کد خبر: ۷۶۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۲۵۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت:در حال حاضر هیچ برنامه ای برای جیره بندی آب در پایتخت نداریم اما باتوجه به وضعیت منابع آبی لازم است که مشترکان در نحوه مصرف خود مدیریت داشته باشند تا بتوان تابستان را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشت.
شرکت آب منطقه‌ای تهران: در پایتخت جیره بندی آب نداریم / وضعیت سدها تعریفی ندارد

به گزارش خبرداغ ،محمد رضا بختیاری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ذخایر استراتژیک سدهای پنج‌گانه تهران اظهار کرد: سال گذشته ۸۳۰ میلیون مترمکعب در سدهای تهران آب داشتیم که پیش‌بینی می‌شود امسال این عدد بیشتر از ۷۰۰ میلیون مترمکعب نشود، یعنی ۱۳۰ میلیون مترمکعب میزان ذخیره سدها کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این میزان روان‌آب‌ها نیز ۸۰۰ میلیون مترمکعب و میزان ورودی آب به سدهای پنج‌گانه تهران نیز ۳۴۰ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر این مساله که بارندگی‌های اخیر نمی‌تواند تاثیری در حل بحران بی‌آبی پایتخت داشته باشد، تصریح کرد: قطعا امسال سال خاصی در حوزه منابع آبی است، اما امیدواریم که با همت هموطنان و مدیریت مصرف بتوانیم امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که نسبت به صرفه‌جویی در منابع آبی حساسیت بیشتری داشته باشند، چرا که اگر مردم شهر تهران تنها ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند به راحتی می‌توان از پیک تابستان عبور کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که لازم است که از هم‌اکنون برای سال ۱۳۹۸ نیز آماده شویم، افزود: با توجه به جمعیت بالای استان تهران نمی‌توان تنها به فکر تامین آب یک سال بود، لذا لازم است اکنون به سال آینده فکر و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

بحران ۱۵ ساله آب در ایران روزبه‌روزگسترش می‌یابد و این در حالی است که پایتخت بیشترین تهدیدها را به خود اختصاص داده و به نوعی تبدیل به مهم‌ترین دغدغه برای مسئولان کشور شده است که اگر از هم اکنون تدابیر لازم برای این مساله اندیشیده نشود قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

این شرایط در حالی است که باران های غیر منتظره روز های اخیر نیز نتوانسته از شدت بحران منابع آبی تهران بکاهد؛ در این شرایط تنها مدیریت عرضه و تقاضا است که می توان با اجرای درست آن به این تهدید آبی در پایتخت پاسخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: