کد خبر: ۷۶۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۳۶۱
دو نماینده اصولگرای مجلس نسبت به اشتباه در ترجمه متن لایحه معاهده پالرمو مجلس تذکر دادند.
تذکر ۲ نماینده درباره اشتباه در ترجمه متن لایحه معاهده پالرمو

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علیرضا سلیمی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به ایراد شورای نگهبان نسبت به لایحه موافقت‌نامه پالرمو اشاره کرد و گفت: مجلس معاهده پالرمو یعنی کنوانسیون منع کمک به گروه‌های تروریستی را تصویب کرد. این مصوبه براساس همان لایحه دولت و ترجمه معاهده‌ای بود که از سوی دولت به مجلس ارائه شد و اما متن ارائه شده، غلط و اشتباه ترجمه داشته و مجلس نیز همان ترجمه اشتباه را تصویب کرده است.

وی با بیان این‌که شورای نگهبان در بررسی مصوبه مجلس به ترجمه ایراد گرفته است، یادآور شد: باید دوباره ترجمه صحیح معاهده پالرمو در مجلس مطرح و بعد از بررسی مجدد تصویب شود. لازم است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد چون در برجام هم دو- سه مورد ترجمه غلط وجود داشت.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار نیز در تذکر دیگری با اشاره به عدم پاسخگویی رییس جلسه نسبت به تذکر سلیمی گفت: دولت ترجمه اشتباهی از پالرمو را به مجلس ارائه داد ما به ترجمه دولت اعتماد و آن را تصویب کردیم.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: مرجع تشخیص در این‌باره شورای نگهبان است، نه ما. بنابر این موضوع بررسی می‌شود و در صورت لزوم موضوع را بررسی خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: