کد خبر: ۷۶۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۴۴۶
«احساس می‌کنم بسیاری از سفرهای نمایندگان نه تنها بر اساس ضرورت نیست بلکه هیچ دستاوردی هم برای مردم ندارد.»
افشاگری عضو کمیسیون اجتماعی: رقابت نمایندگان مجلس برای سفر خارجی!
«روزی که عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان در تذکر شفاهی خود خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: «تقاضا دارم هیات رئیسه سفرهای خارجی نمایندگان که اخیراً به کثرت انجام می‌شود را کنترل کند.» مشخص بود که آش آن قدر شور شده که حتی کسانی از دل همین جماعت به ستوه آمده‌اند؛ تا جایی که دست استمداد به سمت هیات رئیسه دراز می‌کنند و خواستار جلوگیری از تداوم این روند هستند. تذکر آن روز گودرزی اما در میان خبرهای تلخ و شیرین داخل و خارج به چشم نیامد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  روزنامه آفتاب یزد ، از همین رو در جست‌وجوی این که جریان آن تذکر و اتفاقات مجلس پیرامون سفرهای خارجه چه بوده که گودرزی را وادار به واکنش کرده، به سراغ او می‌رویم.

وی در گفت‌وگو با آفتاب یزد با بیان این که کثرت سفرهای خارجی نمایندگان آن قدر بود که تذکر و دفاع از بیت‌المال ضروری بود، گفت: احساس می‌کنم بسیاری از سفرهای نمایندگان نه تنها بر اساس ضرورت نیست بلکه هیچ دستاوردی هم برای مردم ندارد.

وی درباره این که چه مصداق‌هایی باعث این تذکر شده است، اظهار داشت: افزایش این سفرهای خارجی طی چند ماهه اخیر کاملا مشهود است تا جایی که من احساس می‌کنم در مجلس این موضوع به رقابت بین نمایندگان تبدیل شده است. در حالی که گفته می‌شود در جامعه نباید مسابقه اشرافی‌گری برگزارشود؛ چرا که این مسئله یک تهدید برای نظام است. حالا ظاهرا در مجلس چنین اتفاقی افتاده و این یک آسیب برای مجلس است.

گودرزی گفت: گاهی عده‌ای درباره نقد من می‌گویند که سفرها جای تجربه است که در پاسخ به آنها باید بگویم، نماینده در هنگام کاندیداتوری‌اش فریاد می‌زند که تجربه دارد و می‌تواند مشکلات را حل کند. هیچ نماینده‌ای در شعارهای انتخاباتی‌اش نگفته است که به من رای دهید تا با رفتن به خارج از کشور تجربه کسب کنم.

وی ادامه داد: سفرهای خارجه امروز نمایندگان جزو تشریفات و تجملات محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا فرآیند خاصی برای دستاورد سفرهای کاری خارج از کشور وجود دارد که مفید بودن یا نبودن آن را بتوان از هم تمیز داد، اظهار داشت: هیچ فرآیندی تعبیه نشده است. در مورد اکثریت این سفرها هیچ گزارشی داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون این که سفرهای کاری یا مسافرتی به خارج از کشور تا چه میزان از یکدیگر جدا هستند، گفت: تنها وجدان نمایندگان است که واقعا مشخص خواهد کرد کدام سفر کاری و کدام غیر کاری است.

این نماینده مجلس درباره این که اظهارات او در مجلس چه انعکاس‌هایی داشته است، پاسخ داد: همین که بحث این موضوع مطرح شود می‌تواند برای حرکت به اصلاح این روند کمک کند. هر چند زمان‌بر باشد اما ما به دنبال اصلاح این موضوع هستیم.

وی با تایید این مطلب که اساسا متقاضی برای برخی از کمیسیون‌ها نیز به دلیل وجود سفرهای خارجه در آن کمیسیون بیش از باقی کمیسیون‌هاست، اظهار داشت : این در حالی است که گاهی برخی کمیسیون‌ها بدون مشتری می‌مانند و تشکیل یک جلسه رسمی در آنها ماه‌ها به طول می‌انجامد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: