کد خبر: ۷۶۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۳۸۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دستور کار جشنواره جهانی فجر و تعامل با سینمای جهان و بخصوص درباره حضور دو نماینده از سینمای ایران در سینمای کن، گفت: این وزارتخانه هنوز موضع مشخصی در این باره نگرفته است.
عباس صالحی: وزارت ارشاد درباره نمایندگان ایران در کن موضع نگرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دستور کار جشنواره جهانی فجر و تعامل با سینمای جهان و بخصوص درباره حضور دو نماینده از سینمای ایران در سینمای کن، گفت: این وزارتخانه هنوز موضع مشخصی در این باره نگرفته است.

به گزارش  خبرداغ ؛ سید عباس صالحی عصر شنبه همزمان با سومین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حاشیه حضور و بازدید از این رویداد در جمع خبرنگاران درباره علت جداسازی جشنواره ملی فیلم فجر و بخش بین الملل طی سه دوره اخیر، گفت: بخش بین الملل جشنواره همواره تحت تاثیر بخش ملی بود بنابراین سینمای داخلی، فضای قابل توجهی را به خود اختصاص می داد و به فیلم های خارجی توجهی نمی شد.

وی افزود: این بی توجهی باعث شد بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر در سالهای مختلف تحت الشعاع بخش داخلی قرار بگیرد در حالی که کارکردهای مختلف و متنوعی در جشنواره بین المللی وجود داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این استمرار باعث شد که جشنواره بین المللی از بخش ملی جدا شود و روندی هم که در طی دو یا سه سال ایجاد شده روند رو به توسعه بوده است.

صالحی گفت: عنوان کلمه فجر به معنای دهه فجر نیست و جشنواره فجر نسبتی است که با نظام جمهوری اسلامی دارد و این نسبت در سینمای ایران باقی است.

** تعامل حداکثری ارتباط سینماهای ایران و جهان مد نظر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارتباط سینمای ایران با سینمای جهان و تاثیر جشنواره فیلم فجر نیز اظهار داشت: در این باره یک نگاه تعامل حداکثری و ارتباط با سینمای جهانی مورد نظر است و جشنواره جهانی با این نگاه حرکت می کند.

وی ادامه داد: با این رویکرد جشنواره جهانی را ترسیم کردیم و حضور جهانی با همین نگاه ادامه پیدا می کند.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره همکاری وزارت امور خارجه با جشنواره جهانی فجر نیز گفت: باید به سمت تعامل حداکثری حرکت کنیم و این تعامل به سمت قوی تری دنبال شود و جشنواره جهانی فجر می تواند فرصتی باشد که در این سه سال گذشته فضا و نگاهی که مورد نظر حوزه فرهنگ و امنیت است عمیق تر شده و سال به سال به مشترکات بیشتری رسیده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده حداکثری از این فرصت ملی را نه تنها به نفع هنر بلکه به نفع ایران دانست و خاطرنشان کرد: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف دولتی و عمومی کشور هر مقدار به سینما بخصوص سینمایی که دریچه ای به سمت خارج از کشور دارد، نزدیک تر شوند تنها به نفع فرهنگ و هنر نیست بلکه به نفع سازمان های مربوطه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن ۸ تا ۱۹ می (18 تا 29 اردیبهشت) ۲۰۱۸ در کن فرانسه برگزار می‌شود و کیت بلانشت بازیگر استرالیایی ریاست هیئت داوران این دوره را برعهده دارد.

قرار است از ایران فیلم سینمایی «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی و همچنین فیلم سینمایی «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی در بخش اصلی این رویداد به رقابت بپردازند.

براساس جدول ترسیم و برنامه ریزی شده قرار است آیین افتتاحیه این جشنواره با نمایش فیلم همه می دانند اصغر فرهادی کلید بخورد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (30 فروردین) آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: