کد خبر: ۷۶۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید: ۲۴۷
در جلسه امروز کمیسیون انرژی مطرح شد؛
نماینده ایلام خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی گزارشی هم درباره طرح‌های جدید و در دست اجرا ارائه شد و گفته شد که ۶ طرح پتروشیمی امسال به مرحله تولید می‌رسند.
۶ طرح پتروشیمی امسال به مرحله تولید می‌رسند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، جلال میرزایی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون انرژی عنوان کرد: در جلسه امروز آقای نوروززاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی حضور داشت و به چشم‌انداز این صتعت اشاره‌ای داشت.

وی افزود: در این جلسه گفته شد که ۵۷ مجتمع با ظرفیت ۷۲ میلیون تن و ۶۳ طرح با همین ظرفیت داریم و ۴۳ طرح هم مصوب شده اما کار اجرایی آن هنوز شروع نشده و ظرفیت این طرح‌ها هم به ۹۷ میلیون تن می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح‌ها ۱۰۵ میلیارد دلار است که سهم پتروشیمی از کل گاز کشور ۷ درصد است و قرار است با طرح‌های جدید این میزان به ۱۶.۸ درصد برسد.

میرزایی تاکید کرد: سهم صنعت پتروشیمی تا سال ۹۵، ۳۹ درصد محصولات صنعتی و تا همین سال ۳۵ درصد صادرات غیرنفتی را شامل شده است. برنامه‌ریزی این است که تا چشم‌انداز ۱۴۰۳ ظرفیت به ۱۳۹ میلیون تن برسد و رشد صادرات به ۶۸ درصد و فروش داخلی به ۳۲ درصد برسد.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی هم درباره طرح‌های جدید و در دست اجرا ارائه شد و گفته شد که ۶ طرح پتروشیمی امسال به مرحله تولید می‌رسند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز به نقص شرکت ملی پتروشیمی قبل و بعد از اجرای اصل ۴۴ اشاره شد، عنوان کرد: آقای نوروززاده گفت که با توجه به فضای جدید، اختیارات رگلاتوری باید افزایش پیدا کند و کمیسیون باید در این زمینه کمک کند تا شرکت ملی پتروشیمی اختیارات انجام مسئولیت‌ها را داشته باشد.

میرزایی گفت: اعضای کمیسیون با توجه به گزارش ارائه شده سوالاتی درباره تاثیر بحران آب و تامین خوراک پایدار و شرایط بازار بین‌المللی پرسیدند و آقای نوروززاده توضیحاتی در اینباره ارائه داد و گفته شد که با توجه به هدف‌گذاری‌های کشوری وضعیت خوبی حاکم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: