کد خبر: ۷۶۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۴۲۷
پس از رد اعتبار سازمان‌های حقوق بشری آمریکا در کمیته NGO های سازمان ملل، آمریکا و کانادا به سازمان مادر یعنی شورای اجتماعی و اقتصادی این سازمان که تحت حمایت مالی آمریکاست رجوع کرده و تاییده اعتبار خود را گرفتند.
سازمان ملل اعتبار گروه‌های حقوق بشری آمریکا در امور ایران و کره شمالی را تایید کرد

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ملل، گروه‌های آمریکایی‌ که بر مساله حقوق بشر در کره شمالی و ایران تمرکز دارند را به رسمیت شناخت. به این ترتیب به این گروه‌ها حق اظهارنظر و صحبت در شورای حقوق بشر و دیگر سازمان‌های سازمان ملل داده شد. 

بر اساس این گزارش ۵۴ عضو شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل درخواست کمیته حقوق بشر آمریکا درباره کره شمالی را با ۲۹ رای موافق به ۶ مخالف و ۱۳ غایب تایید کردند. درخواست مرکز اسناد حقوق بشر درباره ایران هم با رای ۲۲ موافق به ۷ مخالف و ۱۷ غایب رای آورد. 

در ماه فوریه ۱۹ عضو کمیته سازمان‌های مردم نهاد علیه اعطای اعتبارنامه به این دو سازمان رای منفی داده بودند اما آمریکا و کانادا به سازمان مادر یعنی شورای اقتصادی و اجتماعی رجوع کردند که آمریکا حمایت بیشتری از آن دارد. 

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: «این رای پیروزی‌ برای حقوق بشر محسوب می‌شود. سازمان‌های مردم نهاد قابل اعتماد هرگز نباید از مشارکت در سازمان ملل به ویژه زمانی که کارشان نورافکن را بر تخلفات حقوق بشر در دنیا می‌اندازد، منع شوند.»

بر اساس این گزارش، شش کشور علیه تایید اعتبار سازمان حقوق بشری آمریکا در مورد کره شمالی رای داده‌اند که شامل، بلاروس، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و ویتنام است. در مورد ایران هم همین شش کشور به علاوه عراق رای منفی به تایید اعتبار سازمان حقوق بشری در امور ایران داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
یمن بیش از 3 سال است که از طرف ائتلاف متجاوز وحشی سعودی با حمایت آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکاروفرانسه جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار از زمین، دریا و آسمان در محاصره است و تداوم این وضعیت باعث شیوع بیماریهای واگیری مانند وبا در پایتخت یمن شده و از طرفی عدم دسترسی شهروندان این کشور به بیرون در سایه محاصره باعث کشته شدن هزاران نفر شده است.
ومجامع حقوق بشری 3 سال است خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند؟
و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های بین المللی 3 سال است هیچ اعتراضی به این ائتلاف متجاوز وحشی سعودی با حمایت آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکاروفرانسه جنایتکار نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: