کد خبر: ۷۶۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۳۲۳
نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: قانون اصلاح نظام بانکی به دلیل تأمین بودجه دوم دولت از بانک‌ها معطل مانده است.
احمد همتی: لزوم اختصاص یک روز در مجلس برای انجام اقدامات نظارتی

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، احمد همتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید یعنی واگذاری بنگاه های اقتصادی بانک ها گفت: در جلسه سران سه قوه بحث های کارشناسی خوبی در زمینه اقتصادی و تولید انجام شد اما یکی از نکات مهمی که به مسائل اقتصادی و بانک ها مربوط بوده مغفول می ماند یعنی اینکه باید مشخص شود که ما به دنبال اقتصاد سیاسی هستیم یا اینکه به دنبال سیاست اقتصادی هستیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اقتصاد کشور تحت تأثیر سیاست هایی قرار می گیرد که ربطی به آرمان انقلاب و اسلام ندارد باید چه کرد.

وی با طرح سوالی مبنی براینکه اگر قوانین در داخل و در سطح بین‌الملل رعایت نشود آیا این انتظار وجود دارد که تولید رونق یابد، ادامه داد: آیا اگر عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را رعایت نکنیم انتظار داریم تولید رونق یابد و آیا در شوره‌زار می‌توان محصولات خوبی به عمل آورد.

همتی با تأکید بر اینکه اصلاح موارد فوق‌الذکر باید به ثبات بازار منجر شود، یادآور شد: ده‌ها سال است که ثبات در بازار وجود ندارد و شاهد عدم اجرای قانون در سطح بین‌المللی و داخلی هستیم.

وی افزود: دشمن‌ستیزی باید سرلوحه کار کشور قرار گیرد و نباید به جای دشمن‌ستیزی، دشمن تراشی کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان دولتی می‌گویند که بودجه دوم دولت از بانک‌ها تأمین می‌شود، ادامه داد: این موضوع منجر به این می‌شود که قانون اصلاح نظام بانکی سال‌های زیادی معطل مانده و ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و فروش مایملک بانک‌ها مغفول بماند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک روز در مجلس باید جهت اجرای دقیق‌تر قوانین به بخش نظارتی اختصاص یابد، تصریح کرد: دسترسی قانونی به اطلاعات و شفاف سازی در تمام این بخش‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: