کد خبر: ۷۶۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۱۸۳
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: دولت ضرب‌الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند، ما هرگز نمی‌گوییم دولت باید تضعیف شود اما باید کار خود را اصلاح کند، دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند.
مکارم شیرازی: مهره‌های اصلی دلالان ارزی به‌عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند / فروختن ارز به افراد عادی چه معنی دارد؟ / توطئه جدیدی در راه است؛ می‌خواهند کشور را به آشوب بکشند / دولت ضرب‌الاجلی برای تیم اقتصادی‌ خود تعیین کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت ضرب‌الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند، ما هرگز نمی‌گوییم دولت باید تضعیف شود اما باید کار خود را اصلاح کند، دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با عرض تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) و تبریک عید مبعث اظهار داشت: امیدواریم در سایه این بزرگواران بتوانیم به وظایف سنگینی که در این عرصه و زمان ‌بر دوش داریم عمل کنیم.

وی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی داشتن آرامش در زندگی است، امروز ثابت‌شده که اکثر بیماری‌ها براثر استرس‌ها یعنی فشار روحی به‌وجود می‌آید.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بر اساس حدیث نقل‌شده، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند خداوند آرامش را در یقین و رضای الهی خداوند و همّ و حزن را در شک و نارضایتی قرار داده است، چراکه یقین به ذات پاک پروردگار دارد می‌گوید که من تنها نیستم، و همه‌جا با من است، همچنین خداوند قادر و رحمان و رحیم است، زمانی که یقین به وجود خداوند داشته باشیم سبب آرامش انسان می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: اگر حوادث غیرمترقبه‌ای برای انسان پیش بیاید باید راضی به رضای خدا باشد و بداند حکمتی دارد اما اگر در حادثه‌ای توکل بر خدا نداشته باشد و با بدبینی به حوادث نگاه کند با مشکل مواجه می‌شود، در حالی‌که انسان به‌وسیله ایمان به خدا و راضی به رضای او بودن می‌تواند آرامش را پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه تنها یقین و رضای الهی می‌تواند به انسان آرامش دهد، تصریح کرد: یکی از دانشمندان می‌گوید من کاری به آخرت و قیامت ندارم، انسان برای آنکه سالم باشد باید مذهبی بوده و آن را محکم داشته باشد، می‌گوید برای انسان اعتقاد مذهبی مهم‌تر است بنابراین راضی بودن برای خدا تنها برای آخرت نیست و اگر می‌خواهیم در دنیا هم سالم و آرام باشیم باید این اعتقاد را داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اقتصادی اخیر کشور و گران شدن ارز گفت: حوادثی که در این چند روز در مورد مسئله ارز و حوادث اقتصادی واقع شد و به‌صورت غیرمنتظره هر ساعت تغییر و ترقی پیدا کرد، نشان داد که توطئه جدیدی درراه است، نمی‌شود که هر ساعت قیمت ارز یک مملکت ترقی پیدا کند، منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی آن‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند که کشور را به آشوب کشیده و اقتصاد مملکت را فلج کنند.

وی با تأکید بر برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی ادامه داد: بدون قاطعیت در این شرایط خاص، مشکلی حل نمی‌شود اگر ما پیش‌دستی نکنیم بعداً هزینه زیادی باید بپردازیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی از برنامه‌های قاطعیت این است که چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارزی را که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند، به‌عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند، تا بقیه حساب خود را بدانند و بدانند که مسئله جدی است، البته باید به‌سرعت دادگاهی تشکیل دهند و به‌حساب این افراد با قاطعیت برسند.

وی ادامه داد: فروختن ارز به افراد عادی که پولشان را از بانک‌ها بیرون کشیده و دلار می‌خرند چه معنی دارد؟ ارز را برای کسانی که واردات و صادرات دارند و از ارز برای مقاصد اقتصادی استفاده می‌کنند داده شود، نه اینکه پول‌ها را به کسانی که از بانک‌ها گرفته و از گردش اقتصادی خارج کرده و تبدیل به دلار کرده و ذخیره اقتصادی می‌کنند داده شود، چه کسی گفته ارز به این‌ها فروخته شود؟ باید مدارک بیاورند برای خرید ارز.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: دولت ضرب‌الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند، ما هرگز نمی‌گوییم دولت باید تضعیف شود اما باید کار خود را اصلاح کند، دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند، اگر مشکلات را حل کردند، بمانند و در غیر این صورت باید تیم قوی‌تر که قاطعیت بیشتری دارند را به‌جای آن‌ها قرار دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: من یقین دارم اگر نسبت به همین نرخی که تعیین‌شده قاطعیت به خرج دهند همه‌چیز تحت کنترل درخواهد آمد، امروز بازی دلار مطرح و فردا بازی برجام مطرح می‌شود، اگر این قاطعیت نباشد ما مشکل برای اداره کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال تحت عنوان سال حمایت از کالای داخلی گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از اجناس داخلی اعلام می‌کنند، نباید به این قناعت کرد که در ادارات ما جنس داخلی می‌خریم و نه خارجی، بلکه باید با قاطعیت جلوی ورود اجناس خارجی مشابه گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: