کد خبر: ۷۶۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۲۷۴
بلومبرگ خبر داد؛
وکلای محمد هاکان آتیلا به حکم ۱۰۵ سال زندان برای او اعتراض کرده و گفته‌اند که او تنها یکی از مسیرهایی بوده که رضا ضراب برای پولشویی از او استفاده می‌کرده است.
اعتراض بانکدار ترکیه‌ای به حکم «۱۰۵ سال زندان» به جرم دور زدن تحریم‌های علیه ایران

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بانکدار ترکیه‌ای در ماه ژانویه در خصوص کمک به دور زدن تحریم‌های ایران تفهیم اتهام شد و همین مساله که منجر به اعلام حکم ۱۰۵ سال زندان برای او شده بود، زمینه‌ای برای مخالفت با حکم قاضی را فراهم آورد. 

بر اساس این گزارش، وکلای «محمت هاکان آتیلا» رییس بانک ترکیه‌ای روز دوشنبه مدارکی را در ۶۲ صفحه تهیه کردند و در آن چندین یافته اداره عفو مشروط آمریکا را مورد بحث قرار دادند. 

طبق توصیه اداره عفو مشروط آمریکا، ۱۰۵ سال زندان بر اساس قانون مجازات آمریکا برای آتیلا در نظر گرفته شده است اما وکلای آتیلا گفته‌اند که او فقط یک دروازه‌بان برای طرح‌های پولشویی «رضا ضراب» تاجر طلای شناخته شده ایرانی-ترکیه‌ای بوده و مستحق حبس ابد نیست. 

وکیل مدافع آتیلا در دفاعیه او نوشته: «توصیه این اداره سختگیرانه و کاملا غیرمنصفانه است.»

به نقل از بلومبرگ، بر اساس این گزارش، آتیلا که در تاریخ ۱۶ ماه می‌ روانه زندان خواهد شد، به این حکم اعتراض کرده و درخواست حکم زندان کمتر از ۵ سال را کرده است. بازپرسان در جلسه دادگاه او گفته بودند حکم ۲۰ سال زندان برای پرونده‌هایی مشابه پرونده او اعمال شده است و کمتر ۱۵ سال را برای این پرونده پیشنهاد نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: