کد خبر: ۷۶۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
تعداد بازدید: ۳۸۸
پیام رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی از میراث‌فرهنگی به‌عنوان حلقه اتصال بین نسل‌ها یاد کرد.
میراث‌فرهنگی، حلقه اتصال بین نسل‌هاست
به‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا ،  صنایع‌دستی و گردشگری، در پیام علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که امروز چهارشنبه 29 اسفند منتشر شده آمده است:

«همه ساله 18 آوریل به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها‌ (ICOMOS) موضوعی را به‌عنوان شعار سال اعلام می‌کند که هدف آن ایجاد حساسیت در مردم و مسئولان نسبت به آن موضوع خاص است. امسال سال «میراث‌فرهنگی نسل‌ها» (Heritage for Geneations) نام گذاری شده است.

بی‌شک میراث‌فرهنگی حلقه اتصال بین نسل‌ها و از معدود موضوعاتی است که تمام نسل‌ها به یک میزان از آن سهم دارند. متولیان میراث‌‌فرهنگی نیز در حقیقت پاسبان این حلقه ارتباطی هستند و تمام همت و تلاش شان حفظ و حراست از سرمایه این نسل‌ها است.

به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، به‌‌عنوان رئیس سازمان متولی میراث‌‌فرهنگی کشور، ضمن عرض تبریک این روز به پژوهشگران، مرمتگران، باستان‌شناسان، حافظان میراث‌فرهنگی و کلیه همکارانم در حوزه میراث‌فرهنگی از تمام عزیزانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند سپاس‌گزارم؛ همکارانی که از دورترین نقاط مراکز شهری تا سخت‌ترین شرایط اقلیمی مشغول انجام وظیفه و خدمت به این آب و خاک هستند. به این مناسبت از تمام هموطنان عزیزم می‌خواهم در موضوع حفاظت از میراث‌فرهنگی در کنار این سازمان و همکار و همیار ما باشند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: