پیش خودکشی خلبان این هواپیما، سقوط عمدی و شیرجه مرگ وی در آب‌های اقیانوس آرام بوده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، یک گروه از کارشناسان بین المللی صنعت هوانوردی شامگاه دوشنبه در میزگردی در برنامه' ۶۰ دقیقه ' شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز استرالیا افزودند: ناپدید شدن MH۳۷۰ توسط خلبان این هواپیما کاپیتان 'زهری احمد شاه' اقدامی عمدی بوده است.

لری ونس بازرس ارشد سابق هیئت امنیت حمل و نقل کانادا و پژوهشگر صنعت هوانوردی در این میزگرد گفت: بررسی شواهد و مدارک نشان می‌دهد کاپیتان این هواپیما خودکشی کرد و به همراه خود ۲۳۹ نفر از مسافران و سرنشینان هواپیما را که دو نفر از آن‌ها اتباع ایرانی بودند در آب‌های اقیانوس غرق کرد.

'سایمون هاردی' خلبان و تربیت کننده بوئینگ ۷۷۷ نیز دراین میزگرد گفت: کاپیتان هواپیما با برنامه ریزی در امتداد مرز مالزی و تایلند پرواز کرد تا از رادار‌ها پنهان بماند و سرانجام پس از عبور از فراز زادگاه خود، شیرجه مرگ به اعماق آب‌های اقیانوس آرام زد.

'هنری هارتولدت' تحلیلگر حمل و نقل هوایی و رئیس گروه تحقیقات اتمسفری استرالیا نیز دراین زمینه گفت: فرضیه خودکشی و سقوط عمدی هواپیما توسط خلبان به نظر صحیح می‌رسد، زیرا شواهدی مبنی بر دخالت عوامل طبیعی یا فنی در این سقوط به دست نیامده و این مساله از شگفت آورترین اقدامات درتاریخ هوایی بوده است.

این نخستین بار است که گروهی از متخصصان علت سقوط این هواپیما را خودکشی خلبان اعلام کردند.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که محققان هنوز به دنبال لاشه این هواپیما هستند و یافته‌های آن‌ها موجب می‌شود که یکی از بزرگترین اسرار تاریخ هوانوردی جهان کشف شود.

شرکت آمریکایی مسئول عملیات جستجو برای هواپیمای گمشده مالزیایی ام اچ ۳۷۰ اعلام کرد به رغم جستجوی بیش از ۸ هزار کیلومتر مربع در اعماق اقیانوس هند هنوز اثری از این هواپیما به دست نیامده است و احتمالا این علمیات در اواسط ماه ژوئن سال جاری میلادی (تیر ۹۷) همزمان با چهارمین سالگشت سقوط اسرار آمیز آن به پایان خواهد رسید.

دولت پیشین مالزی در دی ماه سال ۹۶ قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار را با شرکت آمریکایی 'ابدیت اقیانوس' برای پیدا کردن اثری از هواپیمای گمشده ام اچ ۳۷۰ که دو تبعه ایران نیز از سرنشینان آن بودند، امضا کرد.

یافتن علت سقوط هواپیمای گمشده ام. اچ ۳۷۰ مالزی در حال حاضر به یکی از مهمترین اسرار هوانوردی جهان است، تبدیل شده است.

پرواز هواپیمایی مالزی که در ۸ مارس ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) با ۲۳۹ سرنشین، ساعتی پس از ترک فرودگاه کوالالامپور به مقصد پکن ناپدید شد و تلاش‌های حدود ۳۰ کشور دنیا برای یافتن بقایا یا ردی از این بوئینگ ۷۷۷ تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

حدود ۲ سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده، اما ناموفق و صرف حدود بیش از ۱۵۹ میلیون دلار هزینه اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.

یک گروه مشترک جستجو از این سه کشور حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از اعماق اقیانوس هند را در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی مورد جستجو قرار دادند.

این گروه اکتشاف از دولت مالزی خواست تا عملیات جستجو به ۲۵ هزار کیلومتر مربع در آب‌های این اقیانوس گسترش یابد.

اوایل سال جاری میلادی، دولت پیشین مالزی با پرداخت ۷۰ میلیون دلار به شرکت آمریکایی 'ابدیت اقیانوس' برای یافتن هواپیمای گمشده ام اچ ۳۷۰ به شرطی موافقت کرد که این شرکت بتواند اثری از این هواپیما ظرف مدت ۹۰ روز پیدا کند.

کشتی تفحص این شرکت آمریکایی عملیات جستجوی خود را از ۱۷ ژانویه سال جاری (۲۷ دی) آغاز کرده و تاکنون گزارش رسمی در مورد نتایج این جستجو منتشر نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: