کد خبر: ۷۶۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
تعداد بازدید: ۷۳۳
تفاهم‌نامه مرمت خانه تاریخی حاج‌رئیس شامگاه سه‌شنبه 11 اردیبهشت بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استانداری بوشهر امضا شد.
تفاهم‌نامه مرمت خانه حاج‌رئیس بین سازمان میراث‌فرهنگی و استانداری بوشهر امضا شدبه‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه سفر به استان و بوشهر و بعد از بازدید از خانه تاریخی حاج رئیس، با حضور در استانداری بوشهر تفاهم‌نامه مرمت خانه تاریخی حاج رئیس را با استاندار بوشهر امضا کرد.

این تفاهم‌نامه با موضوع مرمت، احیا، حفظ و بهره‌برداری از خانه تاریخی حاج رئیس به امضا علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به امضا رسید.

عمارت حاج رئیس بوشهر از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که توسط حاج عبدالرسول طالبی ملقب به رئیس‌التجار و معروف به حاجرئیس بنا شده است. این خانه تاریخی در بوشهر بالای تپه‌ای کم ارتفاع در فاصله شش متری آب دریا و در محدوده اداره بندر و کشتی‌رانی قرار دارد. این ساختمان از 9 حیاط تشکیل شده و اتاق‌های 9 حیاط در یک، دو و سه طبقه و برای استفاده‌های مشخصی بنا شده است.

محوطه ساختمان حاج رئیس ۴۴۵۰ مترمربع مساحت دارد. فضاهای سقف‌دار آن در دو تراز حدود ۵۵۰۰ مترمربع است که پنج حیاط مرکزی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: