کد خبر: ۷۶۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۳۸۴
دندانی که از ریشه کج شده است و درجای مناسب خود قرار ندارد باید با فشار مناسب و در طول زمان درمان شود و شیوه‌های دیگر نمی‌تواند راه حل قطعی باشد.
عوارض لمینیت دندان به جای ارتودنسی
به گزارش خبرداغ ، متخصص ارتودنسی با اشاره به اینکه مدگرایی و اطلاع نداشتن از شیوه‌های صحیح درمانی باعث شده تا برخی افراد لمینیت و کامپوزیت را به جای درمان ارتودنسی استفاده کنند، گفت: استفاده از لمینیت به جای ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می‌شود.

فرهاد صدرالدینی، در ارتباط با موضوع ارتودنسی اظهارداشت: بی تردید بهترین شیوه برای درمان دندان‌های نامرتب و کج استفاده از روش‌های ارتودنسی ثابت و متحرک است که در تمام محافل علمی دنیا به عنوان بهترین شیوه برای درمان ناهنجاری‌های دندانی شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مدگرایی و ناآشنایی با عوارض لمینیت، بسیاری از بیماران مایل هستند به جای اردتونسی از ونیر‌های کامپوزیت استفاده کنند که البته پس از مدتی دچار بیماری‌های مختلف دهان و دندان می‌شوند.

این متخصص ارتودنسی ادامه داد: دندانی که از ریشه کج شده است و درجای مناسب خود قرار ندارد باید با فشار مناسب و در طول زمان درمان شود و شیوه‌های دیگر نمی‌تواند راه حل قطعی باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از لمینیت به جای ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می‌شود افزود: تراشیدن مینای دندان، فاصله بین روکش تا لثه، احتمال لب‌پر شدن بر اثر دندان قروچه و ... تنها بخشی از عواملی است که باعث پوسیدگی می‌شود چرا که لایه محافظ پیشتر تراشیده شده و دندان بسیار حساس و آسیب پذیر شده است.

صدرالدینی گفت: ناهمگونی فک با دندان یکی از دلایلی است که بیماران برای درمان و طرح لبخند به پزشک مراجعه می‌کنند موضوعی که تنها با ارتودنسی قابل درمان است، ولی ما حتی شاهد هستیم که در برنامه‌ها برخی برای تبلیغات و کسب درآمد روش لمینیت را پیشنهاد می‌کنند که برنامه سازان باید در این خصوص توجه داشته باشند.

این متخصص ارتودنسی خاطر نشان کرد: ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و ردیف کردن دندان‌های نامنظم است؛ همچنین با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

سلامت نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: