کد خبر: ۷۶۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۸
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق هسته ای با ایران را یک عنصر استراتژیک برای امنیت اروپا و منطقه نامید و گفت: از تلاش های سه کشور اروپایی 'برای پرداختن به برخی نگرانی های رئیس جمهوری آمریکا در چهارچوب برجام' حمایت می کنیم.
موگرینی: برجام عنصری استراتژیک برای امنیت اروپا و منطقه است/به حفظ برجام ادامه خواهیم دادبه گزارش خبرداغ ، موگرینی در کنفرانس خبری پایان نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز بحث خوبی درباره برجام داشتیم و تعهد قوی خود به ادامه اجرای کامل توافق توسط همه طرف ها را مورد تاکید قرار دادیم و از جمله از کار سه کشور اروپایی - فرانسه ، آلمان و انگلیس - با آمریکا برای پرداختن به برخی از نگرانی های ابراز شده رئیس جمهوری ترامپ در چهارچوب توافق حمایت می کنیم. 


وی افزود: در عین حال تلاش می کنیم تا به جامعه بین المللی و مقام های ایرانی اطمینان بدهیم که اتحادیه اروپا نه تنها به اجرای کامل برجام متعهد است بلکه به اجرای کامل آن در آینده ادامه خواهد داد زیرا آن را عنصری استراتژیک برای امنیت اروپا و منطقه می دانیم. 


موگرینی گفت: موضوعات غیرهسته ای مانند اوضاع در سوریه، یمن یا حقوق بشر در ایران را بطور جداگانه از برجام مورد بحث قرار می دهیم و به حفظ برجام ادامه خواهیم داد.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: