کد خبر: ۷۶۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۳۶۳
«رسول خادم» رییس فدراسیون کشتی با ارسال نامه ای به اعضای شورای امنیت ملی از آن ها خواست با ورود تیم دیپلماسی کشور در برابر مناسبات آمریکایی - صهیونیستی کمیته بین المللی المپیک، مانع از محرومیت کشتی گیران، تعلیق کشتی و ورزش ایران شوند.
نامه خادم به شورای عالی امنیت ملی: نگذارید کشتی تعلیق شود
به گزارش خبرداغ ،  در این نامه که متن آن امروز (دوشنبه) در سایت فدراسیون کشتی منتشر شد، خطاب به اعضای شورای عالی امنیت ملی آمده است: نزدیک به چهار ماه است که ورزش ملی کشور، در مواجهه با مناسبات حاکم بر کمیته بین المللی المپیک، دچار مشکل جدیدی شده که پیش از این، مواجه نبود.

وی افزود: مطمئن هستم که در جریان افزایش محرومیت های قهرمانان ملی کشتی در مواجهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی هستید؛ موضوعی که فراتر از محرومیت قهرمانان ملی این رشته که پرچم دار کسب افتخار و آبروی ملی در میادین بزرگ المپیک و جهانی برای کشور بوده و هستند، کشتی کشور را نیز با خطر تعلیق مواجه ساخته است. 

خادم در این نامه تصریح کرد: پس از تلاش خاموش برای متوجه ساختن دوستانی که مسوولان اصلی پیگیری این مساله هستند و گریز ایشان از انجام پیگیری های جدی و لازم به ناچار حدود دو ماهی است که خانواده بزرگ کشتی، برای حمایت از قهرمانان ملی، بطور مستقیم از شما رجال محترم سیاسی که تصمیم گیران اصلی درباره مواضع سیاسی و فعالیت های دیپلماتیک کشور در عرصه بین المللی هستید، تقاضای کمک نموده اند.

وی در ادامه نامه خود آورده است: درخواست خانواده بزرگ کشتی ایران این است که به دستگاه دیپلماسی کشور ابلاغ کنید تا برای حمایت از قهرمانان ملی کشتی و بطور کلی ورزش ایران در برابر مناسبات آمریکایی - صهیونیستی کمیته بین المللی المپیک که مردم عزیز کشورمان را از کسب افتخارات ملی توسط قهرمانان نام آورشان محروم‌ می کند با ورود تیم های دیپلماسی واجد شرایط به کمیته یاد شده، دفاع شود.

خادم با اشاره به وجود مصادیق مختلف در کارنامه مدیریتی کمیته بین المللی المپیک از چشم بستن در برابر مواضع سیاسی کشورهای دنیا، خاطر نشان کرد: در برابر این چشم پوشی ها، مثال های متعددی نیز از اختصاص جرائم و محرومیت های مختلف در قبال رفتارهای سیاسی ورزشکاران به چشم می خورد. این برخوردهای دوگانه از سوی این نهاد بین المللی، نشان از آن دارد که مناسبات دیپلماتیک در درون کمیته بین المللی المپیک، کاربرد جدی داشته و می تواند در سرنوشت قهرمانان ملی ایران در مواجهه با سیاست های جدید آن، بشدت موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه قهرمانان ملی از شکست در برابر حریفان هراسی ندارند، اما از «مفت بازی» بیزاریم تصریح کرد: عدم حمایت دیپلماتیک از قهرمانان ملی در برابر سیاست های جدید کمیته بین المللی المپیک، مصداق بارز مواضعی نادرست است. از تیر تا آبان ماه سال جاری، تیم های ملی کشتی ایران باید در هشت مسابقه جهانی شرکت کنند که در همه آنها، خطر محرومیت هایی که ذکر شد، ملی پوشان و به طور کلی کشتی کشور را تهدید می کند.

رییس فدراسیون در ادامه نامه خود نوشت: زمان بسیار محدود و فعالیت دیپلماتیک کاری است که نیاز به زمان دارد. متاسفانه عدم دغدغه مدیرانی که در این مدت باید پیگیر مساله مهم و حیاتی ورزش ملی کشور می بودند و شاید دغدغه «معاش سیاسی» از سوی ایشان، چهار ماه زمان را از ما گرفت. گمان نمی شود سکوت و سکون پاسخی مناسب برای درخواست منطقی و کاملا کاربردی قهرمانان ملی کشور باشد.

وی در پایان نامه خود آورده است: بیاد داشته باشیم در میادین مبارزه ورزشی، قهرمانان ملی در صف اول میدان، پرچمدار دفاع از آبرو و عزت ایران هستند؛ عزت و آبرویی که برای مردم بسیار ارزشمند است و در شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، بیش از گذشته بدان دلخوشند و با افتخارات و غرور ملی آن زندگی می کنند. منتظر اقدام عاجل و اجرایی شما در حمایت از قهرمانان ملی کشور هستیم.

علیرضا کریمی آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی زیر 23 ساله های جهان که آذر ماه سال 96 در لهستان برگزار شد با حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو نشد و سبب شد تا اتحادیه جهانی کشتی موضوع را به کمیته حقوقی و اخلاق این اتحادیه ارجاع دهد.

از سوی دیگر کمیته بین المللی المپیک به دلیل آنچه که دخالت سیاست در ورزش آنرا عنوان کرده، موضوع را اتحادیه جهانی پیگیری کرده و احتمال تعلیق کشتی ایران وجود خواهد داشت.

اما با پیگیری و رایزنی های خادم به عنوان عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی، خطر تعلیق از کشتی ایران گذشت و اتحادیه جهانی کریمی و مربی او را به ترتیب 6 ماه و دو سال از میادین بین المللی محروم کرد، با این وجود خطر تعلیق همچنان وجود دارد.

بعد از این موضوع خادم با صدور بیانیه های مختلفی موضوع مشکلات بین المللی کشتی ایران را مطرح و حتی این امر منجر به استعفا وی در نهم اسفند سال 96 شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: