کد خبر: ۷۶۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۲۶۹
در جریان سوال از وزیر بهداشت مطرح شد؛
نماینده مردم تهران تاکید کرد: چه کسی با گزارش‌های نامشخص راجع به پزشک خانواده آنها را قابل نقض کرده است و امروز جای بدهکار و طلبکار عوض شده است و تا به امروز برای سرانه درمان ریالی پرداخت نکردند و راجع به بدهی‌هایشان حرف نمی‌زنند.
محجوب: جای بدهکار و طلبکار عوض شده است/ هر دستگاهی باید پیگیر مطالبات خودش باشد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس در جریان سوال از وزیر بهداشت با تبریک هفته کارگر گفت: دوستان اگر گزارش کمیسیون را مطالعه کرده باشند مربوط به سال ۹۵ است که باید پاسخ دهند اتفاقاتی که به دنبال مطرح نشدن و روشن نشدن ابعاد یک موضوع اتفاق می‌افتد چه زیان‌هایی را وارد می‌کند که در پاسخ می‌گویند ما قانون را برداشته‌ایم.

محجوب با بیان اینکه هر دستگاهی باید پیگیر مطالبات خودش باشد، ادامه داد: ما به این کار رای دادیم که چرا این علت پیدا شده آیا این وضعیت باعث خواهد شد ما خدمت بهتری انجام دهیم و یا وضع کارگران بهتر شود؟

نماینده مردم تهران گفت: اینجا جا دارد مجلس بشنود که چه چیز بر ما و کارگران رفته است. من با حکم مجلس در سال ۹۱ به اتفاق آقای قاضی‌پور و ۱۳ نفر دیگر از همکاران در هیات رئیسه و نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را انجام دادیم که هزینه بخش درمان در سال ۹۰ و ۹۱ به ترتیب چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

محجوب تصریح کرد: در سال ۹۶ این رقم به ۲۳ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان رسید و بعضی از هزینه‌ها هنوز پرداخت نشده و به امسال منتقل خواهد شد و این یعنی به ۳۰ هزار میلیارد خواهد رسید. از مجموع ۵۰ هزار میلیارد که خود یک سوم مطالبه می‌کند چرا دو سوم آن سهم هزینه درمان است. چه کسی این هزینه‌ها را بر گردن کارگران گذاشته است و چه کسی با گزارش‌های نامشخص راجع به پزشک خانواده آنها را قابل نقض کرده است و امروز جای بدهکار و طلبکار عوض شده است و تا به امروز برای سرانه درمان ریالی پرداخت نکردند و راجع به بدهی‌هایشان حرف نمی‌زنند.

محجوب با بیان اینکه من در سوال کردن نمی‌خواهم رای‌گیری کنم گفت: من سوال یک جمعیت ۴۰ میلیونی را مطرح می‌کنم وقتی ۸۰ درصد افزایش درآمد وجود دارد چرا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت درمان اتفاق افتاده است. هم در گزارش حسابداری و هم در گزارش حسابرسی این ارقام آمده است و شما نمی‌گویید که این هزینه‌ها از جیب چه کسانی باید پرداخت شود و کسی نمی‌گوید شما طلب ندارید اما آیا زمانی که هزینه تعریف می‌کردید با توجه به درآمد و جیب مردم آن را تنظیم کردید؟

نماینده مردم تهران با بیان اینکه یک سوم از منابع به این گونه تعریف می‌شود که هفت درصد مربوط به بهداشت و درمان و دو درصد مربوط به بازنشستگان و یک درصد سهم دولت است، گفت: پس از آن قانون بند «ز» را تصویب کردند که من اینجا از مجلس گله دارم و آن یک درصد سهم درمان با این قانون چه شد و شما آقای وزیر چرا از روز اول درباره این صحبتی نکردید؟ آنچه گفته می‌شود با آنچه عمل می‌شود متفاوت است و شما نمی‌گویید چرا وظایف خودتان را عمل نکردید.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در پاسخ به اظهارات وزیر بهداشت گفت: پزشکان محترم عادت ندارند مودبانه صحبت کنند، وقتی هم از بی‌ادبی حرف می‌زنند یعنی با خودشان مودب باشند.

وی افزود: وزیر در اظهاراتش دوبار موضوعات شخصی در مورد من مطرح کرد. من افتخار می‌کنم در خانه کارگر هستم و خواهم بود. این تشکیلات طبق اساسنامه یک تشکیلات سیاسی نیست بلکه صنفی است. وقتی مجلس قانون احزاب را ثبت کرد ما گفتیم حزب نیستیم، حزب پرافتخار است ولی اگر کسی از یک عنوان خوب برای اتهام استفاده کند باز اتهام است؛ فحاشی فحاشی است. من نه نسبتی به شما دادم نه ار عنوانی که جنبه نسبت دادن به شما داشت استفاده کردم. سوالم هم برای سال ۹۷ نیست که بر اساس نسخه ۹۷ جواب می‌دهید.

مجبوب با بیان اینکه تامین اجتماعی۷۰ بیمارستان تحویل گرفته که الان ۱۳۷ بیمارستان دارد، گفت: شما می‌فرمایید تامین اجتماعی داشت راه خودش را می‌رفت؛ شما بروید مشروح مذاکرات را در سال ۶۸ ببینید که نمایندگان درباره اداره بهداری چه گفتند. اگر قانون است چرا به خودتان اجازه می‌دهید پا روی قانون بگذارید؟

وی گفت: ما مگر می‌گوییم هرچه تامین می‌کند مطلق حق است؟ به این غرور خاتمه دهید. ما همه در مقابل شما خاضع هستیم چون برای مردم کار می‌کنید، شما هم در برابر این نمایندگان باید خاضع باشید. حق شماست جواب بدهید ولی به منش شما خرده می‌گیرم و خواهش می‌کنم تجدیدنظر کنید این مجلس و دولت تمام می‌شود ما اعضای این جامعه هستیم و باید با هم کار کنیم

نماینده مردم تهران گفت: در مورد هزینه‌های درمان در سال ۹۰ هزینه درمان ما کلا ۴ هزار و نهصد میلیارد تومن بوده که منابع ما نیز همین قدر بود.اشکال ما این بوده که چرا حسابرسی دو سال بعد انجام شده است. در سال ۹۱، ۵۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد هزینه و منابع درمان ما ۶۴ هزار میلیارد بوده است. در سال ۹۲ هزینه درمان ۷۶ هزار میلیارد بوده که منابع ۷۸ هزار میلیارد بوده است. سال ۹۳، ۱۱۸ هزار میلیارد هزینه بوده و منابع ۱۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی کسری داشتیم که از سال ۹۳ است؛ یعنی از وقتی طرح سلامت را اجرا کردید. این بیماری را شما به ما دادید. این بیماری با شما وارد سیستم ما شد. در سال ۹۴، ۱۸۳ هزار میلیارد هزینه و ۱۶۲ هزار میلیارد منابع بوده است. در سال ۹۵، ۱۹۳ هزار میلیارد هزینه و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بوده است. تا این لحظه ۵۰ هزار میلیارد کسری داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: