کد خبر: ۷۶۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۲۲
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: پیش از بازی با استقلال تهدید شدیم که اگر ۵۰ درصد ظرفیت سکوها را به تیم حریف ندهیم، ورزشگاه را به آتش می‌کشند.
تهدید کردند ورزشگاه را آتش می‌زنند/ با جواد نکونام مذاکره نکرده‌امبه گزارش خبرداغ ، سعید آذری، به نقطه تاریک بازی ذوب آهن با استقلال و پرتاب مواد محترقه اشاره و تاکید کرد که عده ای قبل از این مسابقه تهدید کرده بودند ورزشگاه را به آتش می کشند.

 

آذری با بیان اینکه در این زمینه مستنداتی در اختیار دارد، از ارسال این مستندات به AFC خبر داد. مدیرعامل ذوب آهن همچنین با بیان اینکه هیات مدیره باید درباره برنامه قلعه نویی نظر نهایی را بدهد، به خبر مذاکره باشگاه با جواد نکونام هم واکنش نشان داد.

 

ابتدا صرفنظر از نتیجه بازی و پیروزی ذوب آهن می خواهیم به اتفاقات این مسابقه و پرتاب مواد محترقه از سوی تماشاگران صحبت کنید.

 

- سعید آذری: این مسابقه فوق العاده سنگین، تاکتیکی و سرشار از لحظه های تماشایی بود. جدا از نتیجه، این مسابقه یک نقطه تاریک داشت و آن هم پرتاب مواد محترقه بود. ما تهدید شده بودیم که اگر ۵۰ درصد ظرفیت سکوهای ورزشگاه را به تیم مقابل ندهیم، مقابل ناظر AFC ورزشگاه را به آتش می کشیم. الان هم منتظریم کنفدراسیون آسیا نامه این بازی را بزند تا مستنداتمان را به این نهاد ارائه کنیم. دیگر نقطه تاریک این مسابقه فحاشی و توهین به امیر قلعه نویی بود؛ کسی که چهار دهه از عمر خود را در استقلال بوده و حالا که در یک مبارزه، شرافتمندانه کار کرده است، به او توهین می شود.

 

* دقیق‌تر در این خصوص صحبت می کنید؟

- گویا بعضی ها انتظار دارند وقتی ذوب آهن در خانه خودش بازی دارد، هوادارانش از پای تلویزیون مسابقه را تماشا کنند و کل استادیوم را به این عزیزان بدهیم! من هر زمانی در ذوب آهن بوده ام نسبت به تماشاگران تیم حریف حسن نیت داشته ام و مدام با این انتقاد روبرو بوده ام که آذری غریبه پرست است. دیدگاهم این است که اگر در ورزشگاه سکوی خالی وجود دارد، اجازه ندهم تماشاگر حریف از دیدن تیم محبوبش محروم شود ولی عزیزان نباید این را برای خودشان حق تلقی کنند. مشخص بود که مردم اصفهان برای حمایت از تیم ذوب آهن به ورزشگاه می آیند و از تیمشان حمایت می کنند ولی آقایان انتظار داشتند تماشاگران ما پای تلویزیون بازی را تماشا کنند!

 

حرفهایی هست که بعد از بازی برگشت با استقلال می زنم؛ درباره فرهنگی که دارد تغییر می کند. رویِ صحبت من با استقلال نیست و به صورت کلی می گویم. ما تبدیل به آدم های عصبانی شده ایم. باید بپذیریم آدم هایی که مبارزه می کنند و پیروز می شوند، از ما قوی تر هستند و باید به آنها احترام گذاشت. ما می خواهیم در ۹۵ دقیقه تمام مشکلات را حل کنیم؛ صندلی ورزشگاه و شیشه ها را می شکنیم، اتوبوس آتش می زنیم، بازیکن کتک می زنیم، به مربی تیم حریف توهین می کنیم و مسائلی از این دست. خودم از کسانی هستم که تابوشکن حضور بانوان در ورزشگاه ها خواهم شد ولی وقتی می بینم رکیک ترین الفاظ در ورزشگاه ها رد و بدل می شود می گویم اگر هزار خانم روی سکوها باشند، چطور باید از آنها دفاع کرد. جو استادیوم ها ملتهب است به این خاطر که مردم تحت فشار هستند و می خواهند خودشان را تخلیه کنند.

 

* شما دقیقا چه زمانی این تهدید را دریافت کردید؟

- یکی، دو روز قبل از بازی و همچنین پیش از شروع مسابقه این تهدید را دریافت کردیم. به هر حال کسانی که مواد محترقه پرتاب کردند به کل فوتبال ایران ضربه زدند نه تیم ذوب آهن.

 

* ارزیابی شما از نتیجه مسابقه چیست؟

- فکر می کنم اگر درخشش مهدی رحمتی درون دروازه استقلال نبود، می توانستیم بیشتر گل بزنیم. رحمتی روی چهار موقعیت واکنش هایی داشت که کار هیچ دروازه بانی نیست. او نیمه اول یک ضربه سر و یک شوت استثنایی گرفت و در نیمه دوم هم همین واکنش ها را در دو صحنه داشت. ذوب آهن شایسته برد بودو به حقش رسید. این سه امتیاز ما را برای بازی برگشت امیدوار نگه می دارد. برنامه تمرین هم منظم پیش رفته است و فکر می کنم روز سه شنبه هم شاهد بازی زیبایی باشیم.

 

* بعد از این مسابقه عنوان شد که ذوب آهن با «بزن بزن» و «بکش زیرش» استقلال را شکست داده است. آیا این انتقادات را قبول دارید؟

- ما به این صحبتها فکر نمی کنیم و گوشمان به آن بدهکار نیست. ما مسابقه را بردیم و سه امتیاز آنرا در پاکت گذاشتیم. کسانی که می گویند با بزن بزن بردیم، اگر درخشش رحمتی نبود نتیجه بازهم تغییر می کرد. لوث کردن برد تیمی که با زحمت به این نتیجه رسیده است، دور از انصاف و اخلاق ورزشی است. ما شرافتمندانه بازی کردیم و با تمام وجود این راه را ادامه می دهیم. استراتژی ما مبتنی بر توانمندی بازیکنان است. حالا اگر ما می ایستادیم و ۴ گل می خوردیم، آن موقع «بکش زیرش» نبود؟ حالا که برده ایم برای توجیه نتیجه، باید هم این حرفها مطرح شود. همانطور که گفتم گوشمان به این مباحث بدهکار نیست.

 

* تمرین روز قبل از بازی برگشت شما با استقلال با دیدار پرسپولیس - الجزیره همزمان شده است. آیا قید تمرین در ورزشگاه آزادی را می زنید؟

- ما نامه درخواست تمرین رسمی در ورزشگاه آزادی را زده ایم و نماینده AFC هم باید تمرین ما را هماهنگ کند. یک جلسه تمرین در زمین مسابقه حق ما است. این دیگر مشکل نماینده AFC است که بازی پرسپولیس با تمرین ما همزمان شده است. ما روز یکشنبه یا دوشنبه باید یک جلسه در آزادی تمرین کنیم. همانطور که ما در اصفهان هم به استقلال و هم به تمام تیم های دیگر زمین تمرین دادیم.

 

* باوجود پیروزی ذوب آهن مقابل استقلال اما هنوز صحبت از حضور قلعه نویی در سپاهان مطرح است. آیا جدایی قلعه نویی بعد از بازی برگشت با استقلال حتمی است؟

- تمام تمرکز باشگاه و قلعه نویی روی بازی برگشت است. در حال حاضر به این موضوع فکر نمی کنیم. بعد از بازی با استقلال در تهران با هیات مدیره جلسه ای خواهیم داشت. در این جلسه برنامه قلعه نویی بررسی می شود. این برنامه از نظر من عملیاتی است ولی یکسری مسائلی هست که در حیطه اختیاراتم نیست. مسائل مالی باید در هیات مدیره مطرح شود. هدفگذاری کارخانه و اینکه می خواهند به چه جایگاهی برسند باید مشخص شود. فکر می کنم وضعیت تیم تا روز چهارشنبه مشخص شود اما احتمال جدایی قلعه نویی از ذوب آهن بسیار ضعیف است.

 

* قلعه نویی عنوان کرده بود که برنامه هایی که به باشگاه داده برای خودش نیست و در جهت ارتقای باشگاه است.

- بله این حرف دقیقا درست است. هیچکس برای خودش برنامه نمی دهد. من هم برنامه پنج ساله ای به باشگاه ذوب آهن در جهت ارتقای شرایط باشگاه دادم که امسال سال آخرش است. خدا را شکر به ۸۵ درصد اهدافی که تعریف کرده بودیم دست یافتیم. ذوب آهن که در معرض سقوط از لیگ برتر بود، بعد از کسب عناوین مختلف دوباره جایگاه بین المللی اش را کسب کرد. گفته قلعه نویی هم دقیق است ولی مباحث مالی آن در حیطه اختیار من نیست و هیات مدیره در این ارتباط تصمیم می گیرد. باید بعد از بازی با استقلال در جلسه هیات مدیره تصمیم بگیریم.

 

* نتیجه این مسابقه هم تاثیری در روند مذاکره با قلعه نویی دارد؟

- خیر اصلا اینطور نیست. ملاک ما، نتیجه بازی برگشت با استقلال نیست. نتیجه این مسابقه تاثیری در تصمیم گیری ما ندارد. تا همینجای کار هم پرونده باشگاه موفق بوده است. همکاری قلعه نویی با ذوب آهن یک بازی برد - برد برای دو طرف بوده است. جلسه هیات مدیره ذوب آهن صرفنظر از هر نتیجه ای است که در دیدار با استقلال رقم بخورد.

 

* این روزها بحث مذاکره ذوب آهن با جواد نکونام هم مطرح شده است. آیا با این مربی هم جلسه ای داشته اید؟

- اصلا اینطور نیست. من خودم قهرمان ملی بوده ام و با همه بازیکنان از جمله علی دایی و جواد نکونام رفیق هستم. با بازیکنان هم در ارتباطم. من سال گذشته از نکونام برنامه گرفته بودم که برنامه خوبی هم بود. خوشحالم دست روی کسی گذاشته بودم که با نساجی به لیگ برتر صعود کرد؛ کاری که ۲۴ سال هیچ مربی ای نتوانسته بود انجام بدهد. زمان نشان داد که انتخابم درست بوده است. جواد دوست خوبم است ولی نمی دانم باید چندبار بگویم اولویت اول و آخر ذوب آهن، قلعه نویی است. ما به گزینه دیگری فکر نکرده ایم. اینها شیطنت ها و جنگ های روانی پیش از مسابقات است که همه را بلد هستم. کانالی هم که این شایعه را مطرح کرده بود، شناسایی کرده ایم. عده ای دنبال بر هم زدن تمرکز امیر قلعه نویی و سعید آذری هستند که این حربه ها نخ نما شده است. جواد دوست خوبم است و کاپیتان تیم ملی بوده. حتی زمانی که رباط صلیبی پاره کرده بود، یک روز او را در هتل المپیک دیدم و گفتم از همین حالا دوره های مربیگری را در اسپانیا بگذران چون این کشور به مربیان جوانی مثل تو نیاز دارد. رفاقتم را با هیچکس پنهان نمی کنم ولی سر اصولم هستم و معامله نمی کنم. امیر قلعه نویی تا روزی که خودش بخواهد با ذوب آهن همکاری می کند. او بزرگ ما است. به شایعاتی هم که مطرح می شود، گوش نمی دهیم. به عنوان مدیرعامل ذوب آهن می گویم که این جنگ ها را خوب می شناسم و در عرصه رسانه، جنگ را نمی بازم.

 

مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: