کد خبر: ۷۶۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
تعداد بازدید: ۳۴۱
رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: قیمت ارز بی‌تاثیر بر میوه‌های وارداتی نبود و قیمت اقلامی مانند موز در نوسانات دلار تا مرز 9 هزار تومان افزایش یافت.
کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازاربه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: قیمت ارز بی‌تاثیر بر میوه‌های وارداتی نبود و قیمت اقلامی مانند موز در نوسانات دلار تا مرز 9 هزار تومان افزایش یافت.

اسد الله کارگر (رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار) درخصوص قیمت برخی اقلام میوه در بازار اظهار کرد: به غیر از میوه‌های نوبرانه که با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود باقی اقلام تغییر محسوسی نداشتند و غالبا ثابت بودند.

وی افزود: دو قلم میوه نوبرانه‌ای که قیمت بیشتری دارند با فروش در خارج از صنف میوه فروشی‌ها و اعضای اتحادیه، قیمت آن بزرگ‌نمایی شد که این دو میوه چغاله بادام و گوجه سبز است که خوشبختانه در حال تعدیل در قیمت است و از حالت نوبرانه خارج شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بالایی در فروش این محصولات دیده نشده و این افزایش قیمت به صورت مقطعی صورت گرفته است. چغاله طبق اعلام ما از ۵ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده که این تقاوت قیمت هم مربوط به درشت و ریز بودن این محصول است که کیفیت آن را تعیین می‌کند.

کارگر با اشاره به قیمت گوجه سبز در بازار خاطرنشان کرد: قیمت گوجه سبز از ۸ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان در گردش است که با توجه به نرخ سود ۳۵ درصدی خرده فروشی‌ها این قیمت کمی افزایش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در رابطه با توت فرنگی موجود در بازار و رنج قیمتی آن تشریح کرد: توت فرنگی موجود در بازار در حال حاضر توت فرنگی جیرفت و کرج است که به نسبت کیفیت قیمت‌های متفاوتی دارد. محصول جیرفت از ۲ هزار تا ۷ هزار تومان خرید و فروش شده و محصول کرج از ۷ تا ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: سیستم فروش میوه و قیمت آن در میادین میوه و تره بار بستگی به میزان عرضه و تقاضا دارد.

کارگر در خصوص تاثیر قیمت ارز بر قیمت میوه‌های وارداتی عنوان کرد: قیمت ارز بی‌تاثیر بر میوه‌های وارداتی نبود و قیمت اقلامی مانند موز در نوسانات دلار تا مرز ۹ هزار تومان افزایش یافت که دوباره سیر نزولی پیدا کرد و تقریبا بین ۵ تا ۶هزار و ۵۰۰ تومان در گردش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: