کد خبر: ۷۶۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۷۱
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران گفت: پرسپولیس هیچگاه مدیون کسی نبوده و همه چیز به ما داده است.
فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس می‌مانندبه گزارش خبرداغ ، حسینعلی کلانی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: تا آن جا که اخبار فوتبال را دنبال می‌کنم باشگاه پرسپولیس از معدود باشگاه‌هایی است که حق و حقوق بازیکنان و مربیانش را کامل پرداخت کرده است. از طرف دیگر عظمت و بزرگی پرسپولیس و خاص بودن آن در ایران نیز، نیاز به گفتگو ندارد. تشکیلات مدیریتی هم سامان یافته است و یک مربی آگاه و دانا بالا سر تیم قرار دارد. من واقعا دلیلی نمی‌بینم که بازیکنی بخواهد از چنین تیمی جدا شود.

 

وی ادامه داد: البته فوتبال ما یکسری مشکلات اساسی در بحث حرفه‌ای‌گری دارد که به قوانین و نحوه قراردادها مربوط می‌شود. این قواعد، قوانین و قراردادها روی رفتار و فرهنگ باشگاه‌ها و بازیکنان تاثیر می‌گذارند. به نظر من، ما قوانین حرفه‌ای و قراردادهای کامل و جامعی نداریم. به همین دلیل بسیاری اوقات دچار مشکل می‌شویم. در اروپا وظایف و تعهدات هر دو طرف کاملا مشخص می‌شود. در آنجا حد فداکاری و گذشت چه از سوی باشگاه و چه از جانب بازیکن نیز معلوم شده است. سندیکا و فعالیت صنفی هم در فوتبال ایران معنی ندارد. به اسم وجود دارند اما در عمل حضورشان موثر نیست و لمس نمی‌شوند. سندیکایی نیست که مثلا باشگاه‌ها را با یکدیگر هماهنگ کنند تا برای جلوگیری از بسیاری مسائل، مثل تورم غیر متعارف قیمت بازیکنان، رویه مشترکی را در پیش بگیرند. بازیکنان هم اگر سندیکای فعال داشته باشند، هم می‌توانند از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند و هم رفتار آنها کنترل می‌شود و به رشد رفتار حرفه‌ای کمک خواهد شد.

 

پیشکسوت نامدار فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: با این کاستی‌ها، حل مشکلاتی که وجود دارد شدنی نیست. همین حالا یک مشکل بزرگ، قراردادهای یک و دو ساله است که خودش امکان برنامه‌ریزی را گرفته و انرژی تمرکز زیادی را از باشگاه و بازیکن می‌گیرد. یکی از دلایل شرایط فعلی پرسپولیس در زمان محرومیت، ناشی از همین مساله است. به یکباره با پایان قرارداد نزدیک به 10 بازیکن روبرو می‌شویم. البته فوتبال حرفه‌ای به این معنی نیست که چون قرارداد ندارم، هیچ احساس و تعهد اخلاقی نسبت به باشگاه، مردمی که من را تشویق کرده‌اند و تیمی که نماینده کشورم در رقابت بین المللی است، ندارم. هر چند بازیکن مختار است و هیچکس نمی‌تواند او را مجبور به کاری کند. البته اگر ما یک قرارداد کامل داشته باشیم، شاید حتی بتوانیم بخش‌هایی از آن را به پیش بینی شرایط غیر مترقبه اختصاص بدهیم و این هم دو طرفه خواهد بود. یعنی هم مسوولیت‌هایی برای باشگاه ترسیم می‌شود و هم مسوولیت‌هایی برای بازیکنان در نظر گرفته خواهد شد.

 

کلانی اضافه می‌کند: موضوع دیگر این است که از بازیکنان انتظار داریم در این شرایط بر اساس اصول جوانمردی و معرفتی رفتار کنند. البته حرف درستی است ولی آیا این موارد به آنها آموزش داده شده یا اینکه فراگیری این موارد نیز خودجوش بوده است؟ بحث مربی و معلم از هم جدا است. یکسری افراد مثل مرحوم دهداری معلم بودند. بازیکنان باید هم در بعد فنی و هم در زمینه اخلاقی و رفتاری تربیت بشوند. در اولی ضعیف هستیم و به دومی فکر هم نمی‌کنیم. الان همین مشکل محرومیت پرسپولیس، از این مساله در کنار ضعف ساختار حرفه‌ای و قراردادها ناشی شده است. یک بازیکن یک حرکتی می‌کند و پیامد آن، این همه مساله بوجود می‌آورد و تبعات دارد.

 

وی درباره اینکه توقع و پیش بینی او چیست، تصریح کرد: پرسپولیس یک شرایط خاصی پیدا کرده است. یکسری اشتباهات باعث ایجاد این شرایط شده است. پرسپولیس به خودی خود، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. پرسپولیس همه چیز به آنها داده است. این درست که آنها قهرمانی را رقم زدند اما پرسپولیس این امکان را فراهم کرد. این مدیریت و این مربی چنین امکانی را فراهم کردند. قهرمانی‌های تیم‌های دیگر را با قهرمانی پرسپولیس از جهت ابهت و ماندگاری آن مقایسه کنند. پرسپولیس در هیچ دوره‌ای مدیون هیچکس نبوده است. بلکه هر چه داریم از پرسپولیس است. نمی‌توانیم بگوییم چیزی به باشگاه اضافه کرده‌ایم ولی باشگاه خیلی چیزها را به ما داده است. پس در مواقع سختی باید کنار آن باشیم.

 

کلانی گفت: مدیریت باشگاه تمام توان خودش را برای حل مشکلات گذاشته ولی زمان لازم است. با این وجود می‌بینیم که آقای گرشاسبی چطور دنبال کار بچه‌ها است تا نه برابر خانواده‌هایشان و نه مقابل هواداران شرمنده نباشند. یک مربی خیلی خوب هم که حضور دارد و من امیدوارم بچه‌های تیم حداکثر استفاده از این فرصت را ببرند تا هم افتخارات خودشان را اضافه کنند و هم هواداران را خشنود.

جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: