کد خبر: ۷۶۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۳۵۶
زنگنه گفت: فروش نفت ایران کم نشده، فقط یک ماه کم شد اما دوباره اضافه شد اکنون 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت و میعانات می فروشیم.
فروش نفت ایران کم نشده است / به هندی‌ها تخفیف ندادیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت استراتژیک توسعه مکران اظهار داشت: ما بیش از 1000 کیلومتر ساحل در استراتژیک ترین موقعیت دریای عمان داریم  که تقریبا بدون استفاده است و این هیچ توجیه منطقی ندارد، در گذشته بزرگترین مانع در منطقه کمبود آب بود اما امروز با پیشرفت تکنولوژی  آب را به راحتی می توانیم تامین کنیم، بنابراین دلیلی ندارد که این منطقه که می تواند برای ما فرصت باشد خالی از جمعیت بماند و تهدید تلقی شود. بنابراین باید برای آینده منطقه را توسعه دهیم که در این صورت ارتباطات ما تقویت شده و دسترسی ما به دنیا فقط محدود به خلیج فارس نمی شود و به لحاظ آمایش نیز حائز اهمیت است.

فروش نفت ایران کم نشده است

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره کم شدن میزان فروش نفت گفت: فروش نفت ایران کم نشده، فقط یک ماه کم شد اما دوباره اضافه شد و اکنون مشکلی نداریم.

وزیر نفت رقم فروش نفت و میعانات را روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه اعلام کرد.

از هر ابزاری برای حضور در بازار نفت استفاده می کنیم

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره اخباری مبنی بر تخفیف فروش نفت به هند و ارتباط آن با تهدید های ترامپ بیان کرد: ما تخفیف ویژه ای به هندی ها ندادیم اما برای فروش و برای اینکه در بازار حضور داشته باشیم از هر ابزاری استفاده می کنیم.

همه گزینه ها برای مقابله با ترامپ روی میز است

زنگنه با تاکید بر اینکه برای مقابله با ترامپ هر کاری انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی تمام هم و غم و ظرفیت ها را برای اینکه ترامپ نتواند به ملت ایران ضرر بزند بکار خواهیم بست و هیچ گزینه ای را کنار نمی گذاریم.

لایه نفتی را به توتال نمی دهیم

وی درباره قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: کارها با شرکت دانمارکی مرسک به مراحل آخر رسیده بود اما بعد از اینکه توتال این شرکت را خرید ما قصد نداریم لایه نفتی را به توتال بدهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون 20 هزار بشکه در روز از لایه نفتی تولید داریم، ادامه داد: در خواست مذاکره برای حضور در لایه نفتی داشته ایم اما پیشنهادها جدی نیست.

صادرات گاز به عمان آماده قرارداد  است

وی درباره صادرات گاز به عمان گفت: قرار است که گاز از روادان به کوه مبارک در غرب جاسک و از آنجا به عمان برود طرح تهیه شده و اکنون نزدیک اعلام مناقصه برای اجرای خط دریایی و یا عقد قرارداد سرمایه گذاری با یک شرکت خارجی است.

زنگنه همچنین درباره قراردادهای آتی بیان کرد: چند قرارداد در دست مذاکره داریم که در مراحل آخر هستند که روسها هم جزء آن هستند.

وی درباره دریافت گاز هند از مسیر پاکستان گفت: بعید است که هندی ها حاضر شوند از خط لوله ای که از پاکستان عبور کند تامین گاز داشته باشند، پاکستان هم تا کنون بهانه هایی برای اجرا داشته و دلیل ها قانع کننده نبود ما فعلا در مراحل دیپلماتیک و مذاکره هستیم. 

توافق با هندی ها بر ای فرزاد بی

وزیر نفت درباره توافق با هندی ها برای فرزاد بی نیز اظهار داشت: ما قبول کردیم که که هندی ها در ساحل گاز ترش به ما تحویل دهند و خودمان کار جابجایی وسواپ را انجام می دهیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: