کد خبر: ۷۶۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
تعداد بازدید: ۳۳۳
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری گفت: ما از ابتدای آغاز بحران سوریه یعنی در سال ۲۰۱۱ درباره ارسال نیرو به سوریه با آمریکا در حال مذاکره هستیم و پیشنهاد اعزام نیرو به عنوان بخشی از ائتلاف بزرگ‌تر بین‌المللی مساله جدیدی نیست.
تلاش عربستان برای اعزام ارتش عربی به سوریه، با هدف مقابله با نفوذ ایران/  عربستان سعودی اخیرا بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرداغ به نقل از اکسپرس بریتانیا، عربستان سعودی گفته می‌خواهد ارتش عربی را برای جایگزینی نیروهای آمریکا در سوریه به عنوان بخشی از تلاش واشنگتن در جهت ایجاد ثبات در کشورهای جنگ‌زده گسیل کند اما این حرکت می‌تواند با توجه به بر هم زدن توازن قوا در منطقه منجر به تشدید تنش‌ها شود. 

بر اساس این گزارش، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی بعد از گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرد و گفت رییس‌جمهور آمریکا از کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و قطر خواسته میلیارد‌ها دلار کمک کنند و نیرو‌هایشان را به سوریه بفرستند، واکنش نشان داد. 

الجبیر در یک کنفرانس خبری گفت: «ما از آغاز بحران سوریه یعنی در سال ۲۰۱۱ درباره ارسال نیرو به سوریه با آمریکا در حال مذاکره هستیم.»

وی گفته پیشنهاد اعزام نیرو به عنوان بخشی از ائتلاف بزرگ‌تر بین‌المللی مساله جدیدی نیست. ما این پیشنهاد را به دولت قبلی آمریکا داده بودیم که اگر آمریکا بخواهد نیرو اعزام کند، سعودی‌ها در کنار دیگر کشور‌ها نیرو‌هایشان را به عنوان بخشی از این برنامه اعزام خواهند کرد. 

این رسانه بریتانیایی نوشت: «این اخبار در حالی منتشر شده که آمریکا حمله‌ای را علیه بشار اسد کلید زده است. اما این حمله به طور اعجاب‌آوری علیرغم ادعاهای ترامپ مبنی بر اجرای کامل ماموریت و حمله کردن به تعداد زیادی از اهداف، یک عملیات محدود بوده است. تلاش زیادی شده بود که هیچ یک از سربازان روسی یا واحدهای روسی مورد هدف قرار نگیرد و حتی گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد آمریکا در مذاکره نزدیک با کرملین این حمله را انجام داده است.»

در این گزارش گفته شده روسیه نه تنها متحد سوریه است بلکه متحد ایران هم هست. این به معنای اتحاد روسیه با حزب الله لبنان و ارتش سوریه است. جنگ سوریه به شدت ادامه‌دار شده و به نظر می‌رسد عربستان سعودی با استفاده نیروهای معارض علیه نیروهای مورد حمایت ایران و متحدان لبنانی ایران یعنی حزب الله عمل می‌کنند. 

این رسانه نوشت: « سوریه یک کشور مسلمان علوی است. برخلاف سعودی‌ها که به وهابیت بنیادگرا اعتقاد دارند. ایدئولوژی وهابیت شبیه به القاعده و داعش است. وهابیت باوری است که جهادگرایی سلفی که به دنبال ادعای تاسیس خلافت اسلامی است از آن نشات گرفته است.»

اکسپرس انگلیس با تکرار ادعای حمله شیمیایی به شهر دوما در حومه دمشق نوشت: « عربستان سعودی از شورشیان معارضی که کنترل شهر دوما را در زمان حمله شیمیایی در دست داشتند حمایت می‌کند. ایران و عربستان هر کدام یکی از طرف‌های مخاصمه را در سوریه و یمن مورد حمایت خود قرار داده‌اند. بریتانیا هم  عربستان سعودی را با فروش بمب بشکه‌ای و دیگر سلاح‌ها مورد حمایت قرار داده است؛ سلاح‌هایی که وقتی توسط روسیه در حلب مورد استفاده قرار گرفت به شدت به آن انتقاد شد.»

این رسانه بریتانیایی نوشت: « عربستان سعودی اخیرا بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخت. این خبر بعد از حملات هوایی اسرائیل به پایگاه‌های نظامی سوریه که ایرانی‌ها در آن مستقر بودند، منتشر شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
United Arab Emirates
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
حامیان دیروزصدام دیکتاتور، امروز مدعی کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه هستند.
مدعیان امروز کابرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم رژیم جنایتکارصدام دیکتاتوربودند.
تامین کنندگان سلاح های شیمیایی صدام، مدعی وجود سلاح شیمیایی درسوریه هستند.
آمریکا، انگلیس وفرانسه احترامی برای زندگی بشریت قائل نیستند.
آنها به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه حمله کردند در حالیکه جنایات شیمیایی خود را در کشورهای دیگر از جمله ایران فراموش کرده اند.
دلارهای نفتی عربستان این دولت ها را به هر جنایتی ترغیب می کند و در واقع حمله به سوریه اتفاق تازه ای نیست.
دنیای امروز لعابی از انسان دوستی و حقوق بشر در ظاهر خود دارد؛ اما هزاران نفر را با بمب های خوشه ای می کشند و ابدا خم به ابرو نمی آورند و این باطن کار آنهاست.
متجازوان به خاک سوريه تاکنون مدرکي دال بر حمله شيميايي به دوما ارائه نکرده اند.
آمريکا به همراه فرانسه و انگليس با اين بهانه و ادعا که سوريه از سلاح شيميايي استفاده کرده، اين کشور را مورد حمله نظامي قرار دادند. آنها منتظر نماندند که مسئله استفاده از سلاح شيميايي در دوما مورد بررسي و تحقيق قرار گيرد، آنگاه درباره نحوه برخورد با دولت سوريه اظهار نظر کنند.
در واقع اکنون که حمله شده و به قول معروف کار از کار گذشته بحث ورود بازرسان سازمان ملل به سوريه براي بررسي جزئيات و تحقيقات تازه در مورد حمله شيميايي به دوما مطرح و مورد توجه غربي ها قرار گرفته است.
جالب اينجاست در حالي امريکا و فرانسه و انگليس به در اختيار داشتن اسناد غيرقابل انکار در خصوص ادعاي توسل دولت سوريه به سلاح شيميايي در دوما تاکيد مي کنند که تا کنون هيچ مدرکي ارائه نکرده اند. در اين مورد از جمله مي توان به مسئله خودداري فرانسه از ارائه جزييات حمله شيميايي ادعايي در سوريه به روسيه اشاره کرد. لذا فرانسه در شرايطي خواستار دسترسي سريع و کامل بازرسان سازمان ملل به مناطق به اصطلاح وقوع حمله شيميايي در دوما شده است که خود بر ابهامات و ترديدها درباره اين حمله ادعايي افزوده است.

متجاوزان سعودي کودکان يمني را قتل عام مي کنند.
رزمنده ایرانی، ائتلاف متجاوز سعودی را به کشتار کودکان یمنی متهم کرد.
ائتلاف متجاوز سعودی کودکان یمنی را در هر مکانی قتل عام می‌کند سپس با طرح ادعا‌های واهی قصد لاپوشانی جنایاتش را دارد.
جنگنده‌های سعودی کودکان یمنی را در خانه هایشان قتل عام می‌کنند و اگر جامعه بین المللی توجهی به مسئله کودکان دارد باید به کشتار کودکان یمنی در خانه‌ها و مدارس توسط جنگنده‌های متجاوز سعودی و اماراتی اعتراض کند.
که مردم یمن در برابر تجاوز متجاوزان به خانه هایشان از خود دفاع می‌کنند.
زمانی که متجاوزی بخواهد خانه ات را اشغال کند همه مردم اعم از بزرگ و کوچک برای مقابله با متجاوزان اقدام می‌کنند وما نمی‌توانیم مردم یمن را از دفاع از خود و سرزمین شان منع کنیم، اما ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درباره جذب کودکان کذب محض است.

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه مصداق قانون جنگل است.
حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بدون داشتن دلایل محکم نشاندهنده حکمفرمایی قانون جنگل بر دنیای امروز است.
آنها به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه حمله کردند در حالیکه جنایات شیمیایی خود را در کشورهای دیگر از جمله ایران فراموش کرده اند.
دلارهای نفتی عربستان این دولت ها را به هر جنایتی ترغیب می کند و در واقع حمله به سوریه اتفاق تازه ای نیست.
دنیای امروز لعابی از انسان دوستی و حقوق بشر در ظاهر خود دارد؛ اما هزاران نفر را با بمب های خوشه ای می کشند و ابدا خم به ابرو نمی آورند و این باطن کار آنهاست.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
امروز تروریست های تکفیری وحشی – وهابی نجس وحشی ، بی فرهنگ وبی شخصیت با سلاح ها و مهمات ساخت آمریکا جنایتکاردرسایه سکوت تمام نهاد های بین المللی خیانتکاردر اقصی نقاط جهان به ویژه سوریه و عراق جنایت می کنند.
آمریکا به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

عربستان به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

قطر به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

ترکیه به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

اسرائیل به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!
تروریست ها روزانه ازترکیه سلاح دریافت می کنند.
ترکیه به تروریست ها درحلب ودیگرشهرهای سلاح می دهد.
ترکیه استفاده ازسلاح شیمیایی را به تروریست ها آموزش داده.
ترکیه به تروریست ها درسوریه گازشیمیایی داده است!
ترکیه به مخالفان سوریه سلاح شیمیایی داده است.
مخالفان سوریه ازسلاح شیمیایی استفاده کردند.


اگردبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل، رئیس شورای امنیت سازمان ملل و دیگرنهاد های بین المللی می خواهند به مردم سوریه کمک کنند باید ازحمایت حامیان تروریسم، تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی مانند آمریکا ومتحدانش دست بردارند.
افدامات حامیان تکفیری ها مانند آمریکا وهم پیمانانش هیچ ارتباطی به اسلام وپیامبراسلام(ص) ندارد.

[ حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه حلب جنایت جنگی است]

«عربستان سلاح شیمیایی در اختیار جبهه النصره قرار می دهد»
Thu May 19, 2016 06:41AM
تصویر آرشیوی از هیثم ابوسعید، دبیرکل «سازمان اطلاعات و امنیت اروپا» (عکس: سانا)
طبق یک گزارش، عربستان سعودی سلاح شیمیایی در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه قرار میدهد.
به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) هیثم ابوسعید، دبیرکل «سازمان اطلاعات و امنیت اروپا» روز چهارشنبه (29 اردیبهشت) اعلام کرد جبهه النصره از سلاحهای شیمیایی که عربستان در اختیار این گروه قرار میدهد، استفاده میکند.
بر اساس این گزارش، جبهه النصره به تازگی از این سلاحها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در شهر حلب، مرکز استان حلب سوریه استفاده کرده است.
به گفته ابوسعید این سلاحها در چارچوب برنامه حمایت ماهیانه که در بلغارستان تهیه می شود از مرزهای اردن و سوریه در اختیار تروریستها قرار میگیرد.
ابو سعید در ادامه گفته است این اولین باری نیست که جبهه النصره از این سلاحها استفاده می کند و منابع رسمی بین المللی مواردی از استفاده این گروه تروریستی از تسلیحات شیمیایی را ثبت کردهاند.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه (22 اردیبهشت) اعلام کرد گروه تروریستی جبهه النصره تسلیحات حاوی گاز کلر را به شهر حلب سوریه منتقل کرده است.
وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی در وب سایت خود ضمن اعلام این خبر از ورود بیش از 100 تروریست جبهه النصره مجهز به تسلیحات حاوی گاز کلر به شهر حلب خبر داده است.
تروریست های تکفیری با تسلیحات شیمیایی حلب را هدف قرار داده اند. (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)
در همین راستا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن استفاده گروه تروریستی جیش الاسلام از سلاح شیمیایی بر ضد غیرنظامیان در شهر حلب نسبت به بیاعتنایی غرب به این قضیه و عدم پیگیری آن در شورای امنیت سازمان ملل اظهار تأسف کرد.
عربستان سعودی از گروههای مسلح که برای براندازی دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه تلاش میکنند حمایت میکند.
ریاض همچنین به حمایت از گروههای تروریستی معارض دمشق متهم شده است.
سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامیهای مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهشهای سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامیها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شدهاند.
در جنگ پنج ساله سوریه میلیونها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور آواره شدهاند.

استفاده از سلاح شیمیایی از سوی داعش در عراق
Sat May 7, 2016 10:07AM
تروریست های داعش پس از دست یابی به سلاح های جنگی سنگین (عکس از رویترز)
براساس اظهارات یک مقام محلی عراقی، تروریست های داعش در حمله های اخیر خود در استان «کرکوک» درشمال عراق از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.
ارشد صالح، رئیس جبهه ترکمن های عراقی روز جمعه اعلام کرد، تروریست های داعش در9 مارس (19 اسفند) به شهر« توز خورماتو» که عمده جمعیت آن ترکمن های شیعه هستند، با گلوله های خمپاره مجهز به کلاهک شیمیایی حمله کرده اند.
بر اساس گفته این مقام محلی، در این حمله سه تن کشته و صدها نفر دیگر آسیب دیده اند.
صالح گفت: «داعش مواد اولیه و کارشناسان تولید این سلاح های ممنوعه را در اختیار دارد.»
احمد ازومجو، مدیر کل سازمان بین المللی «منع استفاده از تسلیحات شیمیایی» چند روز پیش از دست یابی بازرسان این سازمان به مدارکی که بر استفاده از«گاز خردل» بدست تروریست‎های داعش در عراق و سوریه دلالت می کند، خبر داد.
شهروند سوری آسیب دیده از حمله شیمیایی تروریست های داعش به منطقه شیخ مقصود در حلب (عکس آرشیوی)
تروریست‎های داعش در هفتم آوریل (19فروردین) به مواضع نیروهای کرد موسوم به «نیروهای مدافع خلق» در نزدیکی شهر حلب حمله کردند که درپی این حمله 23 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر زخمی شدند.
بر اساس تصاویری که از این درگیری منتشر شده است، پس از اصابت گلوله خمپاره شلیک شده بسوی منطقه شیخ مقصود گاز زرد رنگی در فضا منتشر می شود.
بر اساس گزارش یک انجمن پزشکی سوری – آمریکایی، داعش بیش از 160 حمله شیمیایی از آغاز ناآرامی ها در سوریه انجام داده و از گازهای سمی نظیر سارین، کلر و خردل استفاده کرده است. در این حملات دست کم هزار و 149 نفر کشته شده اند.
در تحولی دیگر، شبکه السومریه از کشته شدن یک سرکرده گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ارتش عراق به غرب شهر رمادی خبر داد. دراین حمله شماری از همراهان این تروریست نیز کشته شدند.
به گزارش این شبکه خبری عراقی، تروریست ها قصد داشتند با 7 خودروی بمب گذاری شده به شمال شهر رمادی حمله کنند، اما نیروهای امنیتی عراقی بمب های جاسازی در خودروهای آنها را خنثی کردند
سیا: داعش از سلاح شیمیایی استفاده کرده است
Fri Feb 12, 2016 04:35AM
جان برنان، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)
رئیس آژانس اطلاعات مرکزی امریکا اعلام کرد داعش از تسلیحات شیمیایی استفاده می کند و توانایی تولید گازهای کلر و خردل را دارد.
جان برنان در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس گفت : «مواردی وجود دارد که نشان می دهد داعش از مواد شیمیایی در میدان جنگ استفاده کرده است.»
برنان همچنین افزود سیا بر این باور است که داعش قادر است گازهای خردل و کلر را در حجم اندک تولید کند.
وی ادامه داد: «بر اساس گزارشها، داعش به مواد اولیه و مهمات شیمیایی دسترسی دارد و میتواند از آنها استفاده کند.»
برنان درباره احتمال ارسال اینگونه تسلیحات به غرب با هدف درآمدزایی هشدار داد و افزود: «فکر میکنم این احتمال همیشه وجود دارد و به همین دلیل قطع کردن مسیرهای حمل و نقل و قاچاق که داعش استفاده میکند، بسیار حائز اهمیت است.»
انفجار بمب آغشته به کاز کلر در عراق (تصویر آرشیوی)
رئیس سیا در حالی این اظهارات را مطرح کرد که جیمز کلاپر، رئیس اداره امنیت ملی امریکا، روز سه شنبه در دیدار با نمایندگان کنگره به استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی اذعان کرد.
رئیس اداره امنیت ملی امریکا گفته بود: «داعش از مواد شیمیایی سمی در عراق و سوریه از جمله عامل تاولزای سولفور خردل استفاده کرده است.»
مقامهای اقلیم کردستان سال گذشته اعلام کردند آزمایش نمونههای خون نیروهای پیشمرگه نشان داد که داعش در حمله به آنها از گاز خردل استفاده کرده است

روسیه: داعش در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده میکند
Tue Jan 5, 2016 11:07AM
رئیس بخش کنترل و عدم اشاعه تسلیحات در وزارت خارجه روسیه استفاده داعش از گاز کشنده سارین را در سوریه تأئید کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به احتمال زیاد گروه تروریستی داعش در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده میکند.
به گزارش ریانووستی، میخائیل اولیانوف، رئیس بخش کنترل و عدم اشاعه تسلیحات در وزارت خارجه روسیه، روز سه شنبه ضمن اعلام این خبر، تحقیق درباره انتقال احتمالی ترکیبات سازنده گاز سارین از ترکیه به سوریه را خواستار شد.
اولیانوف در اظهارات خود به شواهد و مدارکی استناد کرده است که به تازگی توسط یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه ارائه شده است.
این مقام وزارت خارجه روسیه گفت: «چندین بار حقایقی درباره استفاده احتمالی شبه نظامیان داعش از سلاحهای شیمیایی و در مقیاسی گستردهتر توسط افراط گرایان اسلامی اشاره کردهایم که (استفاده از آن) در مارس 2013 با حمله به (شهر) خان العسال (در سوریه) علیه نیروهای دولتی آغاز شده است.»
سارین گازی کشنده است که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان سلاحی کشتار جمعی طبقه بندی و ممنوع اعلام شده است.
اِرِن اِردِم، عضو حزب جمهوری خلق در پارلمان ترکیه در آذر ماه امسال اعلام کرد داعش مواد لازم برای تولید گاز کشنده سارین را از طریق ترکیه به دست آورده است.
اِردِم تصریح کرد آنکارا در بررسی مسیرهای تدارکاتی مورد استفاده برای ارائه مواد تشکیل دهنده گاز سمی سارین به داعش کوتاهی کرده است.
این نماینده پارلمان ترکیه گفت: «مواد شیمیایی به ترکیه آورده شده که در اردوگاههای داعش در سوریه با هم ترکیب شدهاند.»
در تاریخ 30 مرداد 1392 در حمله به منطقه غوطه در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده شد که صدها کشته بر جای گذاشت.
بنا بر گزارشها، موشک مورد استفاده در این حمله، دستساز و حاوی گاز سارین بوده است.
پلیس آدانا نیز در چندین حمله، 13 مظنون را در همین ارتباط دستگیر کرده بود اما پس از یک هفته، این پرونده بسته و همه مظنونان آزاد شدند و به سوریه رفتند.
سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی چندی پیش درباره ادامه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه «به شدت» ابراز نگرانی کرده بود.
ارتش سوریه پیشتر بارها تصاویری از انبارهای تسلیحات شیمیایی گروههای تروریستی منتشر کرده است

روسیه: تروریستها سلاح شیمیایی به حلب سوریه منتقل کردند
Thu May 12, 2016 09:01AM
تروریست های تکفیری با تسلیحات شیمیایی حلب را هدف قرار داده اند. (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه تروریستی جبهه النصره تسلیحات حاوی گاز کلر را به شهر حلب سوریه منتقل کرده است.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه با انتشار گزارشی در وب سایت خود ضمن اعلام این خبر از ورود بیش از 100 تروریست جبهه النصره مجهز به تسلیحات حاوی گاز کلر به شهر حلب خبر داده است.
در این بیانیه آمده است: «چندین کامیون حامل مهمات انفجاری و تسلیحات مجهز به عامل کلر از استان ادلب به مناطق تحت کنترل جبهه النصره در شمال شهر حلب منتقل شده است.»
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: «براساس گزارش شاهدان عینی، بیش از 100 تروریست جبهه النصره وارد روستای کفر حمره (در حومه شمال غربی حلب) شدهاند.»
تصویری از تروریست های تکفیری در حومه حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)
گزارشهای منتشره حاکی است، جبهه النصره از سال 2013 تاکنون شمار زیادی از عناصر خود از جمله تعدادی از سرکردگان خود را از افغانستان و پاکستان به سوریه منتقل کرده است؛ از جمله این افراد میتوان به ابو الخیر المصری و عبدالله احمد عبدالله دو تن از سرکردگان القاعده اشاره کرد که مظنونان اصلی بمب گذاری سفارت خانه امریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 به شمار میآیند.
المصری پیشتر معاون ایمن الظواهری سرکرده القاعده و شوهر یکی از دختران اسامه بن لادن سرکرده پیشین این گروه تروریستی بوده است


مسکو: مواد شیمیایی داعش ساخت ترکیه است
Sat May 7, 2016 06:52AM
ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل (عکس از خبرگزاری فرانسه)
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد مواد شیمیایی که تروریستها در عراق به کار بردهاند، ساخت ترکیه بوده است.
ویتالی چورکین روز جمعه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص وضعیت عراق گفت: «بررسی ترکیبات شیمیایی بمبهای داعش که در نزدیکی شهر تکریت به دست آمده...نشان میدهد این مواد (شیمیایی) یا در ترکیه تولید شدهاند یا آنجا به فروش رفتهاند.»
چورکین افزود: «استفاده از عوامل شیمیایی در منطقه (خاورمیانه) به سرعت در حال افزایش است و تروریستها این مواد را به کار میبرند اما برخی از کشورهای عضو به شدت به این موضوع بیتوجه هستند.»
وی خاطر نشان کرد: «روسیه و چین پیش نویس قطعنامهای را آماده کردهاند که بر اساس آن تولید و استفاده غیرقانونی از مواد سمی ممنوع خواهد بود اما کشورهای غربی به بهانههای مختلف مانع از تصویب این پیش نویس میشوند.»
این مقام روس با اعلام حمایت از «تلاشهای دولت عراق» در مبارزه با تروریسم خاطر نشان کرد: «افزایش فعالیتهای تروریستی به ویژه در بغداد باعث میشود درباره کارایی عملکرد ائتلافی که خود را جهانی میخواند، ابراز تردید کنیم.»
انفجار بمب کنار جادهای حاوی گاز کلر در عراق (تصویر آرشیوی)
وی همچنین دولت آنکارا را متهم کرد که حاکمیت عراق را به طور متناوب نقض میکند.
چورکین با اشاره به حملات هوایی ترکیه به مناطق شمال عراق تاکید کرد این حملات «شاید به مرگ غیرنظامیان منجر شود که به این مساله در گزارش [سازمان ملل] نیز اشاره شده است.»
نماینده روسیه در سازمان ملل حضور نظامی ترکیه در عراق را از دیگر موارد نقض حاکمیت این کشور عربی برشمرد و افزود: «نظامیان ترکیه به بهانه مبارزه با تروریسم در پایگاه بعشیقه حضور دارند اما به اعتراضهای بغداد به این مساله توجهی نمیشود.»
وی پیشتر به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود ترکیه فروشنده اصلی سلاح و تجهیزات نظامی به داعش در سوریه است.
چورکین تاکید کرد آنکارا فروش این اقلام به داعش را «از طریق سازمانهای غیر دولتی و با نظارت سازمان امنیت ملی ترکیه» انجام میدهد.
به گفته او، انتقال این تجهیزات در قالب «کاروانهای امدادرسانی انسان دوستانه» انجام میشود

داعش با سلاح شیمیایی شرق سوریه را هدف قرار داد
Tue Apr 5, 2016 06:36AM
1. خانه
دود ناشی از حمله داعش با سلاح شیمیایی در سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)
براساس گزارشهای منتشره، گروه تروریستی داعش با تسلیحات شیمیایی یک فرودگاه نظامی در شرق سوریه را هدف قرار داده است.
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه شامگاه دوشنبه گزارش داد «تروریستها راکتهایی حامل گاز خردل شلیک کرده» و پایگاهی نظامی در جنوب شهر دیرالزور را هدف قرار دادهاند.
این گزارش به تلفات احتمالی این حمله اشارهای نکرده است.
اگرچه ریانووستی روسیه به نقل از منابع نظامی گزارش داد: «شماری از سربازان دچار خفگی شدهاند.»
ارتش سوریه در اواخر ماه ژانویه (بهمن ماه) موفق شد تروریستهای داعش را از چندین روستا در نزدیکی این پایگاه هوایی عقب براند.
گاز خردل با ایجاد تاول‎های بزرگ روی پوست و آسیب رساندن به دستگاه تنفسی، باعث ایجاد اختلال در تنفس و خفگی میشود. استفاده از گاز خردل براساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی ممنوع است.
داعش پیشتر مدعی شده بود حمله ای به روستای الجفره نزدیک این پایگاه هوایی انجام داده است. این گزارش میافزاید دو تروریست داعش خودروی بمب گذاری شده خود را در میان نیروهای ارتش سوریه منفجر کردند که در این انفجارها دستکم 10 نفر کشته شدند.
گروه تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال در عراق و سوریه جنایاتی شنیع علیه ساکنان این مناطق مرتکب شدهاست؛ این گروه تروریستی علاوه بر جنایات جنگی و نقض قوانین حقوق بشر، در این دو کشور عربی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.
نیروهای دفاع مدنی عراق روستای «تازه» و محل حمله شیمیایی داعش را ضدعفونی می کنند. 23 اسفند 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
نجم الدین کریم یکی از مقامات محلی عراق در ماه مارس به خبرگزاری رویترز گفت داعش در حمله به روستای تازه در شمال عراق، از «مواد سمی» استفاده کرده است. در این حمله بیش از 40 نفر دچار خفگی و سوختگی پوستی شدند.
گزارش انجمن پزشکی سوری-امریکایی حاکی است داعش از زمان آغاز مناقشه سوریه در سال 2011 تاکنون بیش از 160 حمله با «عامل سمی یا خفه کننده نظیر سارین، کلر و گاز خردل» انجام داده است. در حملات داعش دستکم یک هزار و 491 نفر کشته شدهاند.
سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامیهای مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهشهای سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامیها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شدهاند.
در نا آرامیهای پنج ساله سوریه میلیونها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شدهاند


دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد:
عربستان به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

جمعه 7 خرداد 1395 - 10:49
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد که عربستان به گروه تروریستی "جیش الاسلام" سلاح شیمیایی گاز اختناق آور داده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "شام تایمز" هیثم ابوسعید، دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا، از دستیابی این سازمان به مدارک غیر قابل انکار شامل اطلاعات آماری، عکس و ویدیوهای اختصاصی و محرمانه، از اقدام عربستان در زمینه تجهیز گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" به گاز اختناق آور، خبر داد.
این گروه تروریستی از این گاز شیمیایی در دوازدهم ماه جاری در شهر خان طومان سوریه استفاده کرده است.
شکواییه سازمانی اروپایی علیه عربستان بخاطر جنایت در یمن
هیثم ابوسعید، به سایت الوطن گفت: سازمان امنیت و اطلاعات اروپا - که مقر آن در بیروت است – با همکاری ائتلاف بین المللی دفاع از حقوق بشر در فرانسه، همچنین شکوائیه ای را علیه عربستان به دلیل ارتکاب جنایت در یمن تنظیم کرده است.
وی افزود: این شکوائیه ممکن است جنایات عربستان در کشورهای دیگر مثل سوریه را هم شامل شود.
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا گفت: سوریه نقش مهمی را در حفظ توازن بین کشورها ایفا می کند و در واقع محور تمام سیاستها و مصالحه های منطقه ای و بین المللی است.
وی همچنین از همکاری این سازمان با دولت سوریه در چارچوب مبارزه با تررویسم خبر داد.
هیثم ابوسعید خاطرنشان کرد این سازمان با همکاری نجم الاحمد، وزیر دادگستری سوریه قصد دارد این پرونده ها را به منظور احقاق حقوق پایمال شده در سوریه، به دادگاههای بین المللی، غیر از دیوان کیفری بین المللی (لاهه) – که تحت نفوذ پنج کشور قدرتمند است – ارجاع دهد.
208 ـ 211




دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد:
عربستان به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

جمعه 7 خرداد 1395 - 10:49
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد که عربستان به گروه تروریستی "جیش الاسلام" سلاح شیمیایی گاز اختناق آور داده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "شام تایمز" هیثم ابوسعید، دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا، از دستیابی این سازمان به مدارک غیر قابل انکار شامل اطلاعات آماری، عکس و ویدیوهای اختصاصی و محرمانه، از اقدام عربستان در زمینه تجهیز گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" به گاز اختناق آور، خبر داد.
این گروه تروریستی از این گاز شیمیایی در دوازدهم ماه جاری در شهر خان طومان سوریه استفاده کرده است.
شکواییه سازمانی اروپایی علیه عربستان بخاطر جنایت در یمن
هیثم ابوسعید، به سایت الوطن گفت: سازمان امنیت و اطلاعات اروپا - که مقر آن در بیروت است – با همکاری ائتلاف بین المللی دفاع از حقوق بشر در فرانسه، همچنین شکوائیه ای را علیه عربستان به دلیل ارتکاب جنایت در یمن تنظیم کرده است.
وی افزود: این شکوائیه ممکن است جنایات عربستان در کشورهای دیگر مثل سوریه را هم شامل شود.
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا گفت: سوریه نقش مهمی را در حفظ توازن بین کشورها ایفا می کند و در واقع محور تمام سیاستها و مصالحه های منطقه ای و بین المللی است.
وی همچنین از همکاری این سازمان با دولت سوریه در چارچوب مبارزه با تررویسم خبر داد.
هیثم ابوسعید خاطرنشان کرد این سازمان با همکاری نجم الاحمد، وزیر دادگستری سوریه قصد دارد این پرونده ها را به منظور احقاق حقوق پایمال شده در سوریه، به دادگاههای بین المللی، غیر از دیوان کیفری بین المللی (لاهه) – که تحت نفوذ پنج کشور قدرتمند است – ارجاع دهد.
208 ـ 211




دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد:
عربستان به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

جمعه 7 خرداد 1395 - 10:49
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد که عربستان به گروه تروریستی "جیش الاسلام" سلاح شیمیایی گاز اختناق آور داده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "شام تایمز" هیثم ابوسعید، دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا، از دستیابی این سازمان به مدارک غیر قابل انکار شامل اطلاعات آماری، عکس و ویدیوهای اختصاصی و محرمانه، از اقدام عربستان در زمینه تجهیز گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" به گاز اختناق آور، خبر داد.
این گروه تروریستی از این گاز شیمیایی در دوازدهم ماه جاری در شهر خان طومان سوریه استفاده کرده است.
شکواییه سازمانی اروپایی علیه عربستان بخاطر جنایت در یمن
هیثم ابوسعید، به سایت الوطن گفت: سازمان امنیت و اطلاعات اروپا - که مقر آن در بیروت است – با همکاری ائتلاف بین المللی دفاع از حقوق بشر در فرانسه، همچنین شکوائیه ای را علیه عربستان به دلیل ارتکاب جنایت در یمن تنظیم کرده است.
وی افزود: این شکوائیه ممکن است جنایات عربستان در کشورهای دیگر مثل سوریه را هم شامل شود.
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا گفت: سوریه نقش مهمی را در حفظ توازن بین کشورها ایفا می کند و در واقع محور تمام سیاستها و مصالحه های منطقه ای و بین المللی است.
وی همچنین از همکاری این سازمان با دولت سوریه در چارچوب مبارزه با تررویسم خبر داد.
هیثم ابوسعید خاطرنشان کرد این سازمان با همکاری نجم الاحمد، وزیر دادگستری سوریه قصد دارد این پرونده ها را به منظور احقاق حقوق پایمال شده در سوریه، به دادگاههای بین المللی، غیر از دیوان کیفری بین المللی (لاهه) – که تحت نفوذ پنج کشور قدرتمند است – ارجاع دهد.
208 ـ 211
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
سعودی‌ها جنایتکار، اماراتی ها جنایتکاربا حمایت آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار وفرانسه وجنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار با «بمب‌های خوشه‌ای» فرودگاه صعده را هدف قرار دادند
جنگنده‌های رژیم متجاوز ائتلاف سعودی با بمب‌های خوشه‌ای فرودگاه صعده یمن و همچنین پایگاه نظامی «کهلان» را هدف حملات هوایی قرار دادند.

تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

عربستان سعودی همچنان به جنایت‌های خود در یمن ادامه می‌دهد.

براساس این گزارش سعودی‌ها در ادامه این جنایت‌ها برای چندمین بار از بمب‌های ممنوعه بین‌المللی در یمن استفاده کردند.

طبق اخبار منتشر شده فرودگاه صعده و همچنین پایگاه نظامی کهلان بوسیله بمب‌های خوشه‌ای هدف حمله هوایی قرار گرفته‌اند.
این در حالی است که بیشتر سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار توقف استفاده سعودی‌ها از بمب‌های خوشه‌ای علیه یمنی‌ها شده بود.

عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان داعش وتروریست ها درسوریه است.
عربستان سعودی به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی درسوریه است.
عربستان عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، لیبی، مصر، یمن، منطقه خاورمیانه وجهان است.
عربستان عامل اصلی جنگ درمنطقه وجهان است.
عربستان عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه وجهان است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: