کد خبر: ۷۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید: ۲۵۳
محمدجواد لاریجانی:
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت افغانستان است و ما پشتیبان استقرار آرامش، صلح و پیشرفت در این کشور هستیم؛ هر چقدر همسایگان ما پیشرفته‌‌‌تر و در آرامش بیشتر باشند، زمینه‌‌‌های همکاری ما بیشتر است.
ایران پشتیبان ملت افغانستان است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد لاریجانی عصر امروز در حاشیه نشست دیدار هیات افغانستان، درباره برنامه و موضوعات مطروحه در این جلسه گفت: در این جلسه زمینه‌‌‌های خوبی برای همکاری‌های دوجانبه در میدان قضایی بین‌‌‌المللی و حقوق‌بشر را دنبال و روابط دوجانبه را با هم مرور کردیم.

لاریجانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت افغانستان است و ما پشتیبان استقرار آرامش، صلح و پیشرفت در این کشور هستیم؛ هر چقدر همسایگان ما پیشرفته‌‌تر و در آرامش بیشتر باشند، زمینه‌‌های همکاری ما بیشتر است.

مشاور امور بین‌‌‌الملل رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: علقه ما به ملت افغانستان بسیار علقه سنگینی است؛ در این جلسه برای توسعه همکاری‌‌‌ها به‌خصوص در زمینه حقوق‌‌‌بشر و همکاری‌‌‌های قضایی بحث‌‌‌های خوبی شد، همانطور که اشاره شد ان‌شاالله در آینده پیگیری می‌‌‌شود.

فوزیه کوفی، رئیس کمیسیون جامعه مدنی، حقوق‌‌بشر و امور زنان ولسی جرگه افغانستان نیز اظهار داشت: این جلسه یکی از مهمترین و بهترین جلساتی بود که ما در جریان اقامت خود در تهران و در جمهوری اسلامی ایران داشتیم.

وی با بیان اینکه روی موضوعات مختلف حقوق‌‌‌بشری بحث و تبادل نظر شد، تصریح کرد: توافق شد همکاری‌‌‌هایی درباره انتقال و تبادل دانش و مهارت‌‌‌ها میان قضات و دادستان‌‌‌ها در زمینه همکاری‌‌های مشترک در سطح بین‌‌‌المللی و همکاری در قسمت گزارش یو.پی.آر صورت گیرد.

رئیس کمیسیون حقوق‌‌بشر ولسی جرگه تأکید کرد: قرار شد در موضوعات حقوق‌‌بشری و اصلاح قوانین هر دو کشور تبادل نظر و همکاری شود؛ امیدواریم این همکاری‌‌ها مناسبات و روابط خوب میان دو کشور را که از سالیان دور وجود داشته، تحکیم بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: