کد خبر: ۷۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۶
ظریف:
وزیر خارجه کشورمان در بیست و سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اکو در تاجیکستان سخنرانی کرد.
رفاه مردم منطقه هدف اصلی اکو است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اکو، در تاجیکستان گفت: رفاه مردم منطقه هدف اصلی همه برنامه ها و فعالیت های اکو است و باید روی آن تمرکز کنیم.

او گفت: مداخله های خارجی، تروریسم و ​​افراط گرایی، دو دهه است که بسیاری از مناطق منطقه را نابود کرده است و افراط گرایی خشونت آمیز همچنان تهدیدی برای منطقه اکو است. 

وزیرخارجه کشورمان تاکید کرد، با وجود شکست خلافت داعش و سایر گروه های تروریستی ، شاهد گسترش شبکه های گسترده ای از گروه های افراطی، به خصوص داعش در غرب، جنوب و مرکز آسیا هستیم که خطر جدی تری برای منطقه اکو محسوب می شوند. 

او گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده همکاری برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است. در این زمینه، مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر می تواند یکی از مهمترین منابع مالی گروه های تروریستی افراطی را از بین ببرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: