کد خبر: ۷۶۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۳۰۵
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی هیچ همکاری مشخصی با ما ندارد و نه آقای سیف در کمیسیون حاضر می‌شود و نه معاون ارزی ایشان می‌آید.
پورابراهیمی: سیف و معاون ارزی بانک مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی حاضر نمی‌شوند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در صحن مجلس با اشاره به نوسانات ارزی گفت: صحن مجلس می‌توانست به بند ۸ ماده ۲۴ کمک کند که موضوع خیلی مهمی بود و در این خصوص بانک مرکزی هیچ همکاری مشخصی با ما ندارد و نه آقای سیف در کمیسیون حاضر می‌شود و نه معاون ارزی ایشان می‌آید.

 لاریجانی به عنوان رئیس‌مجلس گفت: این درست نیست باید این را من اطلاع می‌دادید آقای سیف باید در جلسات کمیسیون حاضر شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این وضعیت برای ما اصلا قابل قبول نیست که هیچ گزارش مشخصی در رابطه با واگذاری‌ها از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به ما ارائه نشده است و اعداد و ارقام آن نیازمند بررسی است و آقای لاریجانی، همان گزارشی را هم که به شما داده‌اند را ما نداریم.

پورابراهیمی افزود: بحث دیگر واگذاری‌ها مربوط به شرکت‌ها و بنگاه‌هایی است که عملیات غیربانکی انجام نمی‌دادند و یکی از تکالیف بانک مرکزی که باید انجام می‌داد این بوده که عملیات بانکی و غیربانکی را تشخیص دهد و ما در این رابطه هم هیچ گزارش مشخصی نداریم.

وی تصریح کرد: در گزارش‌ها آمده که ۱۵ موسسه تایید شده و ۱۸ موسسه همچنان پس از گذشت ۴ سال از این قانون تایید نشده است. ما با این وضعیت چگونه می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم و بانک‌ها همین که گزارش‌ها را ارائه نداده‌اند عملا اظهارنظر درباره آن‌ها مفهوم ندارد.

پورابراهیمی اظهار کرد: بخش دیگر بحث واگذاری‌ها رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و مربوط به دولت بوده که ما اطلاعی از آن نداریم. یعنی سهمی که دولت در بانک‌ها داشته است در خصوص سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها که تکلیف آن در ماده ۱۶ و ۱۷ مشخص شده است.

وی در ادامه به قانون مالیات اشاره کرد و گفت: برای اجرای قانون برای تکلیف ۲۸ درصد آن مالیات مازاد تعیین شده است و با توجه به بند ۱۷ هرساله با یک سیاست تنبیهی به مالیات آنها افزوده شود که به جای بنگاه‌داری سراغ عملیات پولی و بانکی بروند و آیین‌نامه‌ها در این خصوص تعیین تکلیف خاصی را انجام نداده‌اند و نیازمند اصلاح هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عدم ارائه گزارش‌ها مربوط به بانک مرکزی بود، گفت: افزایش سرمایه‌ها به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان هم در واگذاری‌ها بحث دیگری است و تکلیف نبوده که به بانک‌ها و موسسات به سمت افزایش سرمایه بروند. عددی که بانک مرکزی ارائه کرده ۴۴ درصد بوده که در این رابطه هم هیچ گزارشی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: