کد خبر: ۷۶۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۶۱۷
براساس گزارش رسانه های عبری، اسرائیل تعداد جنگنده های خود در مانور نظامی آینده با ایالات متحده آمریکا را کاهش داد تا برای مقابله با ایران آمادگی داشته باشند.
اسرائیل ارسال جنگنده‌ها به رزمایش مشترک با آمریکا در آلاسکا را لغو کرد / تل‌آویو جنگنده‌های «اف ۱۵» را برای مقابله با حمله احتمالی ایران آماده نگه داشت

الدیار نوشت: براساس گزارش رسانه های عبری، اسرائیل تعداد جنگنده های خود در مانور نظامی آینده با ایالات متحده آمریکا را کاهش داد تا برای مقابله با ایران آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، در ادامه گزارش الدیار آمده است: روزنامه عبری هآرتس به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل نوشت:نیروی هوایی تعداد جنگنده های اف15 خود که قصد داشت از انها برای شرکت در مانور نظامی با نیروهای امریکایی در ایالات الاسکا استفاده کند را کم می کند.

به گفته این مسئول اسرائیلی، طبق ارزیابی ها، تصمیم بر آن شده است که نیروی هوایی با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی، تعداد جنگنده های خود در این مانور را محدود کند.

پیش از این، یکی از مسئولان بلند پایه اسرائیلی از جمع آوری اطلاعاتی در مورد تلاش های ایران برای استقرار نظامی در سوریه خبر داده بود. این در حالی است که روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت از احتمال حملات ایران به داخل اسرائیل، از طریق پهبادها، صحبت می کند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، نیروهای هوایی ایران در سوریه شامل سه یگان می شود؛ پهبادهای اطلاعاتی، موشکهای با برد کوتاه و متوسط و سامانه دفاع هوایی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه غیرقانونی است.

این موضوع نقض آشکارقانون بین الملل، نقض آشکارقوانین الملل، نقض آشکارحقوق بین الملل و نقض آشکارحقوق بشراست.
آمریکا باید به حقوق دیگران احترام بگذارد.
هیچ کس نمی تواند بدون موافقت دمشق درسوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.
حضورنظامی آمریکا درسوریه غیرقانونی است.
حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه بدون مجوزسازمان ملل درشمال سوریه و دیگرشهرهای سوریه حضوردارند.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه برخلاف قوانین المللی است.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه برخلاف حقوق بین المللی است.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حمایت ازتروریست های داعش است.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حمایت ازمخالفان سوریه است.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حمایت ازجبهه النصره است.
حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه تقویت تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی است.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حمایت از رِژیم جعلی صهیونیستی است.

حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حمایت ازکردهای سوریه است.



یونیسف: 23 هزار نوزاد یمنی قربانی سیاست های یک سال اخیر عربستان شدند

07:16 ::
1396/9/4

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود از وضعیت کودکان یمن اعلام کرد در سال 2016 چهار هزار و 272 مادر و 23 هزار نوزاد به دلایلی که می شد از آن پیشگیری کرد، کشته شدند.

یونیسف، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را مسئول فاجعه بزرگ و نابسامانی اوضاع انسانی در یمن عنوان کرده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یونیسف افزوده است: این نهاد بین المللی راهبرد جدیدی را برای حمایت از مادران و نوزدان یمنی اتخاذ کرده است. بر اساس این راهبرد جدید، واحدهای بهداشتی و درمانی برای حمایت و مراقبت از نوزادان بیمار در نظر گرفته خواهد شد تا این کودکان بتوانند به صورت طبیعی رشد کنند. پیشتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد شامگاه در بیانیه ای اعلام کرده بود: بیش از 400 هزار کودک یمنی به خاطر سوء تغذیه شدید با خطر مرگ مواجه هستند.
دیوید بیسلی' مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی را مسئول فاجعه بزرگ و تشدید درگیری ها در یمن و نابسامانی اوضاع انسانی در این کشور عنوان کرده بود


درخواست یمنیها از شورای امنیت
4 آذر 1396 ساعت 9:50
وزارت حقوق بشر یمن، با انتشار بیانیهای، ادامه محاصره هوایی، دریایی و زمینی این کشور توسط ائتلاف سعودی و مخالفت با اجرای قطعنامههای شورای امنیت درباره رفع این محاصره را محکوم کرد.
این بیانیه از شورای امنیت، عمل کردن به مسئولیتهای خود نسبت به جنایات ائتلاف سعودی و اجرای قوانین بینالمللی نسبت به آن، احترام به حق مردم یمن برای حفظ خود در برابر هر نوع نقض حقوق بشر در یمن را خواستار شد.

این وزارت از شورای امنیت برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی اوضاع انسانی یمن و تشکیل کمیته مستقل و بیطرف حقیقتیاب درباره جنایات ائتلاف سعودی را خواسته است.


کشته شدن 23 هزار نوزاد یمنی
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل( یونیسف ) اعلام کرد: در سال 2016 حدود 23 هزار نوزاد یمنی کشته شدند.

تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
یونیسف همچنین از کشته شدن 272 مادر طی این مدت خبر داد. این نهاد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را مسئول فاجعه بزرگ و نابسامانی اوضاع انسانی در این کشور عنوان کرد.
پیشتر یونیسف درباره اوضاع 400 هزار کودک یمنی به خاطر سوء تغذیه هشدار داده بود. عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی- دریایی و هوایی این کشور کرده است.

{$sepehr_media_86052_400_300}





جنگ بشود رژیم صهیونیستی نابود میشود
همه کشورها روابط شان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند
مظلومان ومسلمانان از تمام کشورهای خواست روابط دیپلماتیک و تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.
رژیم صهیونیستی کاملاً نابود میشود.





بدالملک الحوثی:
مفتی های سعودی فتوای تحریم جنگ با صهیونیستها را صادر میکنند
8 آذر 1396 ساعت 21:05
رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) اعلام کرد: مفتی ها آل سعود فتوای تحریم جنگ با صهیونیستها را صادر می کنند.
عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسب ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) از یمنی ها خواست که مشارکت گسترده ای در مراسمی که فردا پنجشنبه در میدان السبعین در صنعا برگزار می شود، داشته باشند.

وی افزود: از ملت عزیزمان می خواهم که حضور گسترده در جشن فردا در صنعا داشته باشند. به همه منافقین و در راس آنها رژیم سعودی و کافران در راس آنها آمریکا می گوییم که ملت یمن اگر همه دنیا با آن بجنگد و میلیونها شهید بدهد، سرانگشتی از محبت به رسول الله دست بر نمی دارد.حضرت محمد(ص) اسوه ما است و در برابر همه چالشها به وی متوسل می شویم. آزادی ما اصل ایمانی نزد ما است و نه فقط سیاسی و اگر از آن کوتاه بیاییم اسلام و ایمانمان را از دست داده ایم.

رهبر انصارالله یمن در ادامه بیان کرد: ما به همه دنیا می گوییم که در مسیر ایمان گام بر می داریم و کسانی که در توهم به بندگی کشیدن ملت ما به سر می برند بدانند که در رویاپردازی هستند و در توهم به سر می برند.
وی تاکید کرد: ما به عنوان انصارالله و رسولش در هر زمان پرچم اجدادمان را حمل می کنیم. لوای ما لوای اسلام و حق و لوای نصرت اسلام است.

عبدالملک الحوثی مجددا رژیم سعودی را به خاطر ورود یک صهیونیست به مسجد رسول الله و هتک حرمت آن در حالی که مانع از ورود بسیاری از مسلمانان می شود، محکوم کرد و گفت: مفتی های رژیم سعودی در حالی که فتواهای تحریم جنگ با صهیونیستها را صادر می کنند در عین حال فتواهای جنگ با مسلمانان در یمن را صادر می کنند.

رهبر انصارالله یمن خواستار تقویت جبهه داخلی یمن شد و اعلام کرد: از حملات رسانه منفی درباره اوضاع داخلی که عامل خوشحالی متجاوزان است، پرهیز شود.


بلایی که آمریکا به نام «برابری جنسیتی» بر سر زنان افغان آورد

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

یک روزنامه آمریکایی نوشت، این کشور با پیگیری و اجرای طرح «برابری جنسیتی» در افغانستان، پیامدهای منفی بدی را متوجه مردم و زنان افغانستان کرده است.
آمریکاییها که 17 سال قبل به افغانستان آمدهاند، مصائب و مشکلات فراوانی را متوجه مردم این کشور کردهاند. یکی از این مشکلات وارداتی توسط آمریکا، چیزی است که «نیویورک تایمز» از آن پردهبرداری کرده است؛ به نوشته این روزنامه، آمریکا برای اینکه برابری جنسیتی غربی را در افغانستان جا بیندازد، بیش از93 میلیون و 500 هزار دلار هزینه کرده تا زنان افغانستانی را مثل مردان افغانستانی، در نیروهای ارتش، پلیس و دیگر بخشهای امنیتی، بهکار بگیرد. اما این تکبر فرهنگی آمریکاییها جامعه افغانستان را دچار تشتت کرده و بدبینی و جدایی میان زن و مرد را به دنبال داشته است. بسیاری از زنان که فرمول آمریکا را پذیرفته و در هراس زندگی میکردهاند، مجبور به جلای وطن شدهاند.





نوه نلسون ماندلا در سرزمینهای اشغالی:
اسرائیل بدترین رژیم آپارتاید است هرگز با مقامات این رژیم دست نخواهم داد

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

نوه «نسلون ماندلا» سکوت جهانیان در برابر جنایات
رژیم صهیونیستی را شرمآور دانست و گفت که اسرائیل بدترین رژیم «آپارتاید» (جدایی نژادی) است.
«زولیولیل ماندلا ماندلا» نوه «نلسون ماندلا» رهبر جنبش
ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی و رئیسجمهور سابق این کشور، که به فلسطین اشغالی سفر کرده، اظهار داشت، فلسطینیها بدترین نوع آپارتاید را تجربه میکنند. وی گفت، اسرائیل بدترین رژیم آپارتاید است و سکوت جهانیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، شرمآور است.
ماندلا ماندلا که حامی جنبش تحریم اسرائیل است، اکنون در فلسطین اشغالی (کرانه غربی) حضور دارد. وی تأکید کرد با مقامات فلسطینی دیدار خواهد کرد و گفتوگویی با صهیونیستها نخواهد داشت.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، ماندلا طی نشست خبری مشترک با «رامی الحمدالله» نخستوزیر دولت وحدت ملی فلسطین گفت: شهرکهایی که من در کرانه باختری دیدم، یادآور چیزی است که ما در آفریقای جنوبی از آن رنج کشیدهایم. ما نیز به وسیله شهرکهای بسیاری، محاصره شده بودیم و اجازه نداشتیم آزادانه از مکانی به مکان دیگر برویم. به گزارش فارس، ماندلا خواستار تداوم حمایت از جنبش تحریم اسرائیل و قطع روابط آفریقای جنوبی با این رژیم شد. وی همچنین، طی مصاحبهای با «رویال نیوز اینگلیش» گفت: چیزی که ما در آفریقای جنوبی تجربه کردیم، (تنها) بخشی از زجری است که فلسطینیان تجربه میکنند... فلسطینیان از سرزمینهایشان رانده میشوند و این نقض فاحش حقوق بشر است.
نوه رهبر جنبش ضد نژادپرستی آفریقای جنوبی همچنین اضافه کرد: اینکه جهانیان نشسته و نظارهگر جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل هستند، بیآبرویی و رسوایی کامل است.
طی یکی دو دهه اخیر که رسانهها از حالت یک طرفه بودن، خارج شدهاند و پای رسانههایی مثل اینترنت و ماهواره، به میان آمده، انحصار خبری غرب در ارتباط با رژیم صهیونیستی، شکسته شد و همین مسئله، افکار عمومی جوامع اروپایی و آمریکایی را متحول کرده است. این تأثیرپذیری افکار عمومی از رسانههای مستقل، در جنگ 51 روزه رژیم اسرائیل علیه مردم بیدفاع نوار غزه در سال 2014 به اوج خود رسیده و همه با چشمان خود میدیدند که جنگندههای صهیونیستی چگونه بمبهای مخرب چند تنی را روی زنان و کودکان بیدفاع غزه میریختهاند.
این موج بیداری غرب باعث شد که بسیاری از نهادهای غیردولتی و مردمنهاد غربی، کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند. علاوه بر آن، دانشگاههای بیش از 30 کشور جهان نیز همکاری علمی و آکادمیک با رژیم صهیونیستی را قطع کردهاند.
در این میان و در حالی که همه آزادگان جهان و ملتهای غربی نسبت به اسرائیل و جنایاتش، ابراز انزجار میکنند و میخواهند این انزجار خود را به شکلی بروز بدهند، وقتی کشتیگیری نمیخواهد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بایستد و از این طریق، انزجار خود را نسبت به کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل نشان میدهد، مورد لعن و طعن مطبوعات داخلی در کشورمان قرار میگیرد؛ این مطبوعات به جای اینکه پهلوانمنشی یک قهرمان واقعی ایرانی را بستایند و به او احسن و بارکالله بگویند، ننگ پادویی اسرائیل را بر خود هموار کرده و با کمال بیوجدانی، رفتار جوانمردانه ورزشکار کشورمان را تخطئه و قربانی منافع سیاسی خود میکنند.






ابراز نگرانی کشورهای متجاوز به یمن از اوضاع وخیم حاکم بر این کشور!
وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای همدست عربستان در تجاوز و جنگ علیه یمن، طی نشستی در لندن، اوضاع مردم یمن را وخیم اعلام کردند!

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹


وزرای خارجه کشورهای انگلیس، امارات، عربستان، عمان به همراه فرستادگان آمریکا و سازمان ملل طی نشستی در لندن، اوضاع مردم یمن را وخیم اعلام کردند و البته، همزمان با آن، از رژیم آلسعود نیز در جنگ یمن حمایت کردند و گفتند که عربستان حق دفاع از خود را دارد!
شرکتکنندگان در این اجلاس برای توجیه اقدامات عربستان، چیزهایی را در مورد شلیک موشک اخیر ارتش یمن به ریاض و حضور انصارالله در یمن، سرهم کردند و به عنوان خروجی اجلاس، در بیانیه پایانی درج کردند، تا مثلا به زعم خود، افکار عمومی را گول بزنند و حمایت خود را از عربستان توجیه کنند.
اما در ارتباط با اینکه ملت یمن در شرایط وخیم و فاجعهباری بسر میبرد، چیز بیشتری غیر از این یک جمله، نگفتند.
واقعیت این است که یمنیها اکنون به خاطر سه سال بمباران مداوم، در شرایط بسیار سختی به سر میبرند و حتی با انواع و اقسام بیماریهای واگیر و غیرواگیر، دست و پنجه نرم میکنند و بسیاری از کودکان و نوزادان یمنی به خاطر کمبود دارو و مواد غذایی، جان خود را از دست میدهند.
اما، وحشت و نگرانی انگلیس، آمریکا، امارات و عربستان، در خطر بودن جان یمنیها نیست؛ آنها از این میترسند که پیامدهای نسلکشی در یمن، گریبانشان را بگیرد.
همین چند روز قبل خبر رسید که پرونده جنایات امارات در یمن، به دادگاه لاهه رفت. در انگلیس و آمریکا نیز روزی نیست که مردم و نهادهای غیردولتی علیه حمایتهای تسلیحاتی این دو کشور از رژیم آلسعود، تظاهرات نکنند.
اکنون به برکت رسانههای مستقل، همه میدانند که در یمن چه جنایاتی رخ داده و چه خطرهایی کل جامعه یمن را به خاطر جنگ تحمیلی ائتلاف عربستان، تهدید میکند.
بنابراین، اگر بگوئیم «قاتلان مردم یمن در نشست لندن، برای مردم یمن اشک تمساح ریختند»، عین واقعیت را گفتهایم. آمریکا و انگلیس به همراه چند کشور غربی دیگر، به عربستان و امارات سلاح های مرگبار و حتی ممنوعه میدهند و جنگندههای دو رژیم «آلسعود» و «آل نهیان» هم این بمبها و موشکها را روی مردم مظلوم و بیدفاع یمن میریزند، و این جنایت شنیع و غیرانسانی همچنان ادامه دارد.




با ابراز نگرانی از گسترش توان نظامی روسیه و چین
ناتو زنگ خطر جنگ را به صدا درآورد

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳


ناتو در گزارش تازه خود که هر 4 سال یک بار منتشر میکند، از افزایش سریع توانمندیهای نظامی چین و روسیه به شدت ابراز نگرانی کرده و نوشته، این سرعت در گسترش تواناییها، خطر یک درگیری بزرگ بین کشورها را به شدت افزایش داده است؛ پس باید کاری کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش که هر چهار سال یک بار منتشر میشود ۲۰ گرایش جهانی را مشخص میکند که احتمالا تا سال ۲۰۳۵ ائتلاف ناتو را تحت تاثیر قرار خواهند داد. این گرایشها از هوش مصنوعی و تسریع توسعه تکنولوژی گرفته تا تغییرات آبوهوا و افزایش نابرابریها را شامل میشوند.
ژنرال «دنیس مرسیه»، فرمانده ارشد تغییرات ائتلاف ناتو در اینباره گفته: «این گزارش نسبت به گزارش سال ۲۰۱۳ میلادی خطر بالاتری را از یک جنگ بزرگ بین کشوری نشان میدهد.» وی در مصاحبهای در حاشیه کنفرانس امنیتی برلین نیز گفت که: «ما شاهد افزایش قابل توجه خطر یک درگیری بزرگ بین کشورها هستیم.»
به گفته ژنرال «مرسیه»، «داشتن یک آگاهی جهانی در حال حاضر نسبت به هر زمان دیگری ضروریتر است. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم. جهانیسازی بدین معناست که ناتو باید عوامل خارج از منطقه خود را که شامل توسعه نظامی چین و هند است، ارزیابی کند.»
براساس این گزارش، بودجه دفاعی پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی به روسیه شروع به رشد کرده و افزایش بودجههای دفاعی ممکن است یک وضعیت دشوار امنیتی را به وجود آورد و باعث آغاز یک رقابت تسلیحاتی همانند رقابتی که در جنگ سرد وجود داشت، شوند.





با آزمایش موفق آن صورت گرفت
رونمایی کره شمالی از موشکی که میتواند سراسر آمریکا را هدف قرار دهد

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

کره شمالی حین برگزاری مانورهای نظامی آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره، یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد و گفت؛ این موشک، قابلیت آن را دارد که تمام نقاط آمریکا را هدف قرار دهد. آزمایش این موشک خشم آمریکا و ترس و نگرانی متحدان چشمبادامی این کشور را به دنبال داشته است.
کره شمالی دیروز اعلام کرده موشک بالستیک جدید خود با نام «هواسانگ۱۵» را که برد آن تمام خاک آمریکا را در بر میگیرد، با موفقیت آزمایش کرده است. طبق گزارش رسانههای رسمی در این کشور، این موشک که سه شنبه شب به سمت آبهای ژاپن شلیک شده، قویترین موشکی بوده که تاکنون پیونگیانگ آن را شلیک کرده است.
این موشک مسافت ۹۵۰ کیلومتری را به مدت ۵۳ دقیقه در ارتفاع نزدیک به چهار هزار و ۴۷۵ کیلومتری طی کرده و در منطقه اقتصادی دریای ژاپن فرود آمده است! خبر این شلیک را ابتدا خبرگزاری یونهاپ کرهجنوبی منتشر کرد و دولت ژاپن و پنتاگون نیز آن را تایید کردند.
به نوشته بیبیسی، ارزیابی کره جنوبی تواناییهای اعلام شده برای این موشک را تایید میکند.
کره شمالی پس از شلیک این موشک، در بیانیهای خود را «یک قدرت اتمی مسئول» نامید و هشدار داد تسلیحاتش برای دفاع از تمامیت ارضی خود و استقلالش در مقابل «سیاست اتمی امپریالیستهای آمریکایی و تهدید اتمی واشنگتن»، توسعه یافته است.
بعد از تماشای عملیات شلیک موشک، «کیمجونگ اون» رهبر کره شمالی نیز با غرور گفت: «اکنون دلیل تکمیل نیروی اتمی این کشور و دلیل ایجاد قدرت راکتی را در کرهشمالی مشاهده کردند و افتخار میکنم که ما در نهایت توانستیم هدف بزرگ تاریخیمان یعنی تکمیل قدرت هستهای کشور را محقق کنیم.»
بنا بر اعلام رسانههای کره شمالی، پیونگ یانگ که با تهدیدهای روزافزون نیروهای نظامی خارجی در نزدیکی مرزهای خود و شدت گرفتن حملات لفظی رئیسجمهور آمریکا روبه رو است، با شلیک این موشک جدید در واقع توان بازدارنده خود را نشان داد.
در آخرین آزمایش موشکی که در 24 شهریور ماه انجام شد، کرهایها یک فروند موشک بالستیک شلیک کردند که از روی سرزمینهای شمالی ژاپن عبور کرد و پس از سپری شدن 3700 کیلومتر، در دل آبهای اقیانوس آرام فرود آمد.
واکنش ها
مقامات کشورهای منطقه و همچنین آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان دادند. «دونالد ترامپ» رئیسجمهور آمریکا ساعتی پس از انتشار گزارشها در مورد آزمایش موشکی تازه کرهشمالی، به خبرنگاران گفت، «فقط میتوانم این را به شما بگویم، که ما این مسئله را حلوفصل میکنیم. این وضعیتی است که به آن رسیدگی خواهد شد.» رئیسجمهور آمریکا سپس با نخستوزیر ژاپن تلفنی گفتوگو کرد. رئیسجمهور کره جنوبی نیز در گفتوگوی تلفنی با رئیسجمهور آمریکا گفت: «قابلیت موشکی کره شمالی توسعه یافته به نظر میرسد.»
فیلیپین، چین، روسیه، اتحادیه اروپا و ناتو نیز این آزمایش موشکی را محکوم کردند و شورای امنیت سازمان ملل جلسه اضطراری برگزار کرد.
آماده مذاکره هستیم
این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پس از شلیک موشک جدید کرهشمالی اعلام کرد، واشنگتن آماده مذاکره با کرهشمالی است ولی این کشور تاکنون هیچ جدیتی از خود نشان نداده است. «هدر نائورت»در کنفرانس خبری خود افزود: «اقدام کره شمالی در شلیک موشک بالستیک نگرانکننده و بیانگر جدی نبودن این کشور برای گفت وگو است.»






مصاحبه خواندنی المیادین با عبدالباری عطوان درباره جایگاه ویژه ایران در منطقه

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹


سردبیر نشریه«رایالیوم» طی گفتوگویی که با شبکه تلویزیونی «المیادین» داشته، به بررسی وضعیت ویژه ایران و متحدانش در منطقه به خصوص در سوریه پرداخته و تهدیدهای رژیم صهیونیستی را نیز، اقداماتی از سر استیصال و ترس از همین شرایط ویژه دانسته است.
«عبدالباری عطوان» در این گفتوگو به دخالتهای آمریکا، اسرائیل، اروپا و کشورهای عربی در امور سوریه و شکست آنها در تحقق اهدافشان اشاره کرد و گفت،«امروزه آمریکا و متحدانش در سوریه شکست خوردهاند و رژیم صهیونیستی قادر به حمله به منافع ایران در سوریه نیست. ایران دست برتر را در منطقه دارد و این وضع صهیونیستها را هراسان کرده است.»
باشگاه خبرنگاران با انتشار متن این مصاحبه نوشته: «سردبیر نشریه رایالیوم در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در صورت وجود پایگاه نظامی ایران در سوریه، اسرائیل وارد جنگ شود؟» گفت: «این رژیم در وضع آشفته بیسابقهای به سر میبرد. محاسبات رژیم صهیونیستی درباره سرنگون شدن نظام سوریه شکست خورده و امروز محوری قوی در منطقه با حضور ایران، روسیه، عراق، حزبالله و بسیج مردمی تشکیل شده و این محور از حمایت قوی روسیه برخوردار است. این رابطه ائتلافی جدید نبرد را در سوریه به سود خود پایان داد همان طور که به جنگ علیه داعش در عراق و سوریه پایان داده است.»
این تحلیلگر ارشد جهان عرب در پاسخ به سؤالی راجع به «تهدید بشار اسد از سوی نتانیاهو به حمله هوایی در صورت اجازه این کشور به ایران برای تاسیس پایگاه نظامی» نیز چنین پاسخ داد: «هفت سال از تحولات سوریه میگذرد و آمریکا، اسرائیل، اروپا و کشورهای عربی در امور سوریه دخالت کردند اما هیچ دستاوردی نداشتند. آیا رژیم صهیونیستی از آمریکا، انگلیس و فرانسه قویتر است؟ آیا این رژیم بیش از عربستان سعودی و قطر پول دارد؟ ایران نیازی به پایگاه در سوریه ندارد و کل این کشور پایگاه ایران است. سوریه متحد ایران است و میان دو کشور موافقتنامه دفاعی مشترک وجود دارد.»
عطوان این را هم اضافه کرد که «آویگدور لیبرمن بهعنوان وزیر جنگ اسرائیل بر این باور است که هرگونه اقدام تنشزا در جبهه سوریه باعث کشانده شدن اسرائیل به جنگی خواهد شد که نمیتواند از آن خارج شود و این جنگ آسیبهای زیادی به این رژیم وارد خواهد کرد. اسرائیلیها از پیامد جنگ هراسان هستند. تا این لحظه نتانیاهو هیچ حامی برای مقابله با ایران یا سیاست تحریکآمیز خود علیه این کشور نداشته چرا که ایران یک قدرت ضعیف نیست. واشنگتن نیز به خوبی به این مسئله واقف است که جنگ با ایران به شدت پرهزینه است.»
مقاومت منتظر حماقت اسرائیل است
سردبیر نشریه رای الیوم گفت: «من فکر میکنم محور مقاومت به دنبال جنگ نیست، ولی منتظر حماقت اسرائیل است تا وارد این جنگ شود. محور مقاومت در منطقه به شدت قوی است. این محور تسلیحات قوی دارد. این محور از صدها هزار موشک در ابعاد مختلف برخوردار است. افرادی وجود دارند که هفت سال در سوریه جنگیدهاند و از توانایی بسیار بالایی در عرصه نبرد ارتشهای متعارف یا جنگهای پارتیزانی برخوردارند. امروز اسرائیل هیچ حمایتی ندارد و متاسفانه برخی از رژیمهای عربی از اسرائیل حمایت میکنند.»
وی خاطر نشان کرد: «عربستان سعودی نیز از این محور هراسان است. ما شنیدهایم که نوعی از روابط ائتلافی میان عربستان و اسرائیل ایجاد شده است. این وضع بیانگر نگرانی و تنش است. من فکر میکنم اقدامات تحریکآمیز نتانیاهو هیچ نتیجهای ندارد و هیچ طرفی به این تهدیدات توجه نمیکند چرا که هیچ طرفی به دنبال رویارویی نظامی با محور مقاومت نیست.»
عطوان همچنین گفت: «داعش و جبهه النصره هم نمیتوانند هیچ کمکی به اسرائیل داشته باشند. 60 کشور جهان به سرکردگی آمریکا برای به شکست کشاندن محور مقاومت در سوریه شکست خوردهاند. آیا اسرائیل موفق خواهد شد؟ از اسرائیل میخواهیم وارد این جنگ بشود. به خدا قسم میخورم درسی به اسرائیل داده خواهد شد که هرگز فراموش نخواهد کرد.»



به برکت مقاومت حاصل شد
تسلط کامل عراق بر تمام مرزهایش با سوریه پس از 100 سال!

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

همزمان با پایان یافتن عملیات ارتش و بسیج مردمی در مناطق بیابانی شمال غرب عراق، «حیدر عبادی» گفت، برای نخستین بار پس از 100 سال، نیروهای مسلح توانستند بر مناطق مرزی عراق و سوریه مسلط شوند.
نخستوزیر عراق گفت: نیروهای امنیتی ما حدود 14 هزار کیلومتر (مربع) از اراضی منطقه موسوم به «جزیره» را از وجود عناصر داعش، پاکسازی کردهاند و ما توانستیم به حضور نظامی داعش در عراق، پایان بدهیم.
وی افزود، از صد سال پیش تاکنون حکومتهای مرکزی عراق نتوانسته بودند به صورت کامل، به مرزهای عراق و سوریه برسند.
این اظهارات عبادی، به خوبی اهمیت عملیات جاری نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق علیه عناصر داعش در مناطق بیابانی و دور افتاده را مشخص و برجسته میکند.
طی روزهای اخیر عملیات نیروهای مسلح عراق متوجه منطقه صحرایی مشترک میان استانهای الانبار، نینوا و صلاحالدین بوده و این نیروها توانستهاند منطقه صحرایی فوق را از عناصر داعش پاکسازی کنند.
عبادی در رابطه با مسئله حمایت از تروریستها طی سالهای اخیر در عراق نیز گفت: ما یک سال پیش کمیته مبارزه با تروریسم را تأسیس کرده و به نتایج خوبی هم رسیدهایم، که مهمترین آنها، پیگیری معاملات، حسابهای داخل و خارج، انتقال اموال و وضعیت کلی اینها است. این نخستین بار است که یک مقام بلندپایه عراق از پیگیری حقوق حامیان تروریسم در این کشور، حرف میزند و اگر این روند ادامه پیدا کند، پای کشورهای زیادی مثل عربستان، امارات، ترکیه و آمریکا، گیر خواهد بود.
البته، چیزی که کار بازرسی را تسریع میکند، اعترافات افرادی مثل «حمد بن جاسم» نخستوزیر سابق قطر است؛ وی از حمایتهای کشورهای حامی تروریسم از تروریستها پرده برداشته است.
سایر رویدادها
* نخستوزیر منطقه خودمختار کردستان عراق حکم انتصاب «هفال ابوبکر» وابسته به حزب «گوران» (تغییر) را به منصب استانداری استان کرکوک امضاء کرد. بغداد دیروز در این رابطه، واکنشی
نشان نداد.
* به نوشته پایگاه اینترنتی «میلیتاری تایمز» وابسته به وزارت دفاع آمریکا، این کشور در حال حاضر، 8892 نظامی در خاک عراق دارد.









هافینگتون پست:
بنسلمان! از سرنوشت صدام عبرت بگیر /ایران تو و آلسعود را از صفحه روزگار محو میکند

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

نشریه آمریکایی «هافینگتونپست» در یادداشتی در نسخه فرانسوی خود به ماجراجوییهای منطقهای «محمد بن سلمان»، ولیعهد جوان و خام عربستان پرداخته و نوشته، او باید از سرنوشت صدام دیکتاتور معدوم عراق درس بگیرد... اگر ایران با این کشور وارد جنگ شود، آن را از صفحه روزگار محو خواهد کرد.
«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی که حالا دیگر باید وی را حاکم و همه کاره عربستان نامید، قمار خطرناکی را در غرب آسیا شروع کرده است که به باور بسیاری از کارشناسان این قمار ممکن است به محو این رژیم و کشور عربستان از نقشه جغرافیا منتهی شود. شکست در پروندههای مهم منطقهای مثل سوریه و یمن همزمان شروع بازداشت شاهزادگان سعودی به بهانه مبارزه با فساد، و در این میان تهدید ایران به رویارویی مستقیم وضعیتی را در عربستان ایجاد کرده است که کمتر امیدی میرود که بن سلمان از این گرد و غباری که راه انداخته جان سالم به در ببرد.
اخیرا «محمد ایوب»، نظریهپرداز برجسته روابط بینالملل در دانشگاه میشیگان نیز محمد بن سلمان را «یزید جدید منطقه خاورمیانه» توصیف و اقدامات و سیاستهای او را یک قمار بزرگ خواند. وی حتی هشدار داد بن سلمان به سرنوشت یزید دچار خواهد شد. نشریه آمریکایی هافینگتون پست نیز به تازگی در یادداشتی با هشدار به محمد بن سلمان در مورد تبعات سیاست هایش در مورد ایران، سرنوشت صدام را به وی یادآور شده و نوشته: «محمد بن سلمان نباید فراموش کند همان کسانی صدام را به زیر کشیدند که زمانی او را به جنگ با ایران تشویق میکردند.» هافینگتون پست در یادداشت خود همچنین آورده: «آنچه ولیعهد سعودی این روزها انجام میدهد و جنگی که میخواهد علیه ایران به راه بیندازد، شبیه کاری است که صدام حسین در طی جنگ ایران و عراق انجام داد. صدام در آن زمان برای کار خود دلایل مذهبی میتراشید و خود را به عنوان پرچمدار سنیها و حیثیتشان در برابر شیعیان معرفی میکرد. این امر هم اصلاً اتفاقی نبود که او خود را «سردار قادسیه» میخواند.»
به گزارش فارس در ادامه این یادداشت نیز میخوانیم: «این آمریکاییها بودند که صدام را برای حمله به جمهوری اسلامی جوان (تنها یک سال پس از انقلاب اسلامی) تشجیع کردند. آن روزها دولت در دست «رونالد ریگان» و بوش پدر، معاونش بود. شاهنشینهای (حاشیه) خلیج (فارس) هم پول این نبرد را میدادند. امروز هم این ترامپ و اسرائیل هستند که محمد بن سلمان را برای مقابله با ایران، جلو میاندازند.اما بن سلمان یا نمیداند یا فراموش کرده که صدام را همان کسانی از تخت به زیر کشیدند که برای جنگ با ایران، به وی قوت قلب میدادند؛ اینها کسانی نبودند جز دار و دسته رامسفلد، دیک چنی و ولفوویتز. از بنسلمان هم استفاده خواهند کرد و پس از استفاده، مثل یک جوراب کهنه دورش میاندازند.»
ایران عربستان را محو میکند
هافینگتون پست در ادامه با هشدار به سعودیها در مورد جنگ با ایران میافزاید: «بنسلمان نمیداند که جنگ با ایران میتواند باعث ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه شود، هرج و مرجی که به محو شدن عربستان سعودی میانجامد. او همچنین نمیداند که آمریکاییهایی که امروز وی را برای جنگ تشویق میکنند، میتوانند مانند پرونده عراق، باز هم کنترل اوضاع را از دست بدهند و آن روز، کل شبه جزیره عربستان بر روی طبقی دیگر از طلا، به ایران پیشکش خواهد شد.»
و بالاخره این یادداشت خواندنی اینگونه پایان مییابد که «متأسفانه کشورهای عربی از تاریخ درس نمیگیرند و همیشه از خشونت، وحشیگری و نفرت فرمان میگیرند. آنها هیچیک از الزامات کار سیاسی را ندارند؛ الزاماتی همچون نکتهبینی، مهارت، ظرافت و حتی رفتار ماکیاولیستی. سیاست برای آنها بیش از حد پیچیده است. آنها همیشه قربانی میشوند و همیشه قربانی خواهند شد.»










انگلیس به اتهام ترک اتحادیه اروپا دهها میلیارد دلار جریمه شد

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰


مذاکرهکنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا به توافقی دست یافتند که طبق آن لندن برای برگزیت(ترک اروپا) باید دهها میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.
«دیلی تلگراف» و «فایننشال تایمز» به نقل از «منابع دیپلماتیک» گزارش دادهاند که، لندن و بروکسل روی الزامات مالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کردهاند. تلگراف در همین زمینه نوشته، طرفین اکنون پذیرفتهاند که انگلیس بین ۴۵ تا ۵۵ میلیارد یورو (۵۳ تا ۶۳ میلیارد دلار) پرداخت خواهد کرد و رقم نهایی بستگی به میزان ضرری دارد که بریگزیت بر اتحادیه اروپا تحمیل میکند. در همین حال فایننشال تایمز نیز اعلام کرده که، انگلیس بدهیهایی به اتحادیه اروپا تا ۱۰۰ میلیارد یورو دارد. بنا بر اعلام این دو روزنامه، مذاکرهکنندگان طی همین چند روز گذشته در بروکسل به این توافق دست یافتهاند. حصول توافق گام رو به جلوی مهمی خواهد بود چرا که همزمان انگلیس برای نشست سران اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی آماده میشود.







هردم از این باغ بری میرسد!
تعرض رهبران سیاسی آمریکا به 223 زن فعال در نهادهای امنیتی و نظامی

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹


223 نفر از زنان فعال در نهادهای امنیت ملی آمریکا و مراکز نظامی این کشور با انتشار یک نامه سرگشاده از آزار جنسی مقامات آمریکایی در نهادهای وابسته به امنیت ملی این کشور شکایت کردهاند.
ماجرای رسوایی اخلاقی مقامات آمریکا تمامی ندارد و هر روز گزارشهای تازهای از این رسوایی منتشر میشود.ماجرا ابتدا از رسوایی اخلاقی هنرمندان هالیوود شروع شد. اما پس از جهان سینما و رسانه به سرعت موج این سونامی به دنیای سیاست کشید و در هفتههای اخیر انگشت اتهام به سمت برخی از مسئولان و شخصیتهای سیاسی بلند شده است. در همین راستا گزارشهای زیادی در مورد سیاستمداران آمریکایی منتشر شد که همگی از جرج بوش پدر و بیل کلینتون گرفته تا سناتور الفرانکین رسواییهای متعدد جنسی داشتهاند! طبل این رسوایی به کنگره آمریکا نیز رسید و با سابقهترین عضو حزب دموکرات در مجلس نمایندگان این کشور را از قدرت به زیر کشید.
در ادامه انتشار خبرها درباره رسواییهای اخلاقی در کشورهای غربی، حالا خبرها حاکی از آزار جنسی زنان فعال در سازمانهای امنیتی ملی آمریکا است. به گزارش نشریه آمریکایی«تایم»، 223 تن از زنان فعال در نهادهای امنیت ملی آمریکا، یک نامه سرگشاده را امضا و منتشر کردند؛ نامهای که بر آزار جنسی آنها در این نهادها تصریح دارد.این زنان میگویند که در محیط کاری خود، آزار جنسی را تجربه کردند یا خانمی را میشناسند که تجربه آزار جنسی را داشته است.
در این نامه آمده: «این، فقط مشکل هالیوود، سیلیکان ولی، اتاقهای تحریریه (روزنامهها و شبکهها) یا کنگره نیست.» زنانی که این نامه سرگشاده را امضا کرده اند، در نهادهای دولت فدرال آمریکا از قبیل وزارت خارجه، جامعه اطلاعاتی، اداره توسعه بینالمللی آمریکا و پنتاگون خدمت کردهاند.







گزارش روزنامه مصری از نقش اسرائیل در حملات تروریستی مصر

تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹


چند روز پس از وقوع انفجار بیسابقه تروریستی در استان سینای مصر که طی آن نزدیک به 300 نمازگزار مسلمان جان خود را از دست دادند، روزنامه «المصری الیوم» دلایلی را آورده که نشان میدهد، اسرائیل در این حملات تروریستی دست داشته است. دولت مصر پس از این انفجار 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.
روزنامه المصری الیوم در مقالهای به قلم «عبدالناصر سلامه» بااشاره به حمله تروریستی بیسابقهای که چند روز پیش در استان سینای شمالی به وقوع پیوست و طی آن تروریستها به نمازگزاران حمله و بیش از 500 نفر را به خاک و خون کشیدند، نوشت: «دلایل زیاد و دیدگاههای روشنی وجود دارد که اسرائیل عامل اصلی حوادث سینا است.»
در این گزارش میخوانیم: «شیخ» عارف العکور» یکی از شیوخ قبیله العکور در روستای الروضه در العریش و سخنگوی شیوخ سیناء در برنامه زنده تلویزیونی گفته که این حادثه کار صهیونیستهاست واشاره او به رژیم صهیونیستی است که درصدد تخلیه واشغال سیناء هستند. باید اظهارات او را جدی گرفت و به حرفهای دیگر شیوخ سیناء هم گوش داد که هرگاه چنین حادثه سنگین و بزرگی رخ میدهد، همه نگاهها به سمت رژیمی میچرخد که بدتر و سبوعانهتر از آن رژیم در جهان وجود ندارد.»
به گزارش تسنیم، نویسنده این مقاله برای اثبات گفتههای خود دلایلی هم میآورد از جمله اینکه، اسرائیل به منطقه سیناء به مثابه سرزمینی مقدس مینگرد و بر این اساس به کنترل آن تمایل دارد، موضوعی که ناآگاهانه یا آگاهانه در محافل دولتی مصر میتوان شنید.در واقع رژیم صهیونیستی با تخلیه ساکنان سینا میکوشد این منطقه را به طرح سیاسی و امنیتی خود اضافه کند. به همین منظور در پی بیثبات کردن و بیامنیت کردن این منطقه است تا موجب فرار سرمایهگذاران و گردشگران شود.
روزنامه مصری الیوم در بخش دیگری از گزارش خود آورده: «نشانهها حاکی از آن است که بخش زیادی از گردشگرانی که مصر آنها را در سالهای اخیر از دست داده، در درجه اول به همراه بخش کمی از سرمایهگذاران به سرزمین هایاشغالی رفتهاند و آنجا به مقصد امنی برای سرمایهگذاران و گردشگران تبدیل شده است. این وضعیت متزلزل مصر موجب شده تعداد اندکی از جوانان مصر به نفع این رژیم اقدام و با زنان اسرائیلی ازدواج کنند.
به نوشته این روزنامه مصری، «از سوی دیگر بیثباتی داخلی مصر موجب کاهش توجه سیاسی و مردمی نسبت به مسائل عربی و منطقهای و در رأس آن مسئله فلسطین و سوریه و دیگر مسائل منطقه شده است. در حالی که مصر همواره حامی مسائل عادلانه در منطقه و در رأس آن عاریسازی خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی بوده و این کاهش نقش مصر و خلأ بهوجود آمده موجب پیشروی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به خصوص در کشورهای خلیجفارس شده است.»
نویسنده به دلایل دیگری نیزاشاره میکند و مینویسد: «کسی نمیتواند انکار کند که تضعیف و نابودی ارتش مصر همچنان هدف رژیم صهیونیستی است. معنی آرزوهای دشمن قدیمی و طرحهای علنی صهیونیستها در مورد نیل تا فرات ضرورتا تخلیه منطقه از ساکنان و صاحبان قانونی آن یا نسلکشی آنها است. پس همزیستی مسالمتآمیز بین دو طرف محال است، زیرا همزیستی مسالمتآمیز بین دزد و صاحب خانه یا قاتل و مقتول محال است و بقای یکی ناگزیر منوط به نابودی دیگری است. بنا بر این با توجه به این دلایل میتوان تاکید کرد که اسرائیل در اکثر حوادث غمانگیز در مصر دخالت دارد.

سخنان عادل الجبیربی ادب شرم آوربود.
کاری می کنم عادل الجبیربی ادب اقدامتش پشیمان شود.
عربستان سعودی دشمن تاریخی مظلومان و مسلمانان است.
اگر کشورهای به اصطلاح اسلامی می خواهند به مردم یمن کنند باید ازحمایت سعودی ها جنایتکارشماره یک دست بردارند.
اقدامات سعودی ها هیچ ارتباطی به اسلام و پیام اسلام ( ص ) ندارد.
دین سعودی ها دین اسلام نیست.
سعودی ها جرات حمله به ایران را ندارند.
عربستان و متحدانش جرات حمله به ایران را ندارند.
بار دیگربه وزیر خارجه بی ادب عربستان سعودی هشدار می دهیم
تاکید ایرانی ها برمقابله عملی با رژیم متجاوزعربستان سعودی.
اقدامات عربستان سعودی بی پاسخ نخواهد ماند.
دشمن شماره یک همه ما عربستان سعودی است.
عربستان سعودی عامل بی ثباتی منطقه و تقویت گروه های تکفیری و تمام تروریست های منطقه است.
درس های فراموش نشدنی جدیدی به سعوری ها می دهیم.
سعودی ها ازکاری که دریمن و منطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
زمان مناسب برای پاسخ ایران به تجاوزهای عربستان فرار رسیده است.
ایران توانایی حمله به عربستان ومتحدانش را درمنطقه دارد.
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را درعربستان سعودی، امارات، اسرائیل، بحرین ببندند.
آمریکایی ها می خواهیم که دهان سگ هارشان را درمنطقه ببندند.
کسی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد باید تروریست های را هدف قراردهد ونه یمنی ها را
مدعیان حقوق بشر برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارند.
سازمان های بین المللی برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارند.
عادل الجبیربی ادب با آتش بازی کرد.
عادل الجبیر بی ادب با آتش بازی می کند.
عادل الجبیر هیچ غلطی نمی تواند بکند.
همه گزینه ها درباره عربستان ومتحدانش روی میزاست.
عادل الجبیر یک جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
ما به شما سیلی خواهیم زد.
عربستان سعودی توان ژاندارمی خاورمیانه را ندارد
عادل الجبیربی ادب وزیر خارجه عربستان سعودی باید رفتارش را اصلاح کند.
هیچکس نمی تواند ایران و ایرانی را تهدید کند.
آل سعود جرات آغاز جنگ با ایران را ندارد.
بدون پاسخ نخواهد ماند جواب موشک!
هر جای عربستان سعودی را بخواهیم بمباران می کنیم.
ایران، سوریه، عراق، افغانستان ویمن/ هرنوع ما جراجویی پشیما برای شما خواهد داشت.
آماده جنگ با عربستان سعودی هستیم
ایران توانایی مقابله عربستان ومتحدانش را دارد.
تمام شهرهای عربستان سعودی را به خاکستر تبدیل می کنیم
هیچ کشور جنایتکارنمی تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند.
موشک جدید ایران در7 دقیقه به ریاض می رسد.
ایران باید پاسخ دندان شکنی به عربستان سعود بدهد.
ایران می تواند همه شهرهای عربستان را نابود کند.
پاسخ دندان شکنی به عربستان سعودی می دهیم.
به سعودی ها و حامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
ریاض با چند موشک نابود می کنیم.
انتقام خون شهدای حادثه تروریستی را از عربستان سعودی می گیریم.
عربستان تبدیل به انبارهای سلاح های آمریکایی شود بازهم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آل سعود بداند با تبدیل عربستان به انبارسلاح های آمریکایی هیچ قرتی برای خود ایجاد نمی کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریسم حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازالقاعده حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازطالبان حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازگروهک تروریستی منافقین حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای جنایتکاران حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازدشمنان دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان، بشریت حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم از رژیم کود ک کش صهیونیستی حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریست های داعش حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتکفیری ها حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازمخالفان سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازارتش آزاد سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریست های سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم از کشورهای حامیان تروریسم حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای حامیان داعش حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای ضد مسلمانان حمایت می کند.
مدعیان حقوق بشر با نام دموکراسی دریافت دلارنجس سعودی ها آدمکشی می کنند.
که ریاض به جای مبارزه با تروریسم درحال نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن است
نطام درعربستان سعودی تغییرنکرده است و مانند همیشه حمله می کند، می کشد و برای توجیه اقدامتش دروغ می گوید.
رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی پایگاههای آمریکا هستند.
رژیم بحرین و امارات پایگاههای آمریکا هستند.



ما اعتقادی به کشورهای عربی و کشورهای غربی نداریم
رژیم جنایتکارآل سعود مررج اسلام آمریکایی است.
سران بی ادب عربستان سعودی با دستور حمله به یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند.
عربستان سعودی مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن ومنطقه شده است.
رژیم جنایتکارآل سعود مسئول کشتار مردم یمن ومنطقه وپیدایش داعش درمنطقه وجهان است.
نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم دنیا جنایات وحشیانه عربستان ومتحدانش را دریمن ومنطقه فراموش نمی کنند.
دربرابر اشغالگری عربستان ومتحدانش سکوت نمی کنیم.
ارتش عربستان هیچ تفاوتی با گروه های تروریستی دیگرندارد.
عربستان سعودی فرقی با رژیم جعلی صهیونیستی ندارد.
رِژیم جنایتکارآل سعود ازحمایت گروه های تروریستی درمنطقه وجهان دست نخواهد کشید.
عربستان سعودی ثابت کرد که پدر واقعی تروریسم درمنطقه وجهان است.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت تروریستی عربستان سعودی است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت تروریستی عربستان سعودی است.
اهانت رژیم جنایتکارآل سعود به کشورهای منطقه
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب، اهانت، توهین و خیانت به کشورهای اسلامی است.
عربستان سعودی جزء کشوراسلامی محسوب نمی شود/ عربستان سعودی یک سازمان گروه تروریستی بین المللی درمنطقه وجهان است.
نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم دنیا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه مسئول حملات وحشیانه به یمن می داند.
عربستان ومتحدانش که متهم کردن حزب الله به تروریسم خدمت به رژیم صهیونیستی، آمریکا و اقدامی برای راضی کردن جنایتکاران است.
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب درواقع سرپوش گذاشتن به جنایت های، خیانت های، دخالت های وتجاوزهای خودشان مانند عربستان ومتحدانش درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه است
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب هیچگونه ارزشی قانونی ندارد.
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب غیرقانونی است.
نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به خاطر سرپوش گذاشتن به جنایات وحشیانه خودشان درمدت 7 سال درسوریه ومنطقه است.


هیچ سندی دال بر مقابله کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود با مبارزه با تروریست ها وجود ندارد.
هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود با مبارزه با تروریست ها مقابله می کند.
کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن ومنطقه شده اند.

ادامه جنایات آل سعود ضد مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه یمن با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، امارات، بحرین، سودان و رژیم صهیونیستی درسایه سکوت سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل ودیگر سازمان های بین المللی است.
جامعه جهانی نسبت به جنایات ائتلاف سعودی درمدت سه سال ضد مردم یمن خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
سکوت بین المللی به تشویق ائتلاف سعودی برای ادامه جنایاتش با حمایت آمریکا می انجامد
سکوت مدعیان حقوق بشردر برابر نسل کشی مردم یمن خیانت به مسلمانان است..
سکوت مدعیان حقوق بشردر برابر نسل کشی مردم یمن خیانت به مظلومان است.
سکوت مدعیان حقوق بشردر برابر نسل کشی مردم یمن خیانت به بشریت است.
جنایت مزدوران اجاره ای آل سعود در کشتاریمنی ها جنایت جنگی است.
جنایت مزدوران اجاره ای آل سعود در کشتارمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن جنایت علیه بشریت محسوب مشود.
مزدوران اجاره ای ائتلاف سعودی تحت امرآل سعود نمی توانند یمنی ها را شکست بدهند.
عربستان سعودی ازسال 2003 تاکنون هماهنگی، همدستی و همکاری کشورهای اروپایی و رژیم صهیونی
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
دولت سوریه به تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و اسرائیل 48 ساعت مهلت داد.
دولت سوریه به تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش 48 ساعت مهلت داد تا از منطقه ای در جنوب دمشق خارج شوند.
داعش مورد حمایت آمریکا ومتحدانش فقط 48 ساعت برای ترک جنوب دمشق وقت دارد.
رزمنده
United Arab Emirates
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
معارضان سوري مورد حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، ترکیه واسرائیل از سلاح شیمیایی دردوما استفاده کردند.
گروه هاي تروریستی معارض سوري تحت حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، ترکیه واسرائیل از تسليحات شيميايي دردوما استفاده کرده اند..
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: