کد خبر: ۷۶۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۶۹۶
سمیع الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران:
اجرای ناصحیح بودجه نقد و غیر نقد موجب بروز فساد های بسیار گسترده شده است، تا جایی که منابع شهرداری از کنترل و نظارت شهرداری مرکز خارج می شده است.
مردم حق دارند بدانند پولی که برای اداره شهر می دهند، در کجا خرج می شودسمیع الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران صبح امروز  در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداري تهران: اجرای ناصحیح بودجه نقد و غیر نقد موجب فسادهای بسیار گسترده شده است

به گزارش سرویس اجتماعی خبرداغ سرپرست شهرداری پایتخت گفت: گام های موثر  رای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی، برداشته شده؛ مردم حق دارند بدانند پولی که برای اداره شهر می دهند، در کجا خرج می شود. از این رو ما خودمان را مکلف دانستیم که اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه را به اطلاع مردم برسانیم؛ در ادامه نیز اگر این سیاست دنبال شود بخش وسیعی از فساد برداشته خواهد شد.

 حسینی مکارم در ادامه افزود: یکی از اساسی ترین راه های مبارزه با فساد را اصلاح فرایند ها  است. اگر فرایند ها و رویه های انجام کار مشخص شود، بخشی از موضوع فساد کاهش پیدا خواهد کرد. 

سرپرست شهرداری تهران در پایان افزود: اجرای ناصحیح بودجه نقد و غیر نقد موجب بروز فساد های بسیار گسترده شده است، تا جایی که منابع شهرداری از کنترل و نظارت شهرداری مرکز خارج می شده است؛ در بودجه نقد، پول از مودی گرفته می شود و پس از واریز به خزانه شهردرای، از مسیر صحیح خود در بودجه هزینه می شود اما وقتی بودجه غیر نقد وجود داشته باشد، شهرداری منطقه وقتی ازمودی پولی دریافت می کند، بخشی از پول را برای پرداخت به پیمانکاران به صورت غیر نقد پشت باجه می آوردند، مهر می زدند و در اختیار کارگزار قرار دادند. موضوع از همینجا شروع می شود به نحوی که اینکه کارگراز پول را به چه پیمانکاری، چگونه و با چه معیاری خواهد داد دیگر در اختیار شهرداری نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: