کد خبر: ۷۶۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
تعداد بازدید: ۸۷۱
یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره خروج ترامپ از برجام گفت: امروز منفعت‌طلبی باید جایش را به منافع ملی دهد. امروز روزی نیست که افراد با تاثیرپذیری از فضاسازی دشمنان دنبال خودشان باشند.
مجید انصاری: مسئولان تجربه همدلی دوران جنگ را تکرار کنند/ امروز باید منفعت‌طلبی جای خود را به منافع ملی بدهد/ قوه قضائیه عوامل تفرقه‌انگیز را شناسایی و دفع کند

به گزارش خبرداغ،حجت‌الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره خروج آمریکا و سخنان رئیس‌جمهور این کشور گفت: خروج آمریکا از برجام در دوره ریاست جمهوری ترامپ قابل پیش‌بینی بود. موضع‌گیری‌هایی که در تبلیغات ریاست جمهوری داشت و گروه همکارانی که از ابتدای دولتش تا به امروز انتخاب کرده این را نشان می‌داد که او دیر یا زود از برجام خارج می‌شد. 

معاون حقوقی سابق نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ترامپ از اشخاصی در کاخ سفید، وزارت خارجه، وزارت دفاع و سایر مراکز تصمیم‌گیری مهم آمریکا استفاده کرد که بسیار افراطی و تندرو هستند. 

وی با اشاره به نقش کدورت و دشمنی شدید و دیرینه‌ آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این دشمنی از یک سو و لابی رژیم صهیونیستی که از روزگار قدیم با آمریکا برقرار بوده و نیز به کارگیری عناصر مزدور و جاسوس‌های روسیاه منافقین که کارنامه بسیار سنگین و خفت‌باری دارند از سوی دیگر باعث شد آمریکا دست به این کار بزند. 

انصاری با بیان اینکه سازمان منافقین از بنیانگذاران تروریسم جدید در منطقه و دنیا است، ادامه داد: سازمان منافقین به نوعی راهنمایان اولیه اقدامات داعشی و طالبانیسم در دنیا بوده‌اند. زمانی که آنان در عملیات انتحاری افراد بیگناه را می‌کشتند و یا در بمب‌گذاری‌ها مردم عادی، مسئولان و ائمه جمعه را ترور می‌کردند هنوز خبری از این اقدامات وحشیانه و خشونت‌بار در منطقه نبود. 

وی تاکید کرد: این تروریست‌های روسیاه با وقاحت در دوران هشت ساله جنگ ایران در خدمت دشمنان ملت و متجاوزین به خاک ایران یعنی صدام قرار گرفتند و جاسوس‌هایشان با نشان دادن مراکز خاص ما به دشمن بعثی برای بمباران و موشکباران‌ کمک کردند. 

این عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: دست منافقان مانند صدام به خون هزار نفر هم‌وطنان بیگناه ما آغشته است. 

وی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: منافقین روسیاه در عملیات مرصاد کنار دشمنان ایستادند و به عنوان دستیاران جاسوس و عملیاتی به کار گرفته شدند و رویکردی که در منطقه داشتند مورد تشویق و ترغیب جریان تندرو و افراطی عربستان شد. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: نشانه‌های بارزی از برخوردهای غیرعقلانی و مغایر با تمام موازین حقوق بین‌الملل، معاهدات جهانی وجود داشت که بی‌خردی و ماجراجویی توأم با سوداگری پول‌پرستی در آمریکا شروع شده است بنابراین خروج آمریکا از برجام قابل پیش‌بینی بود. 

وی عنوان کرد: به لحاظ شرایط، تحریم‌های آمریکا نه چیز جدیدی است و نه تاثیر گسترده‌ای خواهد داشت. مردم ما ۳۸ سال است که تحت تحریم‌های ظالمانه و فشارهای این کشور بوده‌اند. 

معاون پارلمانی دولت یازدهم تاکید کرد: آنچه که اتفاق افتاده است بسیار ناموجه و غیرمتمدنانه بود. به تعبیر بهتر باید بگویم که این اقدام وحشیانه بود، آن هم توسط دولتی که داعیه رهبری جهان، پیشتازی در حقوق بشر و نظم جهانی را دارد اما نشان داد که به هیچ تعهدی پایبند نیست. 

وی تاکید کرد: قطعا وجهه آمریکا نزد برخی از کشور‌ها که به ظاهر به این ابرقدرت اعتماد داشتند به شدت آسیب خواهد دید. دنیا در شب لغو برجام شاهد بود که یک کشور رسما امضای خودش را زیر پا می‌گذارد، کاری که دولت پیشین او برای آن ۱۸ ماه مذاکره انجام داد. آن زمان آمریکا محور مذاکرات ۱+۵ بود. آنان امضای رئیس جمهور را نادیده گرفتند. 

انصاری ادامه داد: از امروز آمریکا با چهره دیگری در حقوق بین‌الملل نشان داده خواهد شد؛ چهره‌ای پیمان‌شکن و غیرقابل اعتماد که صرفا با منطق تجارت یک‌جانبه و سودجویانه به موضوعات می‌نگرد و هر جا که منفعت تجاری ایجاب می‌کند هر پیمان و تعهدی را زیر پا می‌گذارد لذا به نظر من برای کشور و مردم آمریکا امروز، ‌روز نکبت و ننگ باید به حساب گذاشته شود. 

معاون حقوقی دولت یازدهم در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در برابر اظهارات رئیس جمهور آمریکا و خروج آن از توافق برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید، ‌گفت: این خروج روشن بود، ‌مقام معظم رهبری در این باره اظهارنظر کردند و خطی مشی کلیت نظام را در مواجهه با این اقدام احتمالی‌ را نیز معین فرمودند. 

این عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صحبت‌های رئیس جمهور هم در راستای منافع ملی از موضع اقتدار و وحدت مردم ایران بیان شد که منطق حقوقی و متمدنانه‌ انقلاب اسلامی و ملت را به نمایش گذاشت. 

وی تاکید کرد: ما در جریان مذاکرات و بعد از امضای برجام برتعهدات خودمان پایبند بودیم. آژانس بین‌المللی هسته‌ای ۱۱ بار این نکته را تاکید کرد. امروز ما با یک چهره منطقی حقوقی و در عین حال پرصلابت و مصمم نظرات ملت ایران را به نمایش گذاشتیم. اظهارات رئیس جمهور و مقام معظم رهبری نشان‌دهنده این راه است. 

انصاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در این شرایط اتحاد و انسجام چقدر لازم و ضروری است، گفت: اتحاد یک ضرورت قطعی برای حیات سیاسی هر جامعه به خصوص کشور بزرگی مثل ایران است. 

وی تاکید کرد: ما چه دشمن داشته باشیم و چه نداشته باشیم، چه شرایطمان عادی باشد و چه نباشد باید اتحاد، انسجام، همدلی و هماهنگی داشته باشیم که این شرط موفقیت در همه عرصه‌هاست. وقتی که دشمنان ما آشکار می‌شوند. زمانی که پای مثلث شوم و قسم خورده اسرائیل، آمریکا و ارتجاع با منافقین و مزدوران مواجه درمیان است ضرورت حفظ وحدت و همدلی صدچندان می‌شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: باید تمام دستگا‌ه‌های ذی‌ربط به خصوص دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی قوه قضائیه بیش از پیش عواملی که موجب تفرقه، جدایی و دلخوری می‌شوند را شناسایی و دفع کنند. همه مردم باید بیش از گذشته در کنار هم قرار بگیرند. اقوام، گروه‌ها، مذاهب با کنار گذاشتن دلخوری‌ها و نفرت‌ها باید دست به دست هم دهند. 

وی تاکید کرد: مسئولان ذی‌ربط برای زمینه سازی وحدت بیشتر انسجام و همدلی باید تلاش کنند. جریان‌های سیاسی هم باید محلی برای تبادل نظر و همفکری باشند. زمان، زمانی است که همه کنار یکدیگر قرار بگیریم. 

انصاری افزود: ما تجربه همدلی را در دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین روزهای آغازین انقلاب اسلامی داشتیم. روزهایی که همه مردم این احساس را داشتند که اعضای یک خانواده‌اند. در غم و شادی یکدیگر شریک می‌شدند و باید این تجربه را تکرار کنیم.

وی تاکید کرد: منفعت‌طلبی باید جایش را به منافع ملی دهد. امروز روزی نیست که افراد با تاثیرپذیری از فضاسازی دشمنان دنبال خودشان باشند. در اقتصاد، بازار ارز و همه عرصه‌های سیاسی باید تلاش مضاعفی صورت گیرد که هم رونق اقتصادی به وجود بیاید و هم اینکه اقشار آسیب‌پذیر این احساس را نداشته باشند که زندگیشان دچار اشکال شده است همه باید احساس کنند فضای بهتری از همکاری ملی صورت گرفته، همه باید دست در دست هم دهیم و توطئه دشمنان را خنثی کنیم. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی ما بسیار زحمت کشیده است و این تلاش‌ها باید بیشتر از گذشته باشد. دستگاه دیپلماسی ما باید سعی کند با کشورهایی که از این اتفاق ناخشنود هستند رابطه بر قرار کند. ما نباید از قطع روابط و تیره شدن آن استقبال کنیم. 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دنبال تعامل سازنده با جهان و مخصوصا همسایگان است. مطمئنا از امروز شیطنت‌های عوامل صهیونیست، ‌اسرائیل و آمریکا برای تشدید اختلاف در منطقه و ایجاد بحران برای جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه تلاش مضاعف خواهد کرد لذا ما باید هوشیار‌تر از گذشته عمل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصائبی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
شماها خودتان وهمفکرانتان بنیانگذارتفرقه بودید وهستیدستمی به نظام مقدس اسلامی کردیدکه قابل وصف نیست
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: