کد خبر: ۷۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۹۱
روسیه پس از حمله ایالات متحده و متحدانش به سوریه اعلام کرده که این اقدام غرب عواقبی برای آنان در پی خواهد داشت
پنتاگون شب گذشته اعلام کرد که شمار ترول‌های روس که مطالبی علیه حمله هوایی آمریکا و متحدانش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند در ساعات اولیه پس از حمله نظامی به سوریه چهل برابر افزایش یافته بود.
پیامدهای حمله موشکی آمریکا به سوریه؛ احتمال حمله سایبری روسیه به بریتانیا/درخواست اروپا از تهران و مسکو
روسیه پس از حمله روز شنبه ایالات متحده و متحدانش به سوریه اعلام کرده بود که این اقدام نظامی غرب عواقبی برای آنان در پی خواهد داشت. آیا ممکن است که این انتقام به صورت سایبری باشد؟

به گزارش خبرداغ ؛ بریتانیا با در نظر گرفتن این امکان و سابقه حمله هکرها به زیرساخت‌های خود، هشدارهای لازم را صادر و برای حمله سایبری احتمالی به زیرساخت‌های حیاتی خود در حالت آماده باش است.

روز دوشنبه ترس از احتمال حمله سایبری را در روزنامه‌ها و رسانه‌های بریتانیا دیده می‌شد:

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روز یکشنبه گفت که دولت در جریان خطراتی احتمالی بوده و برای هرگونه تهدیدی خود را آماده کرده است.

حملات احتمالی هکرهای روسیه می‌تواند متوجه سیستم حمل و نقل عمومی، شبکه آب، گاز، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و حتی ترافیک هوایی شود.

پنتاگون شب گذشته اعلام کرد که شمار ترول‌های روس که مطالبی علیه حمله هوایی آمریکا و متحدانش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند در ساعات اولیه پس از حمله نظامی به سوریه چهل برابر افزایش یافته بود.

علاوه برمشارکت بریتانیا در حمله نظامی روز شنبه، مساله ترور سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در خاک این کشور نیز وجود دارد که از ماه‌ گذشته تا کنون تنشی بی‌سابقه با روسیه ایجاد کرده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شنبه شب شورای امنیت که به درخواست این کشور در موضوع حمله نظامی ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به سوریه تشکیل شده بود، خطاب به آمریکا، بریتانیا و فرانسه گفت که شما هنوز از فضای استعمار نو خارج نشده‎اید.

درخواست اتحادیه اروپا از ایران و روسیه 

همچنین اتحادیه اروپا از تمام کشورها، به ویژه ایران و روسیه خواست تا از توان خود برای بازداشتن کاربرد مجدد سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کنند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این درخواست از تهران و مسکو می‌خواهد تا به ویژه مانع استفاده نیروهای مسلح بشار اسد از تسلیحات شیمیایی شوند.

پیامدهای حمله آمریکا به سوریه؛ احتمال حمله سایبری روسیه به بریتانیا/درخواست اروپا از تهران و مسکو

به نوشته یورونیوز؛ نماینده بریتانیا در اجلاس سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی در هلند مدعی شده است که این کشور از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد مشکوک کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه ثبت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: