کد خبر: ۷۶۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۳۲۳
دختری پس از ٢ ماه به آغوش خانواده‌اش بازگشت. این دختربچه به مدت ٦٥ روز در اسارت آدم‌رباها بود. گروگانگیران در ازای آزادی این کودک ٦ ساله، ١٠٠‌میلیون تومان درخواست کرده بودند. اما پلیس آگاهی با کمک نیروهای سپاه، آدم‌ربایان را ناکام گذاشت و پس از شناسایی و دستگیری کودک‌ربایان، این دختر را به خانواده‌اش بازگرداند.
کودک ۶ ساله از اسارت گروگانگیران آزاد شد/ این دختربچه به مدت ٦٥ روز در اسارت آدم‌رباها بودبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: دختری پس از ٢ ماه به آغوش خانواده‌اش بازگشت. این دختربچه به مدت ٦٥ روز در اسارت آدم‌رباها بود. گروگانگیران در ازای آزادی این کودک ٦ ساله، ١٠٠‌میلیون تومان درخواست کرده بودند. اما پلیس آگاهی با کمک نیروهای سپاه، آدم‌ربایان را ناکام گذاشت و پس از شناسایی و دستگیری کودک‌ربایان، این دختر را به خانواده‌اش بازگرداند.

دوشنبه ٢٣ بهمن‌ سال ٩٦ بود که نگین از سوی آدم‌ربایان ربوده شد. این دختر همراه با خانواده‌اش در شهر یزد زندگی می‌کردند که به دلیل نامعلومی طعمه نقشه شوم کودک‌ربایان شد. با اطلاع موضوع به پلیس، پرونده‌ای با موضوع کودک‌ربایی تشکیل شد و ماموران اداره آگاهی پیگیری این پرونده را آغاز کردند. در ابتدای تحقیقات مشخص شد که گروگانگیران برای آزادی این کودک ١٠٠‌میلیون تومان درخواست کرده‌اند. پدر این کودک در اظهاراتش به ماموران گفت: «از فردای گم‌شدن دخترم نگین، افراد ناشناسی با من تماس گرفتند و گفتند که نگین را دزدیده‌اند و برای آزادی او ١٠٠‌میلیون تومان می‌خواهند.» پلیس با انجام اقدامات فنی و پیگیری تماس‌ها متوجه شد که کودک‌ربایان در جایی خارج از استان یزد مخفی شده‌اند. همزمان با پیگیری‌های پلیس، آدم‌ربایان همچنان با خانواده این دختر در تماس بودند و درخواستشان را تکرار می‌کردند، اما هربار چند میلیونی از رقم اولیه پایین‌تر می‌آمدند.

به گفته پدر نگین، این افراد پس از مدتی وقتی متوجه شدند که خانواده این دختر توان پرداخت چنین پولی را ندارد، برای آزادی نگین رقم درخواستی‌شان را کاهش دادند: «بعد از چند روز آنها گفتند با ٧٠‌میلیون تومان هم نگین را آزاد می‌کنند، ولی من به آنها گفتم واقعا چنین پولی ندارم، بعد از مدتی دوباره تماس گرفتند و این‌بار ٥٠‌میلیون تومان درخواست کردند، چند روز بعد این رقم باز هم کمتر شد، تا این‌که در تماس‌های آخر، آنها برای آزادی نگین از من ١٥‌میلیون تومان خواستند. اما من واقعا این پول را نداشتم و تهیه آن هم برای من غیرممکن بود. من یک کارگر ساده هستم با ٥ فرزند. هنوز از خودم خانه ندارم و مستاجرم، همه درآمد من روزی ٥٠‌هزار تومان است، به سختی از پس هزینه‌های جاری زندگی برمی‌آییم، واقعا تهیه این پول برای من غیرممکن بود.»

تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه داشت تا این‌که پلیس متوجه شد آدم‌ربایان در شهر زاهدان مخفی شده‌اند. درنهایت پلیس با همکاری سایر نیروهای نظامی و امنیتی موفق شد نیمه‌شب سه‌شنبه مخفیگاه گروگانگیران را شناسایی و در اقدامی ضربتی همه آنها را دستگیر کند و نگین را به خانواده‌اش بازگرداند. به گفته سرهنگ ملاشاهی، فرمانده پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان، درخصوص این پرونده دو نفر بازداشت شدند. او درباره جزییات عملیات رهاسازی و دستگیری این متهمان گفت: «این گروگانگیران دختربچه‌ای ٦ساله را از یزد ربودند و به قصد اخاذی او را به زابل و پس از آن به زاهدان منتقل کردند. متهمان از خانواده این کودک درخواست ١٠٠‌میلیون تومان داشتند، اما با اقدامات اطلاعاتی نیروهای پلیس آگاهی، عوامل این آدم‌ربایی شناسایی شدند که درنهایت کودک ربوده‌شده ساعت ۲۴ دیشب در شهرک جهاد زاهدان از چنگ آدم‌ربایان نجات یافت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: