کد خبر: ۷۶۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۵۰۹
آوایی:
وزیر دادگستری گفت: همه باید کنار هم باشیم زیرا دشمن مشترک داریم و در این شرایط حق نداریم به روش‌های مختلف بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و باید معیار و محوری که رهبری برایمان تعیین کرده ادامه دهیم و جلوتر از قانون حرکت نکنیم.
بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع دچار مشکل هستیم/ جلوتر از قانون حرکت نکنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدعلیرضا آوائی وزیر دادگستری صبح امروز در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری تربت‌جام برگزار شد اظهار داشت: وحدت و همدلی رمز موفقیت کشور در عبور از مشکلات است.

وزیر دادگستری مطالبات مردم نسبت به نظام و سایر بخش‌ها را به‌حق دانست و با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مدیران اجرایی نباید از دفاع مقدس، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان غفلت کنند و یادمان نرود که آنان در شرایط جنگ چه خدمت بزرگی به کشور و ملت کردند.

آوائی با اشاره به برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع دچار مشکل هستیم و برخی رفتارها مردم را آزار می‌دهد. مردم در مراجعه به سازمان‌ها باید احساس کنند که دلسوز و پناهی دارند و این توقع زیادی نیست.

وی تاکید کرد: همه نیازمندی‌ها را نمی‌توانیم تامین کنیم اما می‌توانیم بخشی را پاسخگو باشیم و مابقی را با محبت جبران کنیم. باید طوری خدمت کرد که اگر روزی دوران خدمت ما به پایان رسید شرمنده مردم نباشیم.

وزیر دادگستری بیان داشت: باید فرهنگ رعایت شان مردم را  باور داشته باشیم که به مراتب بیش از مشکلات اقتصادی مردم را کلافه خواهد کرد و موظفیم در هر پستی که قرار داریم با استفاده از ظرفیت‌ها جواب مردم را درست بدهیم.

آوائی همچنین تاکید کرد: فلسفه وجودی دولت‌ها تامین یک زندگی مرفه، حیات طیبه، با رفاه و با معنویت برای مردم است و کارگزاران کارشان این است.

وی ادامه داد: همه باید کنار هم باشیم زیرا دشمن مشترک داریم و در این شرایط حق نداریم به روش‌های مختلف بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و باید معیار و محوری که رهبری برایمان تعیین کرده ادامه دهیم و جلوتر از قانون حرکت نکنیم.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با طرح مشکلات مردم منطقه گفت: بیکاری فزاینده در تربت‌جام رو به رشد است و برای کاهش آن باید در مرزها اشتغال ایجاد کنیم.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی گفت: در حوزه راهسازی برای حفظ و نگهداری ماشین‌آلات و ساخت ۲۰۰کیلومتر جاده‌های اصلی بخش صالح‌آباد و همچنین آبرسانی به ۲۲ روستا که درحال حاضر با تانکر تامین می‌شود، رفع مشکل پرداخت وام اشتغالزایی، اعلام شهرستان شدن صالح‌آباد، بلاتکلیفی ۲۳ هزار جمعیت فاقد شناسنامه در این شهرستان، پرداخت پول خرید تضمینی زعفران از کشاورزان، تثبیت نرخ خرید گندم قبل ازکشت از جمله مشکلات مردم حوزه انتخابیه است.

وی اضافه کرد: کمبود قاضی، پرسنل و تجهیزات قضایی در دادگاه‌های منطقه موجب تبعاتی نیز شده است.

فرماندار تربت‌جام در ادامه این جلسه با تشریح وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی شهرستان گفت: هفت راهبرد شامل، تداوم رونق تولید و اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حفظ و ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه، ارتقا خدمات دولت، توسعه و گسترش نظام‌مند مشارکت مردم، توسعه و ارتقا سلامت جامعه و توسعه شهرستان با نگاه اعتدال در دستور کار مدیران اجرایی شهرستان قرار گرفته است.

مرتضی حمیدی افزود: این شهرستان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه  صنعت و معدن، هنرهای صنابع دستی، موسیقی مقامی، مشاهیر و ادب و عرفان دارد.

وی تصریح کرد: مردم شیعه و اهل سنت در این شهرستان مرزی با وحدت، همدلی، محبت و صمیمیت زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند.

امام جمعه اهل سنت تربت‌جام نیز خطاب به وزیر دادگستری گفت: دادگستری و مجموعه دادگاه تربت‌جام با وجود تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها دارای کمبود در تعداد قضات و نیروهای این مجموعه است.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی بیان داشت: مهمترین نیازها و خواسته‌های مردم این منطقه ایجاد اشتغال، حمایت واقعی از تولید داخلی، تعیین تکلیف مشکوک‌التابعین و همچنین شهرستان شدن صالح‌آباد که جزو قدیمی‌ترین بخش‌های کشور است.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: برای تحقق واقعی این شعار ابتدا باید خود مسئولین و مدیران دولتی نسبت به استفاده از کالا و تولیدات ایرانی اقدام نمایند تا بتوان اعتماد واقعی مردم را جلب نمود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: