کد خبر: ۷۶۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۲۶۲
علائمی از قبیل کلسترول بالا، خستگی، افسردگی، از علائم کمبود ید در بدن هستند. اضافه کردن مواد غذایی غنی از ید به رژیم روزانه، از بروز این علائم تا حد زیادی پیشگیری می کند.
پیشگیری از فقر ید در بدن با ۸ گزینه غذایی!تیروئید شما مسئول کنترل متابولیسم و رشد است و هنگامی که بدن با فقر ید مواجه می شود، عملکرد این غده مختل خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، علائمی از قبیل کلسترول بالا، خستگی، افسردگی، از علائم کمبود ید در بدن هستند. اضافه کردن مواد غذایی غنی از ید به رژیم روزانه، از بروز این علائم تا حد زیادی پیشگیری(prevention) می کند:

موز: نه تنها میوه ای برای افزایش سطح انرژی و تامین پتاسیم بدن است، بلکه هر عدد از آن ۳ میکروگرم ید دارد. شما می توانید برای تامین ید، روزانه بیش از یک موز متوسط بخورید.

نمک ید دار: این نوع نمک بسیار متفاوت از نمک طبخ است و هر گرم از آن ۷۷ میکروگرم ید دارد.

گوشت بوقلمون: علاوه بر این که منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ب، فسفر و ... است، هر ۸۵ گرم از آن ۳۴ میکروگرم ید به بدن می رساند.

آلوی خشک: تنها ۵ عدد آلوی خشک نیاز شما را به فیبر، ویتامین آ و ویتامین کا تامین می کند ضمن این که منبع خوبی از ید است.

تخم مرغ آب پز: سرشار از ویتامین های آ، دی، روی، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و ... بوده و ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به ید را تامین می کند.

سیب زمینی پخته شده: سرشار از ویتامین ها، فیبر و پتاسیم است. شما با مصرف یک عدد سیب زمینی پخته شده ۶۰ میکروگرم ید به بدن تان می رسانید. این یعنی ۴۰ درصد از میزان نیاز روزانه خود به ید را با مصرف یک سیب زمینی پخته شده برطرف کرده اید.

شیر: اکثر مردم به خاطر نگرانی از کمبود (Shortage)ویتامین دی و کلسیم، شیر را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند اما بهتر است بدانید این نوشیدنی حاوی مقادیر مناسب ید نیز هست. در هر فنجان از شیر ۵۶ میکروگرم ید وجود دارد و ۳۷ درصد از نیاز روزانه شما را به این ماده معدنی تامین می کند.

میگو: ید به وفور در میگو یافت می شود. هر سه اونس میگو حاوی ۳۵ میکروگرم ید است. شما نه تنها این ماده معدنی را از میگو دریافت می کنید بلکه مقادیر مناسب کلسیم و پروتئین را نیز به بدن تان می رسانید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
نیازمندیها
شماره تماس سمانه های نظارتی سازمان ها و نهادها
مشخصات مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری
لیست پارک ها و بوستان های شهر تهران به همراه آدرس
اطلاعات تماس سینماهای شهر تهران