کد خبر: ۷۶۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
تعداد بازدید: ۳۲۵
این روزها در محافل سینمایی این پرسش به کرات مطرح می‌شود که آیا با توجه به تریلری که از فیلم «همه می‌دانند» در فضای مجازی منتشر شده، این فیلم می‌تواند در سینماهای ایران روی پرده رود؟
آیا فیلم تازه اصغر فرهادی می‌تواند در سینماهای ایران روی پرده رود؟
به گزارش خبرداغ،پاسخ سوال بالا تا حد زیادی برای هواداران اصغر فرهادی می‌تواند ناامیدکننده باشد. در حقیقت آن‌گونه که تریلر این فیلم نشان می‌دهد، فیلم تازه اصغر فرهادی حتی اگر بتواند از دامچاله سانسور رها شود، باز هم این فیلم برای نخستین‌بار او را با لیست بلندبالایی از ممیزی مواجه خواهد کرد. ممیزی‌هایی که صرفا به حذف برخی صحنه‌های خاص محدود نخواهد بود؛ بلکه نوع پوشش بازیگران زن فیلم می‌تواند کاری کند که همه می‌دانند با لیستی از ممیزی برای پوشاندن برخی از این بازیگرها مواجه شود.

جدیدترین فیلم اصغر فرهادی که در واپسین روزهای مرداد ١٣٩٦ در اسپانیا با نقش‌آفرینی خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز، ریکاردو دارین و... کلید خورد؛ از همان زمان ساختش با حواشی متعددی درباره بازیگران سرشناسش، کناره‌گیری آگوستین و پدرو آلمودوار به دلیل عدم درک مشترک از تهیه‌کنندگی فیلم جدید اصغر فرهادی و... مواجه بوده و حالا ممیزی‌های احتمالی این فیلم می‌تواند ادامه‌ای باشد بر این حواشی. تریلر فیلم سینمایی همه می‌دانند که همزمان با مشخص‌شدن حضور این فیلم در مقام فیلم افتتاحیه جشنواره کن و یکی از فیلم‌های بخش مسابقه این دوره از جشنواره کن، منتشر شد؛ نشان می‌دهد همه می‌دانند یک اثر حرفه‌ای و تکان‌دهنده خواهد بود که استاندارد بالایی دارد و البته فراموش نباید کرد که در زمینه پوشش و رفتار کاراکترها نیز با استانداردهای فرهنگی اروپا ساخته شده است. تابناک در این زمینه می‌نویسد که واکنش تند فرهادی نسبت به درخواست ممیزی اندک برخی فیلم‌های پیشینش نظیر درخواست حذف صدای یک خواننده زن از پس‌زمینه یکی از سکانس‌های فیلم فروشنده این احتمال را تقویت می‌کند که فرهادی حاضر به ممیزی گسترده نشود و درعین‌ حال درخواست‌ها برای ممیزی را رسانه‌ای کند. درصورت رقم‌خوردنِ این وضعیت، فشار بخش قدرتمندی از اهالی سینما را بر مدیران سینمایی برای اکران این فیلم در ایران با حداقل ممیزی در پی خواهد داشت و این چالش تازه‌ای برای مدیریت سازمان سینمایی خواهد بود.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: