کد خبر: ۷۶۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۲۴۹
مفتح در صحن؛
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گزارش این کمیسیون درمورد عملکردهای واردات بنزین و نفت گاز و میزان طلبکاری‌های شرکت ملی نفت ایران را قرائت کرد.
گزارش عدم‌تسویه بدهی ناجا به شرکت نفت و واردات بنزین بیش از مجوز در سال‌های ۸۷ تا ۸۹ +متن

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدمهدی مفتح در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد اجزای یک و دو بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را قرائت کرد.

این گزارش که در ادامه با واکنش چند نفر از نمایندگان در قالب اخطار و تذکر روبرو شد، به ابعاد مختلف برخی تخلفات نفتی در دولت‌های نهم و دهم می‌پرداخت و بر این اساس، ازقضا نمایندگان اصولگرایی همچون نادر قاضی‌پور، علیرضا سلیمی و البته اصلاح‌طلبانی همچون علیرضا رحیمی نسبت به عدم اشاره به نام و تخلفات شخص رییس دولت نهم و دهم انتقاد کردند.

 در این گزارش درباره برخی مسائل همچون واردات بنزین و نفت گاز بیش از مجوزهای قانونی ازطریق معاوضه نفت خام با فرآورده‌های نفتی طی سنوات ۸۷ تا ۸۹، عدم تسویه بهای میعانات گازی تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی بابت تحویل مواد افزودنی تحویلی به شرکت‌های پالایش و پخش در حدفاصل سال‌های ۹۰ و ۹۱، عدم تسویه حساب فی‌مابین دولت و شرکت ملی نفت ایران در سال‌های ۸۶ تا ۸۸ و عدم تسویه مبلغ ۶/۳۳۶ میلیارد ریال بدهی ناجا به شرکت ملی نفت ایران صحبت شده و در پایان این گزارش نیز پیشنهاداتی به‌منظور رفع نواقص ارائه شده است.

برای مطالعه متن این گزارش، اینجا کلیک کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: