کد خبر: ۷۷۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
تعداد بازدید: ۴۰۷
76 راس آهو به بیرون از محدوده فنس کشی فرودگاه کیش منتقل شد.
انتقال 76 راس آهو به بیرون از محدوده فرودگاه کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح انتقال آهوان محدوده فرودگاهی به بیرون از محوطه فنس کشی شده با هدف حفظ این موجودات ارزشمند و جلوگیری از مخاطرات پروازی اجرا شد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کیش در مرحله اول این طرح  که اسفندماه سال گذشته اجرا شد تعداد 50 راس و در مرحله دوم که یکشنبه 24 اردیبهشت اجرا شد نیز 75 راس از این آهوان از محدوده فرودگاه به بیرون هدایت شدند.

عزت الله محمدی افزود: این آهوان پیش از نو سازی و ترمیم حصار فرودگاه داخل محدوده شده بودند و پس از بازسازی و تکمیل فنس کشی، امکان ورود آهوان وجود ندارد.

وی با اشاره به 8 مورد برخورد آهو با هواپیما در سال گذشته گفت: برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما امری اجتناب ناپذیر است و این طرح در جهت کاهش حوادث و حفظ حیات آهوان اجرا می شود.

گفتنی است جزیره کیش دارای 750 راس آهو از گونه موسوم به گازلا است  که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر قرار دارد و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه آهوان اجرا می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: