کد خبر: ۷۶۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۳۹۴
معاون اول رییس جمهور گفت:با لطفی که خداوند به ملت ایران دارد و به برکت خون پاک شهدا و ایثارگران که برای استقرار این نظام بر زمین ریخته شده است، نظام جمهوری اسلامی ایران ماندنی است و با سربلندی از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.
جهانگیری : بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز داریم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار اظهار داشت: ایثار نیاز همیشگی ملت ها و کشورها است و کشور عزیز ما در مقطع سختی از تاریخ با ایثار و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان کاری از خود به نمایش گذاشت که در تاریخ ثبت خواهد شد و به عبارتی کاری کردند کارستان.

معاون اول رییس جمهور افزود: در مقطعی ملت ایران در یک جنگ ناخواسته ظالمانه قرار گرفت و در طرف دیگر همه قدرت های بزرگ روز آن زمان بودند و با همه اختلافاتی که با هم داشتند در مقابل ملت ایران ایستادند.

وی ادامه داد: شوروی سابق با گرایش خود پشتیبان صدام بود و آمریکا و اروپا با دیدگاهی دیگر به حمایت صدام آمدند و کشورهای منطقه و بخصوص عربستان نیز هر آنچه که توانستند به صدام کمک کردند.

جهانگیری با بیان اینکه برخی حمایت های آنان از صدام پس از اتمام جنگ در کتاب ها و جراید به رشته تحریر درآمد، افزود: در چنین جنگ نابرابری یک اتفاق به ثبت رسید و آن این بود که ملت ایران با ایثارگری و از خودگذشتگی که از مکتب امام حسین(ع)‌ آموخته بود و با پشتوانه تمدنی و فرهنگی خود جنگ را به نقطه ای رساند که با پیروزی ملت ایران به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز داریم، خاطر نشان کرد: امروز در کشورهای منطقه نظیر سوریه،‌افغانستان، پاکستان و یمن درگیری های متعددی وجود دارد و گروه های تکفیری و داعش یکی پس از دیگری شکل می گیرند و این ادامه همان روندی است که می خواهند جمهوری اسلامی ایران را زمین گیر کنند.

جهانگیری اضافه کرد: خداوند به ملت ایران عنایت کرده و این ملت با تکیه بر ایثارگری و از خودگذشتگی همانند دوران دفاع مقدس از همه مسائل و مشکلات عبور کرده است.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران استعدادها و فرصت های فراوانی در اختیار دارد و از ظرفیت های بی نظیر مادی و معنوی و موقعیت جغرافیایی خاص کشور و نسل جوان تحصیلکرده که تقریباً در منطقه و دنیا سرآمد هستند برخوردار است و از نظر تعداد فارغ التحصیلان مهندسی ایران جزو چند کشور برتر دنیا است.

وی گفت: رسالت ما و بخصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که همانطور که مقام معظم رهبری مکرر تأکید کرده اند، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در کشور نگهداریم چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ نیاز داریم.

جهانگیری ادامه داد: مردم و مدیران کشور باید از خودگذشتگی داشته باشند و ما باید نسبت به هم مهربان و صمیمی باشیم و با بغض به یکدیگر نگاه نکنیم و فکر کنیم که یک پیکر واحد داریم و رسالت مشترک ما سربلندی، پیشرفت، حفظ عزت جمهوری اسلامی ایران،‌ پاسداری از خون شهدا و اجرای رسالتی است که امام خمینی(ره) بر دوش ما گذاشت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار توسعه علم و فناوری است و می خواهد به نقطه ای برسد که از نظر علم و فناوری در رتبه نخست منطقه قرارگیرد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کردن اقتصاد است و دانش بنیان کردن اقتصاد با اتکا به مغز جوانان تحصیلکرده که مهمترین سرمایه کشور هستند قابل تحقق است.

وی اضافه کرد: فرصت های مادی نظیر نفت، گاز و موقعیت جغرافیایی مناسب زمانی به خوبی به منصه ظهور می رسد که نیروی انسانی توانمند و قابل و متخصص در کشور وجود داشته باشد تا بتواند از این امکانات استفاده کند.

جهانگیری خطاب به دانشجویان و برگزیدگان این جشنواره تصریح کرد: تفاوت شما با سایر دانشجویان برتر کشور در این است که شما مسئولیتی مضاعف بر دوش دارید و بیش از بقیه شرایط خانواده ای را درک می کنید که در آن شهید و جانباز وجود دارد.

وی افزود: شما بهتر از سایرین می دانید که پاسداری از راه شهدا یعنی چه و لازم است که با مسلح کردن خود به علم و دانش و فناوری روز در مصادر اصلی کشور قرار گیرید و کشور را پیش ببرید.

معاون اول رییس جمهور از بنیاد شهید و امور ایثارگران بخاطر برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: باید این جشنواره همه ساله برگزار شود و ما باید قدر سرمایه های کشور و قدر برجستگان، نخبگان و نوابغ کشور را بدانیم و از آنان حفاظت کنیم.

در این مراسم معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی بر اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و سپس برگزیدگان این جشنواره هدایایی از معاون اول رییس جمهور دریافت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: