کد خبر: ۷۶۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
تعداد بازدید: ۲۷۸
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست:
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر با کمبود نیروی شدید در محیط زیست روبه‌رو هستیم به طوری که از ۱۵ هزار پست ۷ هزار پست خالی است.
۷ هزار پست در محیط زیست کشور خالی است/ استخدام ۵۰۰ نفر طی دوماه آینده
به گزارش خبرداغ ، «کریم شافعی» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: با توجه به ۷ هزار پست خالی در محیط زیست کشور پیگیر مجوز استخدام هستیم که در صورت توافق با سازمان استخدامی مجوز استخدام در سال جاری را می‌گیریم.

وی افزود: آگهی استخدام  ۲۰۰ کارشناس ارشد و دکتری  طی ۲ ماه آینده توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، همچنین مجوز استخدام  ۳۰۰ محیط‌بان گرفته شده است که امیدوارم در سال جاری آزمون استخدامی آن برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: دانشکده محیط زیست نیز در این راستا به دانشکده محیط زیست و محیطبانی تبدیل می‌شود چرا که طبق مصوبه شورای عالی اداری وزارتخانه‌ها نمی‌توانند فارغ‌التحصیل داشته باشند.

وی افزود: با این گام می‌توانیم نیروی مورد نیاز را مانند دانشگاه‌های نظامی در حوزه محیط زیست تقویت کنیم.

شافعی با اشاره به پسماند قزوین خاطر نشان کرد: با تلاش مشترک وزارت کشور و محیط زیست تهران مجلس امسال در تبصره ۶ برای پسماند هزار میلیارد تومان پیش‌بینی​ کرد.

وی افزود: این میزان قانون جدید است که یک درصد فروش واحدهایی است که تولید پسماند می‌کنند، اگر بتوانیم برای تمام استان‌ها طرح جامع طراحی کنیم پسماند عادی، صنعتی و خطرناک را مدیریت کنیم می‌توانیم بگوییم که ظرف ۲ سال آینده معضل پسماند در کشور حل می‌شود.

 معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در حوزه پساب از استانداری و شرکت آب منطقه‌ای کمک می‌خواهیم، پساب برای محیط زیست خطرناک است اما در صورت فرآوری برای محیط زیست مفید است.

وی در ادامه با اشاره به لایحه محیطبانان تصریح کرد: این لایحه هفته گذشته در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار گرفت، کمیسیون‌های فرعی تأیید کردند و جواب نهایی را کمیسیون قضایی می‌دهد و امیدواریم که تصویب شود.

شافعی بیان کرد: بیمه تکمیلی محیط‌بانان نیز در قالب لایحه به دولت داده شده است، این لایحه در قالب جبران خسارت در دستور کار وزیران قرار دارد، قانون فعلی اجازه نمی‌دهد که از محل منابع جاری برای بیمه تکمیلی پول پرداخت شود که طبق پیشنهاد ما خواستیم که از محل منابع جاری برای بیمه تکمیلی هزینه شود.

وی اظهار کرد: محیط زیست صرفاً مربوط به سازمان محیط زیست نیست، این سازمان متولی بهینه‌سازی زندگی برای انسان، گیاهان و حیوانات است که سایر دستگاه‌های اجرایی باید در این امر کمک کنند .

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: ما در محیط زیست پول داریم اما باید برنامه مناسب وجود داشته باشد، باید طرح جامع مدیریت آب، خاک و هوا داشته باشیم که برای آن اعتبارات در نظر گرفته شود.

وی افزود: این جمله که پول نداریم خطاست اگر برنامه مناسب و بهینه نسبت به وضعیت موجود باشد اعتبار در نظر گرفته می‌شود در این میان باید از اعتبارات استانی نیز استفاده کنیم.

شافعی تصریح کرد: محیط زیست برای حل مشکلات و برنامه‌ریزی مناسب باید با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کند به این طرح‌ها در صورت تصویب اعتبار اختصاص داده  می‌شود، برنامه‌های‌ طراحی شده باید دقیق و سریع باشد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع ریزگردها را دستور کار خود قرار دهید، در سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار برای گرد و غبار خوزستان گرفتیم، ۲۰۰ میلیون دلار در حوزه آبخیزداری منابع طبیعی تخصیص  کرد که از صندوق​ توسعه ملی است که پول نقد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: