کد خبر: ۷۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۸
اهالی فوتبال امیدوارند در دو بازی این هفته پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و به میزبانی ورزشگاه آزادی خبری از پرتاب اشیا و نارنجک نباشد.
خطر محرومیت و جریمه بیخ گوش فوتبالبه گزارش خبرداغ و به نقل از شهروند، هنوز یک هفته از فاجعه‌ای که در فینال جام حذفی رخ داد و منجر به از دست رفتن بینایی یک هوادار شد، نمی‌گذرد، اما انگار قرار نیست این کابوس‌های ترسناک در ورزشگاه‌های ایران تمام شوند و این بار هم فاجعه در اصفهان تکرار شد. باور کردنی نیست اما با وجود دردسرهای زیادی که AFC برای تیم‌های ایرانی درست می‌کند، هنوز هستند کسانی که پیش چشم ناظران دقیق و بهانه‌جو کارهایی را انجام می‌دهند که بهترین بهانه برای محروم‌کردن باشگاه‌های ایرانی دست آنها بیفتد. به‌نظر می‌رسید فاجعه ورزشگاه اروندان خرمشهر و از دست رفتن چشم هواداری که تنها گناهش رفتن به استادیوم و تماشای فوتبال بود، درس عبرت بزرگی شود برای بقیه تماشاچی‌های فوتبال اما انگار این آرزو محال است که بیایند و بنشینند و فوتبال‌شان را ببینند و بروند بی‌آن‌که نارنجک و صندلی و صد چیز دیگر پرتاب کنند و دردسر بسازند.


ذوب‌آهن فرصت‌های زیادی را برای برتری مقابل استقلال در جریان بازی از دست داده بود و این اتفاق حسابی هواداران اصفهانی را عصبانی کرد و انگار بهترین راه برای تخلیه این عصبانیت رخ‌دادن انفجار در ورزشگاه بود. در اواخر دیدار ذوب‌آهن و استقلال درحالی‌که داور یک ضربه ایستگاهی به سود ذوب‌آهن اعلام کرده بود، یکی از هواداران نارنجکی به میان زمین پرتاب کرد که با واکنش داور همراه بود. داور بازی در ادامه به سمت ناظر بازی رفت و از او خواست این موضوع را ثبت کند. بعد از به ثمر رسیدن گل ذوب‌آهن باز هم صدای انفجار نارنجک در ورزشگاه شنیده شد که این انفجار هم مثل اولی توسط ناظر بازی ثبت شد. اتفاقی که می‌تواند تبعات سنگینی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد.


فوتبال ایران قبلا برای آتش‌بازی در ورزشگاه و انداختن لیزر به صورت بازیکنان حریف تاوان داده است. پرسپولیس فصل گذشته به دلیل سوءرفتار تماشاگرانش در بازی با الوحده ١٠‌هزار دلار جریمه و از بازی مقابل لخویا با حضور تماشاگرانش محروم شد. این حکم درحالی صادر شد که AFC تاکید کرده بود فوتبال ایران سبقه زیادی در این اتفاقات دارد. این بار هم جریمه‌های سنگین و بازی در زمین بی‌طرف بشدت فوتبال ایران را تهدید می‌کند. از آن‌جایی که هفته آینده هم دو بازی حساس در ورزشگاه آزادی پیش‌رو داریم، امیدواریم تماشاگران استقلال و پرسپولیس با درک این موضوع که چقدر AFC روی رفتار آنها حساس است، بدانند حتی پرتاب یک نارنجک هم می‌تواند تاوان سختی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد. همانطور که سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده بود، در صورت تکرار این مساله فوتبال ایران می تواند با جریمه بازی در زمین بی طرف هم مواجه شود.

 جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: