کد خبر: ۷۶۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
تعداد بازدید: ۳۲۳
در نشست امروز تعیین دستمزد ۹۷، با توافق نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، دستمزد نهایی حداقلی بگیران و دستمزد سایر سطوح مزدی تعیین و پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد.
پرونده دستمزد ۹۷ بسته شدبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: پس از تشکیل چندین نشست مشترک بین نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین دستمزد کارگران برای سال جاری در اسفندماه و اختلاف نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی، سرانجام در نشست امروز شورای عالی کار، با توافق سه جانبه گرایی پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد.

در نشست امروز دستمزد کارگران دارای پایه حقوق بیش از ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ در سال ۹۶، به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت ماهیانه» تعیین شد به این ترتیب که به دستمزد پایه سال ۹۶ این گروه از کارگران، ۱۰.۴ درصد، به اضافه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال(۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان رقم ثابت در ماه) اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است، رقم ثابت ماهیانه به پایه حقوق تمامی کارگران (به غیر از حداقلی بگیران) اضافه خواهد شد.

در نشست امروز همچنین دستمزد حداقلی بگیران، یعنی کارگرانی که پایه حقوق آنها در سال ۹۶ به میزان ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود ۱۹.۵ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حقوق پایه این گروه از کارگران با افزایش ۱۸۱ هزار و ۳۳۶ تومانی به یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان رسید.

بر اساس این گزارش، پایه سنوات برای کارگران قرارداد دائم و موقت تحت پوشش قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار، همچون سال گذشته روزانه ۱۷۰۰۰ ریال تعیین شده است.

بنابراین گزارش، در سال ۹۷ حق مسکن کارگران ۴۰ هزار تومان، حق بن کارگری ۱۱۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ تومان خواهد بود که به دستمزد کارگران اضافه خواهد شد.

بخشنامه دستمزد سال جاری تا روز یکشنبه آینده از سوی وزیر کار برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: