کد خبر: ۷۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۱۱۴۳
نماینده تهران تاکید کرد: وزارت بهداشت چیزی را مطالبه می‌کند که در جیب تامین اجتماعی نمی‌تواند باشد.
علیرضا محجوب: وزارت بهداشت چیزی را مطالبه می‌کند که در جیب تامین اجتماعی نیست/ سر جنگ با کسی نداریم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  علیرضا محجوب در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات قاضی زاده هاشمی در صحن علنی مجلس درباره وضعیت بیمه‌ها گفت: به طور مرتب پیگیر بودیم سوال ما مطرح شود. ایشان مصاحبه کرد و در پاسخ تکرار کرد که اگر سازمان تامین اجتماعی منابع را بدهد ما بهتر اداره می‌کنیم در حالی که بیمه سلامت را دادیم به ایشان تا بهتر را به ما نشان بدهند اما ادعای ایشان بی‌اساس است.

 وی افزود: من از راه عدد اثبات کردم، چون در کمیسیون هم گفته بود و گفتم عدد نمی‌دانید و معمولا پزشکان با عدد کاری ندارند. پزشکان در مجلس گفتند به ما توهین شده است. من گفتم منظورم، پزشک منظور بوده ، ما عدد گفتیم. گفتیم در سال‌های پیش هزینه‌های ما چقدر بوده است. من گفتم ببینید هزینه‌ها پنج برابر شده و حقوق ما ۸۰ درصد افزوده شده چطور باید سازمان تامین اجتماعی این ۵۰۰ درصد را تامین کند؟ وقتی محلی موجود نیست. کف دستی که مو ندارد مگر می‌شود کند. کل درآمد حاصل را گفتم. اینها حاشیه‌سازی برای فرار از اصل موضوع است.

نماینده تهران گفت: بله اگر امروز حقوق ۲ میلیون و هشتصد هزار تومانی دادند ما می‌توانیم هزینه‌ها را بدهیم. طبق نظام الزام این‌ها به ما سرانه بدهکار هستند حجم این سرانه بزرگ‌تر از ادعای مطالبات اینهاست. این درحالی است که از بدهی‌شان حرف نمی‌زنند و از طلب‌شان حرف می‌زنند. دو سال طول کشید سوال ما را جواب بدهند و بعد که جواب دادند این چنین پاسخ دادند. من اعتقادی به رای گیری ندارم چون حتی اگر سه کارت وزیر بگیرد باز برای استیضاح باید ده امضا جمع شود.

 دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: ما هیچ توهینی نکردیم ولی آقای وزیر هرچه خواست خارج از نزاکت گفت. همه هم تصدیق کردند و آنچه وزیر محترم گفت از دستور خارج بود. اصل موضوع این است که چیزی را مطالبه می‌کنند که در جیب تامین اجتماعی نمی‌تواند باشد. باید از روز مطالبه شود نه از گذشته. گذشته برای بازنشستگان است. چون عدد ندارند این تصورات خام را می‌کنند. ما تصور می‌کنیم اینها حداقل یک عذرخواهی به جامعه کارگری بدهکارند. اینکه ما یک جامعه چهل میلیونی را هدف بگیریم و پولی که در جیب آنها نیست را طلب کنیم، درست نیست. صراحتا می‌گویند چرا مستمری را می‌دهی طلب ما را نمی‌دهی.  ما سر جنگ با کسی نداریم همه تلاش می‌کنند به خصوص وزارت بهداشت ولی بنا نیست از این جامعه به این بزرگی طلب بکنند و عذرخواهی نکنند آن هم از ادعایی که جنبه مالی ندارد.

وی گفت: همین الان می‌خواهند تعرفه را بالاتر ببرند. با وجود آثاری که برشمردم. رابطه اعداد را نمی‌شناسند. شاید در زندگی شخصی خود، فقر و نداری را تجربه نکردند و باید تجربه کنند تا بدانند چه می‌گوییم. وقتی ما می‌گوییم وجود ندارد یعنی وجود ندارد که پرداخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: