کد خبر: ۷۶۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۳۱۵
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از ارسال نامه نمایندگان به روحانی درباره لزوم تغییر رئیس بانک مرکزی خبر داد.
نامه ۱۶۰ نماینده به «روحانی»برای عزل «سیف»/  وضعیت بی‌ثباتی را در اداره بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شاهد هستیم

به گزارش خبرداغ،سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از ارسال نامه بیش از 160 تن از نمایندگان مجلس به روحانی خبر داد و گفت: نمایندگان در این نامه از رئیس‌جمهور خواستار تغییر ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی از این سمت شدند.

وی با بیان اینکه عزل رئیس بانک مرکزی محور این نامه است، افزود:در چند سال گذشته سیف سکاندار بانک مرکزی است و وضعیت بی‌ثباتی را در اداره بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شاهد هستیم.

نماینده مردم خمینی ‌شهر در مجلس ادامه داد: طی این مدت 23 موسسه مالی و اعتباری دچار بحران شده‌اند اگر چه رئیس بانک مرکزی عنوان می‌کند که این موسسات مجوز فعالیت نداشتند، ولی باید گفت که موسسات مجوز دار نیز دچار بحران شدند.

ابطحی تصریح کرد: البته می‌شد بهتر عمل کرد و این بحران را بهتر مدیریت کرد تا این مشکلات فزاینده به وجود نیاید و سبب بدبینی مردم نسبت به سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نشود.

وی به تلاطمات اخیر بازار ارز اشاره کرد و گفت: رئیس بانک مرکزی درباره بازار ارز بار‌ها عنوان کردند که این بازار تحت کنترل آنهاست اما هر دفعه خلاف آن ثابت شد، از طرف دیگر وعده‌هایی که وی در کمیسیون اقتصادی و اصل 90 داده، نیز محقق نشده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه نمایندگان امضا کننده این نامه معتقد هستند با برای اصلاح برخی از امور و بازگرداندن اعتماد مردم به سیستم بانکی بهتر است رئیس بانک مرکزی تغییر کند، اظهار داشت: طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستیم نیروی دیگری را جایگزین ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
با گذشت 10 ماه هنوز این سیف و روحانی بیپدر پول من و ندادن،خدا لعنتشون کنه اینا فتنه گرن،یه مشت دزد و یاغی،انشالا خرج دفن و کفن زن و بچتون بشه.روحانی با استیضاح بشه و به لطف خدا رهبر عزیزمون با لگد از پست ریاست جمهوری میندازش بیرون.خون این همه شهید و جانباز و فرزندانشون که ما باشیم و پایمال کردن اینا
ftjxhxegyrh
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
ننگ ونفرین برکسانی باد که باعث به وجود آمدن این بدبختی ها برای ملیونها خانواده بی دفاع وبی پارتی ولی درعین واقعیت پشتیبانان اصلی انقلاب گردیدن {گرفتارشدگان موسسات مالی خودساخته توسط خوددولت وبانک مرکزی وقوه قضائیه ومجلس }وامید آن داریم که خداوند هم دراین دنیا وهم درآخرت به چنان عذاب دردناک وبدبختی وفلاکتی اینان را دچارکند که باعث عبرت تمامی ظالمان ودروغگویان دنیا گردد خودشان میلیاردی ازبیت المال دزدی میکنند اونوقت سرمایه کل عمریک بدبختی که درکل عمرش بافلاکت زندگی کرده وزره زره پس انداز کرده تا برای روز مباداواون رادرون موسسات گذاشته تا کمکی باشد برای این زندگی فلاکت بارونکبتی آن راهم دولت حامی حقوق شهروندی حاپولی کردند ونمیدهند ظلم دیگر چقدرمگرشماها قیافه انسان به خودندارید این وسط فقط مردمانی که پارتی ندارند وبی کس هستند شده اند گوشت قربانی شماها وهیچ فریادرسی هم به جز خدا ندارند.که ایشالله آه این مظلومان دردودنیا بانیان این گرفتاریها رابه خواری ومزلت بیاندازدکه به داد مردم نمیرسید.قابل توجه دولت حامی حقوق شهروندی
sfdhgfhzfd
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
الان در شک هستم که آیا دربلاد کفر مال مردم را به ناحق خورده اند یا اینکه دربلاد اسلامی باز دوباره هرچه جستجووتحقیق کردم چیزی به نام تضیع حق مردم وخوردن مال مردم به ناحق دربلاد کفر پیدا نکردم حتی در بعضی ازموارد که افرادی درجاهای مختلف سرمایه گذاری نموده بودند بعد ازمرگ آنان مبالغ هنگفتی را به عنوان سود به انواع مختلف به ورثه آن فرد سپرده گذار میدهند که انان حتی روحشان هم از این سرمایه گذاری ها خبرندارد .حالا چگونه میشود که در دنیای اسلام ودر کشور اسلامی واومل قراء اسلام یک عده ای مردم ساده که فقط نون بازوهایشان رامیخورند وبه هیچ وجه ازرانت دولتی وبیت المال استفاده نمیکنند بیایند وبرای بقاء زندگی خود در جاهایی سرمایه گذاری کنند که آدرس آنهارانهادهای دولتی وباتبلیغ توسط موسسات دولتی واسلامی ایرانی داده اندبعد همین نهادها وموسسات به نام اسلامی وتحت فرمان حکمای اسلامی دست رنج سالها زحمت وجون کندن آنها رابالا بکشد وبه هیچ آئینی هم اعتقاد نداشته باشد چرا باید کشورهای خارجی ودشمن ما وبه نوعی بلاد کفر مارابه رعایت نکردن حقوق شهروندی وبشر متهم کنند.مگر ما درقرآن که کتاب وهدایتگردینمان است نفرموده {ومن یعمل مثقال زرتن خیرن یره فمن یعمل مثقال زرتن شرن یره}بزرگان کشور ودین هم ماشااله همگی دررآس قدرت تصمیم گیری هستن پس هیچ جایی برای اما واگرها باقی نمیماند مگر اینکه واقعاآ بخواهند دزدی کنند که اون موقع مردم میدانند بادزدشان چه کنند.!
الب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
انشا‌الله، البته ما می‌گوییم دولت باید تمام پول افراد را بدهد و حتی باید خسارت آنها را نیز بپردازد. زیرا خیلی‌ها در این میان آسیب جدی خورده‌اند و این حداقل التیام آنهاست. برخی سکته کردند و جان خود را از دست دادند. شاهدیم که عده‌ای با دفترچه موسسات با مبالغ بالا در بیمارستان‌ها از مردم برای درمان بیماران صعب‌العلاجشان پول قرض می‌کنند و اعلام می‌کنند ما گدا نیستیم اما واقعاً امکان ادامه درمان را نداریم وقص علیهذا… بنده مدعی هستم که جریمه دیرکرد هم به عهده موسسات است چراکه برخی از همین سپرده‌گذاران به دلیل تعطیلی موسسات بابت تسهیلاتی که گرفته بودند با اقساط معوقه روبه‌رو شده‌اند و همین الان سود ۳۹ درصد با جریمه از کل سپرده‌شان کسر می‌کنند حتی بعضا اقساط سررسید نشده‌شان تسویه گردیده بنابراین اگر قرار است به آنها جریمه تعلق بگیرد، به دولت و بانک مرکزی هم باید جریمه دیرکرد تعلق بگیرد، چون مردم که خطایی نکرده‌اند شما بودید که راه‌ها را قفل کرده و مراکز را تعطیل اعلام کرده‌اید. اینکه خرد خرد به هر نفر ۳۵ میلیون تومان می‌دهید و بعد هم سرشان منت می‌گذارید که ما از بیت‌المال پول شما را می‌دهیم این خیلی زشت است. خیلی از مردم نیامده‌اند این پول را بگیرند. من متن دارم. این متن بانک پارسیان برای سامان‌دهی مطالبات مردمی از موسسات مالی است. بند چهار آن می‌گوید:”اینجانب/این شرکت اطلاع دارم که با توجه به غیرمجاز بودن فعالیت تعاونی مذبور (ثامن‌الحجج ) و عدم ایفای تعهدات توسط آن تعاونی و در اجرای شیوه نامه بانک مرکزی صرفا مبلغ اصل طلب اینجانب/ این شرکت که در گواهی درج شده و در صورت تحقق شرایط این درخواست قابل پرداخت خواهد بود و نسبت به سود و منافع و متفرقات آن هیچگونه ادعایی نسبت به بانک عامل نخواهم داشت” این متن را اگر فرد امضا نکند پولی به آن تعلق نمی‌گیرد. این یعنی توهین به سپرده‌گذار چراکه خودش اقرار می‌کند که می‌دانسته موسسه فاقد مجوز بوده یعنی شهادت دروغ!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: