کد خبر: ۷۶۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۹۵
طوفان شدید که با وزش بادی با سرعت بیش از 130 کیلومتر در ساعت همراه بود، باعث تخریب و ریزش یکی از مناره های بنای تاریخی تاج محل در شهر آگرا شد.
توفان شدید مناره تاج محل را خراب کرد+عکس
به گزارش خبرداغ ،در روز پنجشنبه، یک مقام ایالتی گفت: این مناره 6 متری که 'دروازه روضه' نام داشت در نیمه شب چهارشنبه به دلیل وزش باد شدید سقوط کرد. این درحالی است که یک گنبد سفید کوچک در مجموعه تاج محل نیز به دلیل این توفان صدمه دیده است.

مقامات هندی همچنین اعلام کردند، مقبره اصلی تاج محل نیز در طول 40 دقیقه توفان و بارندگی شدید دچار آسیب های جزئی شده است.

در اوایل ماه جاری به دلیل حمله حشرات، آلودگی ایجاد شده توسط خزه های سبز و سیاه بر روی سنگ مرمر سفید تاج محل پدیدار شد. این آلودگی ها که توسط یک نوع خاص حشره ایجاد می شوند به یک امر عادی در بخش های مختلف تاج محل تبدیل شده است. مجموعه تاریخی تاج محل همه ساله به مدت پنج ماه شاهد حمله شدید حشرات می باشد.

تحقیقات اولیه نشان می دهند که آلودگی شدید رودخانه یامونا که از نزدیکی تاج محل عبور می کند دلیل افزایش حمله حشرات به این محل تاریخی است.

درهمین حال بر اساس گزارش دولت اوتار پرادش، روز گذشته بر اثر بارش شدید تگرگ در منطقه براج 15 نفر کشته و 24 نفر دیگر مجروح شدند. یک ستون در مسجد شاه گنج که یک اثر تاریخی دارای شهرت جهانی در همین ایالت است نیز سقوط کرده است.

گزارش ها نشان می دهد که در سال جاری 35 نفر در ایالت اوتار پرادش به دلیل وقوع توفان و بارندگی شدید جان خود را از دست داده اند و 80 درصد از محصولات کشاورزی این ایالت نیز صدمه دیده اند.

تاج محل در سال 1631 میلادی توسط شاه جهان امپراتور مسلمان مغول به عنوان مقبره برای همسر خود «ممتاز محل» احداث شده است.

بر اساس آمار دولتی هند در سال 2016 میلادی، نزدیک به هفت میلیون نفر از این مکان بی نظیر که یکی از هفت شگفتی معماری تاریخ جهان است بازدید می کنند.

به گزارش ایرنا ، برخی دست اندرکاران محلی گردشگری در شهر آگرا، مقامات دولت ایالتی را متهم می کنند که تمام توجه خود را به ارتقای گردشگری مذهبی به نفع آثار باستانی مربوط به هندوها معطوف کرده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: