کد خبر: ۷۶۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۸۹۴
رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون‌های غیرحساس به صورت الکترونیکی در سال ۹۷ خبر داد.
ابراهیم خدایی: منتظر نظر ۳ وزارتخانه درباره
به گزارش خبرداغ،ابراهیم خدایی (رییس سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اینکه راهبری مسائل مربوط به کنکور با شورای سنجش و پذیرش دانشجوست، اظهار داشت: هر گونه تغییر جدید منوط به تصمیم گیری در این شوراست. در ارتباط با تغییر مدل برگزاری کنکور، کارگروه‌های مربوطه از بهمن ماه به طور مرتب جلسه گذاشته‌اند تا اینکه در نهایت در اسفندماه سال گذشته به یک مدل پیشنهادی رسیدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: البته به دلیل بالا بودن حساسیت‌های اجتماعی مقرر شد؛ این مدل پیشنهادی به ۳ وزارتخانه متولی و درگیر (وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت) ارسال شود تا آن‌ها نقطه نظرات خود را در این باره مطرح کنند.

خدایی با بیان این مطلب که تا پایان فروردین برای ارسال نظرات وزارتخانه‌ها فرصت وجود دارد، گفت: پس از بررسی نظرات، ارزیابی خواهیم کرد که آیا می‌توان در این خصوص به جمع بندی رسید یا امکان تصویب آن وجود دارد یا خیر؟ که تا این لحظه هنوز وزارتخانه‌ها پاسخی ندادند و هر زمان که به دست ما برسد، شورا تشکیل جلسه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان سنجش در سال ۹۷ برگزاری قسمتی از آزمون‌ها به صورت الکترونیک است، بیان کرد: نرم افزار مورد نیاز طراحی و زیرساخت‌ها ایجاد شده و در مرحله تست نهایی قرار دارد و به زودی کار را شروع خواهیم کرد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه امتیاز برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک، بالا بردن سرعت و دقت است و باعث می‌شود سطح اندازه گیری افزایش یابد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم از این طریق از حالت طراحی سوالات به صورت تستی خارج شویم و به سوالات پاسخ کوتاه و تشریحی برسیم؛ این موضوع باعث می‌شود، سنجش آزمون‌ها دقیق‌تر صورت گیرد.

خدایی ادامه داد: برگزاری الکترونیکی آزمون‌ها را از آزمون‌های غیرحساس آغاز خواهیم کرد و پس رفع اشکالات، بتدریج به سمت آزمون‌های ورودی و رسمی خواهیم رفت.

وی در ادامه تاکید کرد که برگزاری الکترونیکی آزمون‌ها امسال حتما اجرایی خواهد شد؛ این روش این امکان را ایجاد می‌کند که آزمون را تکرار کنیم؛ به طور مثال اگر یک نفر نمره نیارود می‌تواند خود را برای آزمون بعدی آماده و شانس خود را امتحان کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: