کد خبر: ۷۶۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۲۸۴
اظهارات حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در روز ارتش با واکنش رسانه‌های جهان همراه بود.
بازتاب اظهارات رییس‌جمهور در رسانه‌های جهان؛ «روحانی هیچ اشاره‌ای به اسرائیل نکرد»/ «ایران گفته هر سلاحی که لازم باشد برای دفاع از خودش تهیه خواهد کرد»

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور کشورمان در روز ارتش نوشت: «حسن روحانی گفته ایران هر سلاحی برای دفاع نیاز داشته باشد در منطقه‌ای که قدرت‌های متجاوز اطراف ما لانه کرده‌اند تولید یا تهیه خواهد کرد. »

این رسانه نوشت: «در روز ارتش روحانی در حالی که جنگنده‌ها و بمب افکن‌ها بالای سرش پرواز می‌کردند گفت که ایران برای همسایگانش تهدید محسوب نمی‌شود. ما به همسایگانمان می‌گوییم که سلاح‌های ما قرار نیست علیه آن‌ها استفاده شود. این برای بازدارندگی است.»

وی گفت: «ما در یک منطقه عادی زندگی نمی‌کنیم و با قدرت‌های متجاوزی که در اطراف ما پایگاه ساخته‌اند محاصره شدیم. این قدرت‌ها با نادیده گرفتن قواعد حقوق بین‌الملل در امور منطقه دخالت می‌کنند و به کشورهای دیگر بدون اجازه سازمان ملل تجاوز می‌کنند.»

این گزارش با بیان بخش‌هایی از اظهارات روحانی درباره حمله بریتانیا، فرانسه و آمریکا به سوریه نوشت: «در پی این حمله بریتانیا، فرانسه و آلمان طرحی را برای تحریم ایران در مساله موشکی به اتحادیه اروپا دادند. آن‌ها مدعی‌اند این طرح برای جلوگیری از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران داده شده است. ترامپ به اروپایی‌های امضاکننده توافق هسته‌ای هشدار داده که در صورت عدم تغییر بندهای ناقص توافق هسته‌ای از این توافق خارج شده و تحریم‌های ایران را بار دیگر اعمال خواهد کرد.»

«وای‌نت‌نیوز» رژیم صهیونیستی هم با انتشار وارونه‌ای اظهارات رییس‌جمهور نوشت: «ایران گفته هر سلاحی که لازم باشد برای دفاع از خودش تهیه خواهد کرد.»

«عرب نیوز» هم در گزارشی به این اظهارات رییس‌جمهور در روز ارتش اشاره کرده و نوشت: « رییس‌جمهور ایران گفته ما هیچ تمایلی به تهاجم در منطقه نداریم.»

این گزارش به اختلاف‌های ایران و سعودی در منطقه هم اشاره کرد و نوشت: « عربستان ایران را به سلطه‌طلبی در خاورمیانه متهم می‌کند و مدعی است که ایران در حال توسعه نیروهای مورد حمایت خود در کشورهایی نظیر سوریه، عراق و لبنان است. ایران می‌گوید این نیرو‌ها با مجوز کشورهای میزبان برای جنگ علیه گروه‌های جهادی به این کشور‌ها اعزام شده‌اند.»

در این گزارش گفته شده روحانی در صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به اسرائیل نکرده است. این درحالی است که اسرائیل نگرانی خود را از حضور ایران در مرزهای خود بار‌ها اعلام کرده و اخیرا هم حمله هوایی به یکی از پایگاه‌های سوریه که نیروهای ایرانی در آن مستقر بودند، انجام داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: